![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kort samengevat: - Mensen die in een stuk bouwgrond hebben geïnvesteerd voor hun kinderen of als appeltje voor de dorst, worden het slachtoffer van collectieve diefstal - Kinderen en kleinkinderen van de middenklasse zullen nooit meer een eigen woning kunnen betalen - Woningkeuze is niet langer vrij. De apparatsjiks zullen bepalen waar u zich vestigt. Verplicht ophokken in de stad, verplicht op appartement, verplicht uw garage en uw tuin te delen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie nog enige vrijheid wil genieten binnen België, zal inderdaad naar Brussel of Wallonië moeten verhuizen
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 december 2016 om 11:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bent u tevreden met uw pensioenuitkering? ‘Op dat vlak mag ik me gelukkig prijzen, want ik kan rekenen op een heel comfortabel pensioen. Waar geeft u graag geld aan uit? ‘Aan reizen. Na de verkiezingen trekken mijn man en ik met de auto en de boot naar Estland, Letland en Litouwen. We zijn ook dol op reizen met de trein en we dromen ervan een deel van de zijderoute naar Peking af te leggen. Jammer genoeg is de trein vaak een duur transportmiddel: als we op citytrip gaan, betalen we drie keer meer voor de hogesnelheidstrein dan voor een goedkope vlucht met Ryanair.’ Steunt u uw kinderen ook financieel? ‘Acht jaar geleden zijn mijn man en ik verhuisd naar een appartement in Deurne. Ons huis hebben we toen niet verkocht, maar aan onze kinderen geschonken zodat ze zelf makkelijker een eigen woning konden kopen. Niet iedereen heeft die luxe, maar ik ben blij dat ik mijn kinderen zo een duwtje in de rug kon geven.’ Denkt u lang na over grote aankopen? ‘Ik denk wel goed na over wat ik wil, maar de aankoop zelf gebeurt vrij impulsief. Ons appartement hebben mijn man en ik meteen gekocht zodra we het hadden gezien. Wat is uw grootste ergernis over geldzaken? ‘Ik kan me kwaad maken over de klantonvriendelijkheid van de banken. Bij de grootbanken ben je slechts een nummer. Jammer genoeg zijn er geen alternatieven. http://netto.tijd.be/dossier/geldvra...feedblocknetto "DuwtJE" Laatst gewijzigd door demonen : 1 december 2016 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Je moet toch al helemaal getikt zijn om niet te beseffen dat het zo niet verder kan. Vlaanderen is a potvol gebouwd en staat massaal in de file iedere dag.
Maargoed, het voorbeeeld van Nederland, waar men al veel langer aan deftig ruimtebeleid doet, vergeet Zeus weer even. Hij zweert bij zijn villa op 20a grond (die nu reeds kompleet onbetaalbaar is voor de middenklasser) om daarna op de E17 of E314 in de file te gaan staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Onze' politici die niet verder dan twee jaar kunnen plannen ('regeren') want dan begint de verkiezingsstrijd opnieuw, die gaan dan allemaal regelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga alvast eens rondneuzen in de streek rond Braine-le-Château naar een mooi lapje in het groen, voor het overspoeld wordt door wanhopige Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Doen, en je mag daar nog steeds 90km/u rijden ook
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gekkenwerk op de fiets.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel zagen ja, dat kunnen er hier velen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het lijkt er inderdaad veel rustiger wonen. Vorige zomer kwamen we al wandelend in een Waals boerengat waar de niet te ziene locals zelfs hun voordeur wagenwijd open lieten staan. Huis na huis de deur open en geen kat te zien.... Dat zou je bij ons eens moeten wagen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij overstijgen de problemen die voortkomen uit het totale gebrek aan ruimtelijke ordening in ons land vele malen de communautaire problemen. Of het nu gaat om mobiliteit (zowel publiek als privaat), veiligheid (meest aantal politieagenten van West-Europa/inwoner en volgens Jambon en De Wever nog veel te weinig), de kost van de overheid en het aantal politici, de stijgende waterfactuur en energiefactuur, luchtvervuiling en kosten sociale zekerheid, ... . Telkens opnieuw blijkt als er naar de oorzaken wordt gezocht dat ruimtelijke ordening één van de hoofdoorzaken is. Men kan niet snel genoeg de linten en verkavelingen buiten de stadskernen beginnen af breken. Maar daar zijn we nog lang niet aan toe. Dat vereist een serieuze mentaliteitsverandering want zeer veer mensen zijn het hier wel over eens maar willen wel graag voor zichzelf een uitzondering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() meer afbreken
minder mensen ademruimte
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Een politiek correct autoritair beleidsvoorstel dat geen woord rept over een van de grootste redenen waarom Vlaanderen vol raakt.
Zonder instroom van buitenaf is de bevolking van Vlaanderen dalende, Vlaamse vrouwen krijgen niet genoeg kinderen om de bevolking op lange termijn stabiel te houden. De kraan blijft helaas wagenwijd openstaan, en de bevolking die binnenkomt heeft dan ook nog eens een veel hogere geboortegraad. Dit is dweilen met de kraan open. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Dat is dus goed nieuws voor de NVA-pijpers hier die denken zich ooit rijk te werken.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 december 2016 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |