Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2019, 08:12   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard Boetes blijven uitdelen: da’s het enige wat werkt

Alle sensibiliseringscampagnes ten spijt - zoals steeds - boetes blijven uitdelen: da’s het enige wat werkt!

https://www.hln.be/de-krant/-boetes-...erkt~a2331ce2/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 08:15   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Alle sensibiliseringscampagnes ten spijt - zoals steeds - boetes blijven uitdelen: da’s het enige wat werkt!

https://www.hln.be/de-krant/-boetes-...erkt~a2331ce2/
bs
dat werkt tijdelijk

infrastructuur aanpassen aan de veranderde gebruikers, dat is wat structureel moet gebeuren.

er wettelijk voor zorgen dat alle inkomsten van verkeersboetes naar infrastructuurwerken vloeien zou ook al een stap vooruit zijn.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 08:15.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 08:26   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bs
dat werkt tijdelijk

infrastructuur aanpassen aan de veranderde gebruikers, dat is wat structureel moet gebeuren.

er wettelijk voor zorgen dat alle inkomsten van verkeersboetes naar infrastructuurwerken vloeien zou ook al een stap vooruit zijn.
U bedoelt dan investeringen in infrastructuur als meer verkeersdrempels, bloembakken en paaltjes om straten af te sluiten teneinde de verkeersveiligheid te bevorderen? Daar ben ik het wel mee eens. Op die manier kan men vermijden dat autoterroristen hoge snelheden halen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 08:30   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bedoelt dan investeringen in infrastructuur als meer verkeersdrempels, bloembakken en paaltjes om straten af te sluiten teneinde de verkeersveiligheid te bevorderen? Daar ben ik het wel mee eens. Op die manier kan men vermijden dat autoterroristen hoge snelheden halen.
ach, doe toch niet mee met die auto- wieler-terroristen ... t is net die verdeeldheid die zorgt dat politici wegkomen met niksdoen.

gescheiden fietspaden, gescheiden voortbestemde straten, ronde punten, doorstroming verbeteren, intelligente proactieve lichten, maar ook tunnels en als t nodig is een rijvak bij leggen.

kortom veeeeeel in NL gaan afkijken en klakkeloos copiëren.


PS uw paaltjes aan begin en eind van fietspaden zijn in NL al een paar jaar verboden en verwijderd omdat ze te gevaarlijk zijn.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 08:30.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 08:49   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

PS uw paaltjes aan begin en eind van fietspaden zijn in NL al een paar jaar verboden en verwijderd omdat ze te gevaarlijk zijn.
Nederland is België niet. Als er geen paaltjes geplaatst worden in verkeersvrije straten, dan wordt dit hier gegarandeerd straal genegeerd en rijdt men er gewoon door. En dan zitten we weer bij het begin dat controles en zware boetes nodig zijn om dit te handhaven.

Beter is dus paaltjes zodat men een permanente handhaving kan afdwingen en politie zich met andere zaken kan bezig houden.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:08   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nederland is België niet. Als er geen paaltjes geplaatst worden in verkeersvrije straten, dan wordt dit hier gegarandeerd straal genegeerd en rijdt men er gewoon door. En dan zitten we weer bij het begin dat controles en zware boetes nodig zijn om dit te handhaven.

Beter is dus paaltjes zodat men een permanente handhaving kan afdwingen en politie zich met andere zaken kan bezig houden.
ok, laat de bomma daar dan maar tegen rijden en haar heup breken.

laat ons vooral niet de camera die daar mogelijk al staat om dit automatisch tegen te gaan.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 09:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:29   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bs
dat werkt tijdelijk

infrastructuur aanpassen aan de veranderde gebruikers, dat is wat structureel moet gebeuren.

er wettelijk voor zorgen dat alle inkomsten van verkeersboetes naar infrastructuurwerken vloeien zou ook al een stap vooruit zijn.
Dus volgens u moeten we accepteren dat er mongolen achter het stuur kruipen en iedere mogelijkheid tot overtreding gaan gebruiken louter en alleen omdat het mogelijk is ?

Sorry, maar dat gaat niet op. De verkeersregels zijn wat ze zijn, en gebrekkige infrastructuur ontheft u niet van uw persoonlijke verantwoordelijkheid.

Maargoed, je bent vanuit oervlaamse reflex weer aan het schijten op Brussel (Franstaligen), dus dat zal weer deugd doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:34   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus volgens u moeten we accepteren dat er mongolen achter het stuur kruipen en iedere mogelijkheid tot overtreding gaan gebruiken louter en alleen omdat het mogelijk is ?

Sorry, maar dat gaat niet op. De verkeersregels zijn wat ze zijn, en gebrekkige infrastructuur ontheft u niet van uw persoonlijke verantwoordelijkheid.

Maargoed, je bent vanuit oervlaamse reflex weer aan het schijten op Brussel (Franstaligen), dus dat zal weer deugd doen.
maar jonge toch, Brussel is daarin helemaal niet verschillend van de rest van Vlaanderen

ik heb het niet over bewuste overtreders, ik heb het over al diegene die zich er zelfs niet bewust van zijn omdat de situaties en de regels niet duidelijk zijn, en daar ben ik bij, en jij ook.

of ga jij me vertellen (om zo maar een voorbeeldje te nemen) dat jij nooit een fiets inhaalt als je niet minimum één meter kan tussen laten tussen jouw auto en die fietser? want dat is de regel hé ...

echt, kom eens uit uw Brussel en ga eens in Nederland rondrijden. het kan echt wel hoor, duidelijkere infrastructuur.

als er ruimte is voor twijfel, dan ben ik realist genoeg om in te zien dat er vroeg of laat chauffeurs zijn die verkeerd inschatten en mensen in gevaar zullen brengen. ik pleit alleen maar om die onduidelijke situaties zo veel mogelijk weg te nemen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 09:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:37   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar jonge toch, Brussel is daarin helemaal niet verschillend van de rest van Vlaanderen

ik heb het niet over bewuste overtreders, ik heb het over al diegene die zich er zelfs niet bewust van zijn omdat de situaties en de regels niet duidelijk zijn, en daar ben ik bij, en jij ook.

of ga jij me vertellen (om zo maar een voorbeeldje te nemen) dat jij nooit een fiets inhaalt als je niet minimum één meter kan tussen laten tussen jouw auto en die fietser? want dat is de regel hé ...

echt, kom eens uit uw Brussel en ga eens in Nederland rondrijden. het kan echt wel hoor, duidelijkere infrastructuur.
Ik ken Nederland beter dan u.

Ja, de infrastructuur is daar beter. Maar ze hebben er ook veel meer de ruimte door, door fatsoenlijke ruimtelijke ordening.

Probeer hier maar eens een fietspad aan te leggen. Vaak is dat gewoon kiezen & verliezen:

parkeerplek weg
groen weg
huizen weg
een-baansvak er van maken
enz enz....

Men heeft in BE nooit of te nimmer nagedacht over ruimtelijke ordening, en daar plukken we nu de vruchten van. Nota Bene: Vlaanderen is al zeer lang bevoegd hiervoor.

Dit probleem kan in BE eigenlijk zo goed als alleen opgelost worden door automobilisten fatsoenlijk op te leiden en de mongolen die zich niet willen houden aan de regels te bestraffen. En neen, ik haal niet in als ik een fietser te kort moet naderen. Maar ik rij dan ook opt gemak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:43   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken Nederland beter dan u.

Ja, de infrastructuur is daar beter. Maar ze hebben er ook veel meer de ruimte door, door fatsoenlijke ruimtelijke ordening.

Probeer hier maar eens een fietspad aan te leggen. Vaak is dat gewoon kiezen & verliezen:

parkeerplek weg
groen weg
huizen weg
een-baansvak er van maken
enz enz....

Men heeft in BE nooit of te nimmer nagedacht over ruimtelijke ordening, en daar plukken we nu de vruchten van. Nota Bene: Vlaanderen is al zeer lang bevoegd hiervoor.

