![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle sensibiliseringscampagnes ten spijt - zoals steeds - boetes blijven uitdelen: da’s het enige wat werkt!
https://www.hln.be/de-krant/-boetes-...erkt~a2331ce2/
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat werkt tijdelijk infrastructuur aanpassen aan de veranderde gebruikers, dat is wat structureel moet gebeuren. er wettelijk voor zorgen dat alle inkomsten van verkeersboetes naar infrastructuurwerken vloeien zou ook al een stap vooruit zijn. Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() U bedoelt dan investeringen in infrastructuur als meer verkeersdrempels, bloembakken en paaltjes om straten af te sluiten teneinde de verkeersveiligheid te bevorderen? Daar ben ik het wel mee eens. Op die manier kan men vermijden dat autoterroristen hoge snelheden halen.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gescheiden fietspaden, gescheiden voortbestemde straten, ronde punten, doorstroming verbeteren, intelligente proactieve lichten, maar ook tunnels en als t nodig is een rijvak bij leggen. kortom veeeeeel in NL gaan afkijken en klakkeloos copiëren. PS uw paaltjes aan begin en eind van fietspaden zijn in NL al een paar jaar verboden en verwijderd omdat ze te gevaarlijk zijn. Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beter is dus paaltjes zodat men een permanente handhaving kan afdwingen en politie zich met andere zaken kan bezig houden.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat ons vooral niet de camera die daar mogelijk al staat om dit automatisch tegen te gaan. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, maar dat gaat niet op. De verkeersregels zijn wat ze zijn, en gebrekkige infrastructuur ontheft u niet van uw persoonlijke verantwoordelijkheid. Maargoed, je bent vanuit oervlaamse reflex weer aan het schijten op Brussel (Franstaligen), dus dat zal weer deugd doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik heb het niet over bewuste overtreders, ik heb het over al diegene die zich er zelfs niet bewust van zijn omdat de situaties en de regels niet duidelijk zijn, en daar ben ik bij, en jij ook. of ga jij me vertellen (om zo maar een voorbeeldje te nemen) dat jij nooit een fiets inhaalt als je niet minimum één meter kan tussen laten tussen jouw auto en die fietser? want dat is de regel hé ... echt, kom eens uit uw Brussel en ga eens in Nederland rondrijden. het kan echt wel hoor, duidelijkere infrastructuur. als er ruimte is voor twijfel, dan ben ik realist genoeg om in te zien dat er vroeg of laat chauffeurs zijn die verkeerd inschatten en mensen in gevaar zullen brengen. ik pleit alleen maar om die onduidelijke situaties zo veel mogelijk weg te nemen. Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, de infrastructuur is daar beter. Maar ze hebben er ook veel meer de ruimte door, door fatsoenlijke ruimtelijke ordening. Probeer hier maar eens een fietspad aan te leggen. Vaak is dat gewoon kiezen & verliezen: parkeerplek weg groen weg huizen weg een-baansvak er van maken enz enz.... Men heeft in BE nooit of te nimmer nagedacht over ruimtelijke ordening, en daar plukken we nu de vruchten van. Nota Bene: Vlaanderen is al zeer lang bevoegd hiervoor. Dit probleem kan in BE eigenlijk zo goed als alleen opgelost worden door automobilisten fatsoenlijk op te leiden en de mongolen die zich niet willen houden aan de regels te bestraffen. En neen, ik haal niet in als ik een fietser te kort moet naderen. Maar ik rij dan ook opt gemak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is dat een probleem? dat antwoord over fietsers inhalen is te makkelijk hé, ik haal ook niet in als ik te kort moet naderen, maar laat je de wettelijke 1 meter tussen? of zou het toch veiliger zijn om daar pvc paaltjes tussen rijweg en fietspad te zetten zodat inhalen over het fietspad onmogelijk wordt? (dit dan als tijdelijke maatregel tot de weg convenabel kan heraangelegd worden) Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen verkeersdrempels en soortgelijke, omdat brandweer- en ziekenwagens daardoor teveel vertraagd worden.
Die dingen zouden vervangen moeten worden door permanente, 24/7/12 repressieve camera's.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hier veel gebeurt in Frankrijk, toch in mijn streek, is dat vroeger 2-vakswegen (bvb in de stad) vervangen worden door een 1vaksweg, dat maakt dan plaats voor een apart dubbel richting apart fietspad aan 1 kant, en parkeervakken aan de andere. De twee opgeofferde rijstroken worden dus parkeerplek aan 1 kant en dubbelrichting fietspad aan de andere. Als er al parkeerplek was, komt er een groene middenberm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is eigenlijk geen reden dat brandweer of politiewagens veel sneller ergens rijden. Dat ze prioritair zijn, wil niet zeggen dat ze gevaarlijk snel moeten gaan rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Brussel zou dat niet slecht zijn, die halve krotten worden dan eindelijk eens vervangen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, als het brandt in mijn kot, mogen ze vlugger rijden. Als het brandt in jouw kot, verwittig ze dan als je hen opbelt, dat ze op 't gemakske af mogen komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp niet waarom zoveel mensen kwaad zijn voor die flitsmarathon. Als je nooit te snel rijdt, dan is er toch geen probleem?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN