![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google roept op om zo snel mogelijk Chrome-browser te updaten tegen gevaarlijke bug.
Ik gebruik zo weinig mogelijk van Google maar misschien is het een 'leuk' bericht voor zij die er wel fan van zijn. Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Gelukkig gebruik ik die nooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chrome staat er niet op en Google gebruik ik af- en toe maar eens er zijn andere browsers.
Er is gelukkig nog voor elk wat wils. (staat Google ook niet ergens in het register van Windows bij software ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2019 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is een complot. Een complot, zeg ik u!
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 8 maart 2019 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ze zeggen niet welke bug. Misschien heeft dit er dus niets mee te maken:
IK had de laatste tijd (Wekenlang) een pop up in Chrome die een zoekfunctie aanbood naar woorden en zinnen in de webpage. Die liet zich niet verwijderen en bevroor het scherm. Maar ook in Edge verscheen die pop-up. Twee dagen geleden is die pop up 'vanzelf' verdwenen. Definitief, hoop ik. Klikkend op de drie puntjes in de browser rechtsboven> klikkend op 'hulp'> Chrome is geactualiseerd. Wellicht hebben ze de bug verwijderd…. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 maart 2019 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Logisch, aangezien in twee browsers.
Moet een operating system glitch geweest zijn….W10 …. Microsoft... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdenk veel softwarefabrikanten ervan dat ze opzettelijk achterpoorjes inbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist wel.
![]() '...Chrome is geactualiseerd...' Door de update te doen wordt de bug der ook uitgehaald. Staat bij de verdere uitleg op hun site zelf mocht je die bug hebben.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even kijken? SPYDETECTFREE Have I been pwned? Telemetrie in windhoos ... phone home? Er zijn er nog tal van andere ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2019 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén programma moet je hebben en dat is adwcleaner.
Een gekende tool die ook bekend is bij mensen in't vak. Staat ver nummer één denk ik. Gratis én goed. Van al de rest.... afblijven ! Tenzij ze ook aangeprezen worden door kenners van't vak. Der zit zo veel rommel op het net, allemaal gratis natuurlijk, maar.... just. spydetectfree... ahum. Nergens terug te vinden bij beoordeligen op de betere sites. 'Neen' dus wat mij betreft. Have I been pwned? idem. Vertrouw ik persoonlijk voor geen haar. ... het begint al goed... je moet je email adres ingeven. Bingo ! En de meeste mensen, die lopen er allemaal blindelings in. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2019 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een Tip bij Adwcleaner als je de 'logboek bestanden' in het programma schoonmaakt zijn die weg als u het programma sluit doch in de map onder C:/ lokale schijf) waar de map Adwcleaner staat moet je ze er ook uithalen want dat doet het programma zelf niet. Op één van de pc's nog geen problemen ondervonden met 'Have I been pwned' ook niet met spydetectfree.' (raar of zelden worden die gebruikt) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2019 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem ! Van zo'n tools blijf je dan maar beter af. Zo simpel is het, en dat is ook altijd de raad die ik geef aan mensen. Controleer eerst of die tools ook getest geweest zijn én goed bevonden door mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Soms halen die tools meer uit je pc (privé gegevens. Erger nog, jij hebt ze zelfs je email adres gegeven...doe maar hoor. ![]() En laat dat nu dé fout zijn die de meeste mensen maken. Ze denken iets goeds gevonden te hebben en een paar dagen later staan ze aan mijn deur omdat hun pc ineens een pak trager geworden is of omdat er iets anders aan scheelt. Enne...'...Adwcleaner (van MalwareBytes) is inderdaad ook best goed....' Je gaat er momenteel geen betere vinden. Toch niet gratis. 'Ook best goed', maak daar maar van 'de beste'. ![]() Wat die map betreft bij adwcleaner, laat die maar gerust staan. Kan geen kwaad. Daar zit alleen de historiek in (logbook bestanden enzo). De échte malware, die is weg hoor, of toch onschadelijk gemaakt (in functie van het type. Register of bestandjes). Bestandjes krijgen zo een .vir extentie en kunnen dus totaal geen kwaad meer. Dat is trouwens de reden waarom hij je pc herstart op het einde.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2019 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor mensen die in het 'vak' zitten of voor bedrijven ligt dat nog wel iets anders maar die hebben daar technici/IT voor dacht ik. Misschien is het bij het downloaden van software ook geen overdreven optie om MD5/SHA1/SHA-256 even te testen? Volgende is daar best een hulpje bij: test MD5/SHA
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 maart 2019 om 09:08. |
||
![]() |
![]() |