Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2005, 12:57   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard Wat is er toch met de semieten?

Hoe komt het dat de Joden gehaat en vervolgd werden?

Hoe komt het dat nu de hele wereld de arabieren en de moslims haat?

Enig verband?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 14:58   #2
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Weer een tactiek met opzet om haat een verderf te zaaien !!!
Oud 22 februari 2005, 15:03   #3
sinan123
Banneling

Standaard

*zucht*
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 19:51   #4
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
*zucht*
Zeg flauwerik, jij bent het uitgerekend die altijd de moslims met de joden zit te vergelijken, dan moet je nu geen comedie spelen he.
Oud 22 februari 2005, 21:07   #5
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

een verband zoeken tussen Joden en Arabieren in functie van de "imperialistische" politiek van het Westen is nogal wat bij de haren getrokken.

Alleen misschien dat ze beide slachtoffer zijn van de eerder gestelde imperialistische politiek van het Westen.

En nog dit. Het is niet de ganse wereld die de Arabieren haat hoor, haat een Venozolaan een Arabier, of misschien een Koreaan, neen? Dan een Moldaviër. Ook niet? Dan is het zeker een Congolees...

Je snapt al waar ik naar toe wil: niet de wereld, slechts het Westen heeft iets tegen de Arabieren. En dan beweren dat het de ganse wereld is...ach ja, was het niet de westerse imperialisme waarover we spraken?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 23:43   #6
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg flauwerik, jij bent het uitgerekend die altijd de moslims met de joden zit te vergelijken, dan moet je nu geen comedie spelen he.
Ik zuchtte, omdat ik het raar vind hoe jij over sommige dingen denkt en hoe jij steeds weer moslims (in dit geval Arabieren) in een kwaad daglicht wil zetten.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 22 februari 2005 om 23:55.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 12:49   #7
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik zuchtte, omdat ik het raar vind hoe jij over sommige dingen denkt en hoe jij steeds weer moslims (in dit geval Arabieren) in een kwaad daglicht wil zetten.
Ik vroeg mij gewoon af of er iets met de semieten was.

Waarom zijn de chinezen, de indiers, de negers etc. niet zo gehaat als de semieten?

De semieten staan nochtans dichter bij de Europeanen dan de vorige groepen.
Oud 23 februari 2005, 13:11   #8
WhiteLaw
Banneling

WhiteLaw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Hoe komt het dat de Joden gehaat en vervolgd werden?

Hoe komt het dat nu de hele wereld de arabieren en de moslims haat?

Enig verband?

De moslims worden gehaat omwille van hun aanwezigheid in Europese contreien, hun criminele activiteiten en hun totaal gebrek aan respect voor de Blanken in het algemeen en hun levenswijze.

De Joden worden gehaat omwille van hun onverbeterlijke drang naar geld en macht en hun verwoede pogingen om andere volkeren en rassen te vernietigen, te onderdrukken en te vermengen.
WhiteLaw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 14:10   #9
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhiteLaw
De moslims worden gehaat omwille van hun aanwezigheid in Europese contreien, hun criminele activiteiten en hun totaal gebrek aan respect voor de Blanken in het algemeen en hun levenswijze.

De Joden worden gehaat omwille van hun onverbeterlijke drang naar geld en macht en hun verwoede pogingen om andere volkeren en rassen te vernietigen, te onderdrukken en te vermengen.
Wie we daar terug hebben
Die uitroeingskampen waren volgens jou dan op opgezet om al de Duitsers te vergassen, zeker ???
Oud 23 februari 2005, 21:19   #10
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Maar is er misschien een trek of kenmerk dat beiden gemeen hebben, die ervoor zorgt dat ze op veel mensen hun zenuwen werken?

