![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmiddag op de RTL uitzending kwam er een bedroevend feit ,
voor de Belgicisten ten minste, in volle glorie duidelijk aan het licht. De Belgische jeugd is volledig uit elkaar gegroeid. ![]() De vertegenwoordigster van de Vlaamse milieu- bros- scholieren sprak geen woord Frans en ook de vertegenwoordigster van de Waalse milieu- bros- scholieren sprak geen woord Nederlands. Het werd voor iedereen duidelijk dat de jeugd van dit land volledig uit elkaar gegroeid is langs de taalgrens . Het onafhankelijke Vlaanderen is niet meer tegen te houden. De vorige generaties Franstaligen,die steeds geweigerd hebben om Nederlands te leren, konden steeds rekenen op de goodwill van de Vlamingen om toch maar Frans te leren en het land nog enigszins bij elkaar te houden ,maar bij de jongste generatie is die goodwill volledig verdwenen. Wijlen Prof.Vermeersch heeft altijd gezegd; "De dag dat de Vlamingen de moeite niet meer doen om Frans te leren ,valt dit land uit elkaar" Wel die dag lijkt aangebroken te zijn ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 januari 2019 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Allez, toch iemand die blij is over de kwalitatieve duikvlucht van het Vlaamse onderwijs.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Daar komt inderdaad al die euforie uiteindelijk op neer.
Laatst gewijzigd door dpg : 27 januari 2019 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de Vlaamse exportcijfers(85%) tov van de Waalse exportcijfers(15%). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kwaliteit van het Vlaams onderwijs wordt niet in de eerste plaats bepaald door lessen Frans. Het klopt dat Vlaamse leerlingen nu veel minder Frans kennen dan in mijn ver verleden. Maar ze kennen wel behoorlijk goed Engels, wat dertig jaar geleden minder het geval was. Bovendien, kwaliteit van het onderwijs wordt nog meer bepaald door meer abstracte en wetenschappelijke vakken zoals wiskunde, fysica, scheikunde enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaamsch nationalisten en dode mussen, een echt onafscheidelijk duo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Frans is passé beste vrienden, begin maar met het huilie huilie.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De dag dat de Vlamingen de moeite niet meer doen om Frans te leren ,is het gedaan met dit land." En Prof Vermeersch was algemeen erkend de allerslimste mens van Vlaanderen En vanmiddag hebben we kunnen zien op RTL dat deze dag aangebroken is. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 januari 2019 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Vele ex-collega´s solliciteerden bij het spoor, een deel van het examen was talenkennis, oeps zij met hun Engels konden het vergeten.
Cegeka IT bedrijf in Hasselt, IT kan je iedereen aanleren, iedereen, talen niet, dus iemand met kennis van Frans had een voordeel. In de buurt van Aken zitten vele IT bedrijven, Duits en Engelstalige medewerkers zoeken is geen probleem, Frans sprekende wel, die hebben dus een voordeel. Zo heb ik nog genoeg andere voorbeelden maar dat aan vlaamsch nationalisten diets maken is hopeloos, hun DNA laat dat niet toe. Laatst gewijzigd door dpg : 27 januari 2019 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarover ga ik geen discussie aan. Maar met Engels kom je ongetwijfeld veel verder in de wereld dan met Frans. En ik herinner mij nog de eerste dag dat ik mij aanbood op het werk in Brussel op een zogezegde Nederlandstalige directie. Waar een zogezegd aantal tweetalige Vlamingen het mooie weer voorstelden. Toen ik zei waar ik woonde vonden sommigen dat ik wel achterlijk moest zijn want ze vonden het plezant dat ik niet wist waar Montaigu gelegen was. Onnozelaars!!! Montaigu bestaat niet! Luik evenmin. En Cologne nog minder. Moet ik doorgaan soms? De eerste dag in Brussel maakten ze van mij reeds een Vlaming. Alhoewel.....buiten de gekregen windeieren heeft het mij weinig opgeleverd. Vooral stank voor dank heeft dat Flamigantisme mij opgeleverd. Als ze het beter kunnen in de toekomst zal dat van hunne kant moeten komen want ik ben het beu geworden. Wie heeft de VU trouwens in de lappenmand gegooid? Waren de VU-leden soms geen Vlamingen? Wie was bij de eersten die het VB mee op de vuilkar gooide? Wel; dat ze het oplossen. Ze krijgen waar ze om vragen. Eigen soort uitroeien primeert. En voor de rest maar zagen dat we overspoeld worden door individuen die de duivelsverzen prediken. Arm volk!!! Je veroordeelt jezelf tot strontrapers achter de vuilkar. En natuurlijk wordt daarvan geprofiteerd door zakkenvullers allerhande. Dagelijks stel ik vast dat wanneer ik dit forum bezoek ik het gevoel heb in een kakelend kiekenkot terecht te komen. Prachtig!!!! Doe zo verder. We geraken er wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Le pacte d'excellence"... Grote komieken hebben ze toch nog! Laatst gewijzigd door andev : 27 januari 2019 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat het bewijs is dat je kan aanbrengen tegen het feit dat het Frans in de wereld passé is... Sta me toe dat ik dat niet ernstig neem.
![]() |
![]() |