Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2023, 08:38   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Vlaanderen is voor heikneuters volgens de N-VA kleuters

Met de landbouw willen ze terug naar de keuterboer.
Met de ingenieur willen ze naar de heikneuter-ingenieur
Straks op Jambon zijn Flanders Technologie gaan de Vlaamse topuitvinden vuur en wiel gepresenteerd worden door Vlaamse topingenieurs in het...Vloams.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...en/ar-AA18rsu5

Citaat:
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) heeft vorige week meerdere aanvragen van universiteiten om anderstalige opleidingen aan te bieden, geweigerd.
Achterlijke beslissing van Weyts
Hij ontneemt Vlaamse topmensen kansen op de globale arbeidsmarkt
Als ik de nva bezig zie in de actuele dossiers willen ze terug keuterboeren en straks allicht thuiswevers, handspinners, trekschuiten en lodenletter-zetters
NVA = heikneuterspartij

Dergelijke domme beslissingen passen toch niet in een beleid waar Vlaanderen in een moderne wereld zou moeten vooruitgaan in de vaart der volkeren ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 10:03   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een beetje nuanceren. De algemene regel is dat een anderstalige opleiding ook in het Nederlands wordt aangeboden.
Uitzonderingen zijn mogelijk, maar zo te lezen zijn er te veel uitzonderingen.
In zekere zin heeft Weyts wel een punt.
Bron: VRT NWS
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 10:41   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een beetje nuanceren. De algemene regel is dat een anderstalige opleiding ook in het Nederlands wordt aangeboden.
Uitzonderingen zijn mogelijk, maar zo te lezen zijn er te veel uitzonderingen.
In zekere zin heeft Weyts wel een punt.
Bron: VRT NWS
Weyts heeft zeker een punt.
Ik zou graag weten hoeveel van die buitenlandse studenten hier in Vlaanderen, en bij uitbreiding in België aan de slag gaan.

Of investeren we, via ons onderwijs in het buitenland zonder daar iets voor terug te krijgen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 10:46   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zou graag weten hoeveel van die buitenlandse studenten hier in Vlaanderen, en bij uitbreiding in België aan de slag gaan.

Of investeren we, via ons onderwijs in het buitenland zonder daar iets voor terug te krijgen?
De meesten gaan terug. Veel Vlamingen gaan ook een semester in het buitenland studeren via Erasmus. Alé, 20 jaar geleden was dat toch het geval. Niet dat dit veel meerwaarde heeft hoor, maar je bent eens een semester in een ander land om te gaan zuipen en feesten. Er komen op die manier ook veel buitenlandse studenten hier wat feesten en zuipen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 10:48   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De meesten gaan terug. Veel Vlamingen gaan ook een semester in het buitenland studeren via Erasmus. Alé, 20 jaar geleden was dat toch het geval. Niet dat dit veel meerwaarde heeft hoor, maar je bent eens een semester in een ander land om te gaan zuipen en feesten. Er komen op die manier ook veel buitenlandse studenten hier wat feesten en zuipen.
Dat is altijd de indruk die ik gehad heb van Erasmus

Het is grotendeels een subsidie van de lokale horeca rond universiteiten

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 maart 2023 om 10:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 11:27   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou ook kunnen dat het hier goedkoper is om te studeren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 11:31   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is altijd de indruk die ik gehad heb van Erasmus

Ja, de meeste zijn ‘uitwisselingsstudenten’.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 maart 2023 om 11:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 14:15   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat het hier goedkoper is om te studeren.
Nee, bij Erasmus is dat transparant. Je gaat gewoon 6 maanden fuiven zuipen in 't buitenland als student, en studenten van ginder komen bij ons fuiven en zuipen. Dat is het principe ervan. Maar er zijn eigenlijk geen kosten aan voor de student of toch bijna niet. Erasmus is niet "in het buitenland gaan studeren" he. Je blijft ingeschreven in uw eigen universiteit maar je mag 6 maanden elders gaan zuipen, en daar ook nu en dan eens wat naar de les gaan en zo.
Oud 10 maart 2023, 14:22   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, bij Erasmus is dat transparant. Je gaat gewoon 6 maanden fuiven zuipen in 't buitenland als student, en studenten van ginder komen bij ons fuiven en zuipen. Dat is het principe ervan. Maar er zijn eigenlijk geen kosten aan voor de student of toch bijna niet. Erasmus is niet "in het buitenland gaan studeren" he. Je blijft ingeschreven in uw eigen universiteit maar je mag 6 maanden elders gaan zuipen, en daar ook nu en dan eens wat naar de les gaan en zo.
Wil je eens het volgende lezen: Crisis in de Vl. Regering p 58 # 1146.
Zou dit een mogelijke oplossing zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 15:17   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wil je eens het volgende lezen: Crisis in de Vl. Regering p 58 # 1146.
Zou dit een mogelijke oplossing zijn ?
Wat heeft een oplossing voor het mestprobleem met het Erasmus programma te maken ???
Oud 10 maart 2023, 15:35   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft een oplossing voor het mestprobleem met het Erasmus programma te maken ???
Niets maar ik dacht om u het eenvoudigst te bereiken op deze manier.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 15:48   #12
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Ach, weer zo'n zeurdraad!
Wat Tomm voor de Oekraïnecrisis is, gebeurt hier met betrekking op N-VA!
Het wordt eentonig.
Natuurlijk waakt Weyts over het Nederlands in het hoger onderwijs.
Men heeft hiervoor lang genoeg gestreden.
Trouwens mocht Weyts hebben toegegeven, dan zouden dezelfde lieden die nu zo verontwaardigd reageren net de tegenovergesteld positie ingenomen hebben en zich als de koene verdedigers van de Nederlandse taal laten kennen en Weyts een verrader genoemd.
Het is allemaal zo voorspelbaar geworden.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 16:17   #13
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door op Erasmus te gaan ,leren veel studenten op eigen benen te staan.

Ze komen meer volwassen en zelfzekerder terug en ze beheersen een vreemde taal vlotter.

Het staat ook goed op Uw CV later.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 16:22   #14
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Ze komen meer volwassen en zelfzekerder terug en ze beheersen een vreemde taal vlotter.

Feit is dat er in't buitenland niet zoveel mamoerkens gemaakt worden omtrent de taal.
Als ge b.v. in Madrid als Erasmusstudent laat inschrijven, kun je maar zien dat je het Spaans onder de knie krijgt of je kunt thuis blijven.
Alleen in Vlaanderen doet men weer onderdanig!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 16:46   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Goeike dit. Ik ben ooit op Erasmus naar Innsbruck geweest. Ik heb daar vooral zeer goed op een snowboard leren staan. Het op eigen benen staan leer je gewoon door op kot te gaan. Je moet daarvoor niet meteen naar het buitenland.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 17:09   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niets maar ik dacht om u het eenvoudigst te bereiken op deze manier.
Oud 10 maart 2023, 17:47   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeike dit. Ik ben ooit op Erasmus naar Innsbruck geweest. Ik heb daar vooral zeer goed op een snowboard leren staan. Het op eigen benen staan leer je gewoon door op kot te gaan. Je moet daarvoor niet meteen naar het buitenland.
Waarschijnlijk is Erasmus nuttig voor mensen die studies doen waar "ander land zien" nut heeft in het kader van die studies, maar voor alles wat wat technischer studies zijn is mijn indruk altijd geweest dat het "vakantie" is in plaats van hard werken.
Oud 10 maart 2023, 17:58   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Met de landbouw willen ze terug naar de keuterboer.
Met de ingenieur willen ze naar de heikneuter-ingenieur
Straks op Jambon zijn Flanders Technologie gaan de Vlaamse topuitvinden vuur en wiel gepresenteerd worden door Vlaamse topingenieurs in het...Vloams.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...en/ar-AA18rsu5

Achterlijke beslissing van Weyts
Hij ontneemt Vlaamse topmensen kansen op de globale arbeidsmarkt
Als ik de nva bezig zie in de actuele dossiers willen ze terug keuterboeren en straks allicht thuiswevers, handspinners, trekschuiten en lodenletter-zetters
NVA = heikneuterspartij

Dergelijke domme beslissingen passen toch niet in een beleid waar Vlaanderen in een moderne wereld zou moeten vooruitgaan in de vaart der volkeren ?
Rote Wilhelm . Stel ge krijgt les van een docent /prof who speaks very well the stone coale english maar denkt dat m de volgend pulitser prijs winnaar is...

Allee ja, Als ge les krijgt van nen native speaker or from nen hollander with his dutch english joe know or even slechter, haie haile die mussolinie english.. En ik heb dat dikwijls mogen horen, dus ik weet waarover ik praat.

Dus denk ik toch dat een gemiddelde Burgerlijk Ingenieur, zijn studies wel in het nederlands kan doen. Ingewikkelde vragen kan stellen. En er met zijn studies engels die hij erbij doet, wel zal komen.

Allee ik heb met mijn Engels van in t middelbaar toch mijn attest van 3' taal voor de commisie gehaald met mijn vingers in mijne neus, spreek en schrijf al 2 decenia in het Engels op Technisch/Professioneel niveau ook met native speakers (UK en US) Heb les gehad in t Engels, (op redelijk hoog technisch niveau ) Lees boeken in t engels en kijk films zonder ondertitels als dat moet.

Dus ik kan mij voorstellen dat nen Burgie die 6 jaar college gedaan heeft en dan nog een jaar of 4 unief waarbij een van de vakken wel technisch Engels zal zijn of hij zodanig veel moet opzoeken in Engelse en Duitse naslagwerken hij wel minstens even goed zal zijn zo niet nog een stuk beter.

Weyts heeft in deze overschot van gelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 18:00   #19
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Rote Wilhelm . Stel ge krijgt les van een docent /prof who speaks very well the stone coale english maar denkt dat m de volgend pulitser prijs winnaar is...

Allee ja, Als ge les krijgt van nen native speaker or from nen hollander with his dutch english joe know or even slechter, haie haile die mussolinie english.. En ik heb dat dikwijls mogen horen, dus ik weet waarover ik praat.

Dus denk ik toch dat een gemiddelde Burgerlijk Ingenieur, zijn studies wel in het nederlands kan doen. Ingewikkelde vragen kan stellen. En er met zijn studies engels die hij erbij doet, wel zal komen.

Allee ik heb met mijn Engels van in t middelbaar toch mijn attest van 3' taal voor de commisie gehaald met mijn vingers in mijne neus, spreek en schrijf al 2 decenia in het Engels op Technisch/Professioneel niveau ook met native speakers (UK en US) Heb les gehad in t Engels, (op redelijk hoog technisch niveau ) Lees boeken in t engels en kijk films zonder ondertitels als dat moet.

Dus ik kan mij voorstellen dat nen Burgie die 6 jaar college gedaan heeft en dan nog een jaar of 4 unief waarbij een van de vakken wel technisch Engels zal zijn of hij zodanig veel moet opzoeken in Engelse en Duitse naslagwerken hij wel minstens even goed zal zijn zo niet nog een stuk beter.

Weyts heeft in deze overschot van gelijk.
U hebt een punt !
Niet Weyts.
Als men opleidingen in het Engels aanbiedt, moet de onderwijsinstelling natuurlijk zorgen dat dit Engels is zonder haar op.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2023, 18:01   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Patrick ik verschiet ervan, ne slimme mens als gij...

Die studenten zuipen allemaal bier, en vreten frieten en junkfood etc....

wat denkt ge dat er met al die afvalstoffen gedaan wordt ?

Dat komt zomaar in ons leefmilieu terecht. Ik vind dus dat rondt elk erasmus kot een bomengordel van 20 meter breed moet geplant worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be