Van Joden is geweten dat links niet veel van hen moet hebben. Van moslims dat rechts niet veel van hen moet hebben.
Oud 23 februari 2005, 22:13   #11
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Joden is geweten dat links niet veel van hen moet hebben.
Jouw vaardigheden als intrigant zijn op dit forum ongeëvenaard, doch qua subtiliteit heb je nog veel te leren.
Oud 23 februari 2005, 22:44   #12
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar is er misschien een trek of kenmerk dat beiden gemeen hebben, die ervoor zorgt dat ze op veel mensen hun zenuwen werken?

Van Joden is geweten dat links niet veel van hen moet hebben. Van moslims dat rechts niet veel van hen moet hebben.
Over welk links heb je het, mon cher? De linkse beweging denkt niet in termen van rassen, volkeren of nationaliteiten. De linkse beweging denkt in termen van klassen. Ik voel mij als marxist nauwer verbonden met een joodse of Marokkaanse arbeider dan met een Vlaamse kapitalist. Trouwens waaruit zou dan die 'afkeer van links' voor de joden wel moeten blijken? Toch niet uit de samenstelling van het CC van de bolsjvieken (en die waren links, ja toch?): Trotski, Uritski, Sverdlov (eerste president van de USSR), zinoviev (voorzitter van de Petrogradse sovjet) Kamenev (voorzitter van de 3e Internationale) waren joods, verder ook nog Karl Radek (afgevaardigde op de onderhandelingen van Brest-Litovsk), Rosa Luxemburg, en vermoedelijk nog vele anderen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 23 februari 2005 om 22:49.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 23:06   #13
nadine
Parlementslid

Standaard

Ik denk dat er toch een vergissing in de vraag geslopen is. De noord-afrikanen zijn geen semieten noch arabieren. Het zijn voor 99% berbers en men probeert er arabieren van te maken door de taal op te leggen door de arabskiljons zoals dat ook met de vlamingen het geval was.

Trouwens de echte noord-afrikanen beschouwen het woord arabier als een scheldwoord dat hen vereenzelvigd met de "ge-arabetizeerden".

Daarom dat vele echt berbers zich distanciëren van dat arabisch fascisme van een Nasser tot en met een Ramadan of Jahjah en A Zus (Volgens Time de toekomstige drager van de burgemeester sjaal... )
Oud 24 februari 2005, 00:48   #14
WhiteLaw
Banneling

WhiteLaw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Wie we daar terug hebben
Die uitroeingskampen waren volgens jou dan op opgezet om al de Duitsers te vergassen, zeker ???
Over die zaak ga ik me niet uitspreken. Het forumreglement op politics.be verbiedt mijn mening hierop.
WhiteLaw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 00:50   #15
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Over die zaak ga ik me niet uitspreken. Het forumreglement op politics.be verbiedt mijn mening hierop.
Stoor jij je aan dergelijke "details"? Grote smoel, kleine snor, maar voor de rest
Oud 24 februari 2005, 15:26   #16
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

waarom worden de semieten gehaat in het westen?
Een antwoord hierop moeten de 'westerlingen' in hun eigen zoeken in plaats van een (drog)reden te zoeken bij de ander.

Bovendien, uitspraken zoals 'waarom haat een westerling een semiet' zegt iets meer over die westerling dan over die semiet.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 15:46   #17
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Horen christenen ook niet tot het semietisch volk?
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 16:27   #18
spaz322
Burgemeester

Standaard

Het merendeel van de westerse maatschappij is xenofoob. Het niet snappen van een andere cultuur en de eigen cultuur ophemelen als de enige echte. Zie hoe amerikanen denken. Wij europeanen kunnen dat nog enigzins relativeren, althans degenen die zich niet laten misleiden door de propaganda uit de US of van het blok.

Ik zeg niet dat alle westerlingen zo zijn, het succes van festivals zoals Open Tropen, Antilliaanse Feesten is het bewijs dat er nog een stuk van de bevolking zich niet inlaat met rassenhaat en openstaat voor andere culturen en gebruiken.

