Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
|
Discussietools |
24 december 2018, 11:58 | #1 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
Dieselroet opvangen via Dyson systeem op uitlaat?
Zou het technisch mogelijk zijn roet op te vangen via Dyson systeem op uitlaat?
Zou die techniek waardevol zijn of niet haalbaar? Via uitneembare cassette omwisselen of leegmaken in tankstations. Laatst gewijzigd door Deo : 24 december 2018 om 11:59. |
24 december 2018, 12:04 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
|
Een mechanische seperator dus.
Is goedkoop om te maken, dus waarom wordt het niet gebruikt? Simpel , het is een ferme weerstand in de uitlaat, ergo, de efficiëntie van de motor gaat naar beneden. Fabrikanten moeten dus een keuze maken, meer roet maken om het te kunnen filteren en dus meer brandstof laten verbruiken, of de uitlaatnormen halen op andere manieren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
24 december 2018, 12:12 | #3 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
Huidige weerstand van roetfilters ligt pak hoger.
Mocht techniek Dyson grote weerstand hebben zou die geen label A hebben in verbruik. Dyson werkt op middelpuntvliedende kracht en die kracht kan ontwikkeld worden door druk of onderdruk luchtstroom. Dyson techniek in andere richting door uitstoot druk. Kan bv. ingevoerd worden bij zwaar vrachtvervoer zodat Adblue kan wegvallen , Adblue was toch al een zwaar lapmiddel . voordeel : Geen Adblue meer,geen roetfilter meer enkel roet laten opvangen. Laatst gewijzigd door Deo : 24 december 2018 om 12:22. |
24 december 2018, 12:19 | #4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Denk je? De huidige roetfilters zijn VEEL duurder om te maken dan een mechanische separator. Waarom zouden autofabrikanten dat doen? Vreet ferm aan hun winstmarges nietwaar.
Citaat:
Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||
24 december 2018, 12:27 | #5 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
Denk je? De huidige roetfilters zijn VEEL duurder om te maken dan een mechanische separator. Waarom zouden autofabrikanten dat doen? Vreet ferm aan hun winstmarges nietwaar.
Dan word het hoog tijd om iets anders uit te proberen of ze moeten zelfs geen dure roetfilter meer maken in toekomst. Ik denk niet dat u me de techniek achter een centrifugaal-filter aka mechanische separator moet uitleggen. Daar ben ik niet op uit, laten we op het idee houden. Laatst gewijzigd door Deo : 24 december 2018 om 12:28. |
24 december 2018, 12:39 | #6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.036
|
Citaat:
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze! Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein |
|
24 december 2018, 12:42 | #7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.779
|
Mijne godverdomse roetfilter begon te lekken, en dat viel niet direct op omdat dat onder de auto is.
Lelijke plekken op mijn oprit. Ik krijg ze met niks weg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
24 december 2018, 13:10 | #8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.345
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2018 om 13:13. |
|
24 december 2018, 14:06 | #9 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
Adblue heeft een veel grotere uitwerking op nox alleen.
Theoretisch zouden de uitstootdeeltjes ingekapseld zijn als uitstoot bemesting. Lapmiddel ,kan je beter roetuitstoot opvangen. Maar zou het dan een nuttige grondstof kunnen zijn? |
24 december 2018, 14:13 | #10 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.345
|
Bron, studie?
In de SCR katalysator gebeurt deze reactie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Select...ische_reductie Jouw bewering was dat Dyson-techniek de SCR met adblue overbodig zou maken, en de NOx zomaar kan reduceren met factor 10-40?: Citaat:
- NOx is pakweg 500-2000 en meer milligram per km, uitstoot - Roetdeeltjes is een paar milligram per km uitstoot (grenswaarde 4,5 mg/km) Recente NOx-metingen in de praktijk van euro 5 en euro 6 wagens: https://www.schwaebische.de/cms_medi...66_1_DUH_1.pdf euronorm 5 blz 11 Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2018 om 14:37. |
||
24 december 2018, 15:48 | #11 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
|
Met allerlei studies en linken over uitstoot emissies is er veel geschreven en linken&studies hebben al uitgewezen dat je die cijfers met dikke korrels zout moet nemen,anders zou er geen dieselgate bestaan.
Dus huidige uitstoot technieken zijn al dikwijls uitgehold, daarom mijn vraag en brainstorming van anderen. Is een Dyson techniek op huidige uitlaatsystemen een meerwaarde voor het milieu? Zou dat kunnen? Mss. niet direct voor auto's maar kan wel voor vrachtvervoer , duizenden tonnen roetuitstoot opvangen en gebruiken voor ..?? Laatst gewijzigd door Deo : 24 december 2018 om 15:48. |
24 december 2018, 15:56 | #12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.345
|
Als jij iets beweert moet je dat aantonen of tenminste beperkt kunnen staven
Je kunt het dus niet, dat is dan genoteerd. Citaat:
Maar wat dat te maken heeft met de chemie in een SCR-katalysator is me toch een raadsel. Jij gelooft dus niet aan die link met praktijkmetingen die ik gaf? https://www.schwaebische.de/cms_medi...66_1_DUH_1.pdf En waarom niet? Zijn de meetinstrumenten niet in orde? Kloppen de cijfers niet? Weet je wat? Jouw beweringen zijn met een container zout te nemen. Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2018 om 16:06. |
|
24 december 2018, 16:09 | #13 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.172
|
Citaat:
Om de partikels van een paar micron en kleiner te kunnen afscheiden zijn zeer grote centrifugaalkrachten nodig. Er is onvoldoende energie in de uitlaatgassen (i.e. snelheid) om die centrifugaalkrachten op te wekken, of je moet die toevoegen... Een Dyson stofzuiger cycloon wekt al snel centrifugaalkrachten van meer dan 100000 g op. |
|
25 december 2018, 08:05 | #14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.696
|
sleutelwoorden centrifugal separation soot exhaust
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd. Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
25 december 2018, 11:41 | #15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.345
|
Sleutelwoord geen uitlaat nodig = geen roet
Laatst gewijzigd door Micele : 25 december 2018 om 11:43. |
27 januari 2019, 12:45 | #16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.696
|
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd. Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
6 februari 2019, 20:50 | #17 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
Over de "Testen" .....Temperatuur bij testen niet gelijk ...welke luchtdruk ...luchtvochtigheid ....verkeersdrukte ....welke bestuurder zware voet of lichtvoetig ....de samenstelling va de lucht welke de motor ingaat ....hoe zat de wind enz.....?
Die factoren hebben veel invloed. |
6 februari 2019, 21:30 | #18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.345
|
Fraude met roetfilter en zelfs met Adblue-dosering zal binnenkort opgespeurd kunnen worden bij de autokeuring.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2019 om 21:33. |
|
10 februari 2019, 09:46 | #19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.696
|
Citaat:
Dito voor een filter erop. Vraag is dus eerder hoe de vereiste extra energie bij een roetfilter staat in verhouding tot deze.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd. Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|