Dit probleem kan in BE eigenlijk zo goed als alleen opgelost worden door automobilisten fatsoenlijk op te leiden en de mongolen die zich niet willen houden aan de regels te bestraffen. En neen, ik haal niet in als ik een fietser te kort moet naderen. Maar ik rij dan ook opt gemak.
ja, aan een kant laten parkeren maakt plaats voor een gescheiden fietspad ... een veel doorgevoerde oplossing in Nederland.
is dat een probleem?

dat antwoord over fietsers inhalen is te makkelijk hé, ik haal ook niet in als ik te kort moet naderen, maar laat je de wettelijke 1 meter tussen?
of zou het toch veiliger zijn om daar pvc paaltjes tussen rijweg en fietspad te zetten zodat inhalen over het fietspad onmogelijk wordt? (dit dan als tijdelijke maatregel tot de weg convenabel kan heraangelegd worden)

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2019 om 09:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:59   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ik ben tegen verkeersdrempels en soortgelijke, omdat brandweer- en ziekenwagens daardoor teveel vertraagd worden.
Die dingen zouden vervangen moeten worden door permanente, 24/7/12 repressieve camera's.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 13:04   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.979
Standaard

Wat hier veel gebeurt in Frankrijk, toch in mijn streek, is dat vroeger 2-vakswegen (bvb in de stad) vervangen worden door een 1vaksweg, dat maakt dan plaats voor een apart dubbel richting apart fietspad aan 1 kant, en parkeervakken aan de andere. De twee opgeofferde rijstroken worden dus parkeerplek aan 1 kant en dubbelrichting fietspad aan de andere. Als er al parkeerplek was, komt er een groene middenberm.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 13:05   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben tegen verkeersdrempels en soortgelijke, omdat brandweer- en ziekenwagens daardoor teveel vertraagd worden.
Er is eigenlijk geen reden dat brandweer of politiewagens veel sneller ergens rijden. Dat ze prioritair zijn, wil niet zeggen dat ze gevaarlijk snel moeten gaan rijden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 13:15   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, aan een kant laten parkeren maakt plaats voor een gescheiden fietspad ... een veel doorgevoerde oplossing in Nederland.
is dat een probleem?

dat antwoord over fietsers inhalen is te makkelijk hé, ik haal ook niet in als ik te kort moet naderen, maar laat je de wettelijke 1 meter tussen?
of zou het toch veiliger zijn om daar pvc paaltjes tussen rijweg en fietspad te zetten zodat inhalen over het fietspad onmogelijk wordt? (dit dan als tijdelijke maatregel tot de weg convenabel kan heraangelegd worden)
In Belgie kan men dan heel veel huizen beginnen te onteigenen, want die staan veel te dicht op de weg.

In Brussel zou dat niet slecht zijn, die halve krotten worden dan eindelijk eens vervangen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 13:18   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Belgie kan men dan heel veel huizen beginnen te onteigenen, want die staan veel te dicht op de weg.

In Brussel zou dat niet slecht zijn, die halve krotten worden dan eindelijk eens vervangen....
het enige wat SS ooit goed deed (buiten de Maas in duiken) ... zonevreemde woningen afbreken ... hij werd er door afgebrand door heel Vlaanderen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 15:18   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is eigenlijk geen reden dat brandweer of politiewagens veel sneller ergens rijden. Dat ze prioritair zijn, wil niet zeggen dat ze gevaarlijk snel moeten gaan rijden.
Oei, dat is dan een vergissing in de wegcode, dat ze vlugger mogen rijden dan gewoonlijk, als ze de tuuut-tuuut op hebben staan.

Wel, als het brandt in mijn kot, mogen ze vlugger rijden.
Als het brandt in jouw kot, verwittig ze dan als je hen opbelt, dat ze op 't gemakske af mogen komen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 17:52   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het enige wat SS ooit goed deed (buiten de Maas in duiken) ... zonevreemde woningen afbreken ... hij werd er door afgebrand door heel Vlaanderen
Albertkanaal dacht ik.

In de maas verzuipen in de zomer is niet zo evident de laatste tijd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 17:56   #18
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.858
Standaard

Ik begrijp niet waarom zoveel mensen kwaad zijn voor die flitsmarathon. Als je nooit te snel rijdt, dan is er toch geen probleem?
__________________
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist.
Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 19:03   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Albertkanaal dacht ik.

In de maas verzuipen in de zomer is niet zo evident de laatste tijd.
Ça va, ik vond t beter bekken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 19:11   #20
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom zoveel mensen kwaad zijn voor die flitsmarathon. Als je nooit te snel rijdt, dan is er toch geen probleem?
2
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be