In mijn opleiding heb ik een tijdje stage gelopen in de Seefhoek, gortigste wijk van Antwerpen, en je ziet daar goed hoe dat kinderen van jongs af aan met de stereotype haat tov andere culturen opgroeien. Een kind is makkelijk beinvloedbaar door zijn ouders (logisch ergens) en neemt snel de dingen over die hun ouders zeggen, al dan niet rechtstreeks tegen het kind.

Op deze manier wordt er een klimaat van xenofobie onderhouden zonder zicht op beterschap. Het is makkelijker om alle problemen die een maatschappij heefet op een zwart schaap te steken dan jezelf te verbeteren.

Historisch gezien zijn de joden altijd de kop van jut geweest. Waarom? Ik denk dat het echte antwoord op die vraag te vinden is in obscure occulte gegevens. De Mysteries oa. Maar dat is voor veel mensen uit den boze omdat ze zich dat al helemaal niet kunnen voorstellen dat het daar over gaat. Hitler was ook bezeten van het occulte en mits beinvloeding van echte rascisten heeft hij zijn occulte gedachten gekoppeld aan het anti-semitisme. Indien je dit onwaarschijnlijk vindt is het handig om te weten dat de grootste occultist in de NSDAP Himmler was. Het hoofd van de SS. De SS'ers werden vanaf het begin van hun opleiding ondergedompeld in occulte symboliek. Het was ook de SS die de endlosung uitvoerde met behulp van death-squads van gewone burgers die heel de nazi-ideologie slikten.

De kwestie van de arabieren/moslims is imho puur religieus. En natuurlijk is voor de doorsnee VTM kijker een Berber ook een Arabier, ze hebben toch dezelfde godsdienst (sic)?
Ook maakt washington van die religieuse tegenstelling gebruik om een vijandsbeeld te scheppen. Het preutse "onschuldige" Amerika beschouwd moslims als een national security threat. Mits de 9/11 aanslagen wisten ze ook hun bevolking hiervan te overtuigen. De media deden lekker mee en elke terrorist was ineens een Moslim terrorist. Of elke persoon met een iets donkerder huidskleur is per definitie een moslim dus een terrorist.

Deze enggeestige visie verklaard heel veel over het hoe en waarom van de haat jegens de arabieren/moslims.

Dit is mijn idee hierover he, het kan natuurlijk heel andere redenen zijn.
Maar een studie van het occulte geeft je een goed zicht op de jodenhaat. En in mindere mate de haat naar moslims toe.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 16:28   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Met de Joden hebben de meeste volkeren een liefde/haat verhouding. Noem het bewondering/jaloezie. Wanneer het stukje haat-jaloezie de overhand neemt en tegelijk de extreme haatfiguren-jaloersen de macht grijpen dan komt men tot ontsporingen. Dit gebeurde over heel de geschiedenis, met als toppunt (of eerder dieptepunt) de vernietiging van zes miljoen onschuldige mensen door nazi-Duitsland, oftewel een derde van het Jodendom dat toen zo'n 18 miljoen mensen telde.

Met de Moslims ligt het anders. Hun ondankbaarheid, arrogantie, profitariaat, constante gruwel en geweld overal waar ze aanwezig zijn geeft de rest van de wereldbevolking een wrang gevoel over deze bevolkingsgroep van meer dan een miljard mensen. En gezien hun houding niet verbetert, eerder erger wordt, slaat dat wrang gevoel om in haat. In dit geval is oorlog geen gevolg van de haat maar eerder omgekeerd.
Oud 24 februari 2005, 18:30   #20
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Joden werden gehaat door links en rechts.
Dreyfus-affaire (met het extreem-rechtse Action Française), de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog door de Nazi's.
Ook in de USSR zijn er periodes geweest van vervolging.

De enige 'trek' of 'kenmerk' die ze gemeen hebben is dat ze 'anders' zijn. En blijkbaar hebben mensen daar schrik van. Uiteindelijk zijn racisten kleine, bange, zielige mensen. Dit racisme leeft op in periodes van onzekerheid (hoge werkloosheid, globalisering...).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be