![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke stad heeft jou voorkeur voor een kort bezoek? | |||
Londen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 50,00% |
Parijs |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Geen van beiden/geen voorkeur/geen idee |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor degenen die beide steden al bezochten:
Welke stad draagt je voorkeur weg voor een bezoek van een paar dagen? En waarom? Mijn voorkeur gaat naar Parijs. -Makkelijker bereikbaar -Veel mooier straatbeeld -Gezelligere cafées waar je ook al eens iets anders kan krijgen dan de platte lokale brouwsels -Meer en indrukwekkendere historische gebouwen Wat jullie?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Vroeger vond ik Parijs iets leuker, weet niet zo direct waarom.
Tegenwoordig kom ik niet meer in grote steden (sinds 1995) Mijn hart slaat ruraal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn keuze. Londen. Je hebt er veel minder arrogante Parijzenaars.
Maar ondertussen is het ook al weer 15 jaar geleden dat ik in Londen zelf geweest ben. Moet nog steeds de HMS Belfast eens gaan bezoeken.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles in totaal toch een tiental pubs bezocht en in welgeteld 1 pub was men op een normale manier vriendelijk. Een gezucht als je vraagt welke bieren ze in huis hebben of een drankenkaart vraagt, nog meer gezucht als je vraagt welk blond bier ze aanraden en rollende ogen als je met een bankkaart wil betalen. Bovendien vind je na 19u nauwelijks nog een pub waar je aan een tafel een normaal gesprek kan voeren door de overdreven luidruchtigheid van de andere bezoekers. Tegen 20u is blijkbaar iedereen al voldoende in de olie om te praten met een stem alsof de toehoorder 100 meter verder staat. Misschien is het toeval en bezocht ik de verkeerde plekken maar qua vriendelijkheid kies ik (tegen de algemene verwachting in) toch voor Parijs. Ze mogen dan misschien wel nukkig zijn (al heb ik daar nooit veel van gemerkt) maar ze zijn toch veel behulpzamer dan de gemiddelde Londenaar.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 april 2019 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb beide steden vroeger (25jaar geleden) bezocht, en dan ging mijn voorkeur naar Parijs (Louvre, Dôme des Invalides, Père Lachaise, Arc de Triomphe, Sacré Coeur, Place Blanche, Blvd de Clichy, Boulevard Haussmann met de gekende Galeries Lafayette, vergelijkbaar met Harrod's in Londen , Champs Elysées…..). Vandaag geen van beiden nog wegens vandaag gekende "toestanden" in alle Europese grootsteden. Spijtig, maar zo is het.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 april 2019 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn oude woonplaats 180 Ladbroke Grove, London W10 5LZ.
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Londonistan of Al-Pariz. Moeilijke keuze...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Moest ik nu moeten kiezen, het zou Londen zijn.
De trekpleisters zijn allemaal wel al eens gedaan, maar nu de kleinste iets groter wordt, misschien toch wel eens herhalen. Zelf wil ik wel nog eens gaan rondhangen in Camden. Maar dit is gewoon omdat Parijs nog maar een paar jaar geleden is. Heb toen wel zalige dingen gezien, rondleiding door porseleinfabriek in Sèvres, installatie-en performance art "Do Disturb" in Palais de Tokyo... Maar wat een smerige stad zeg...
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 11 april 2019 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik ben 2x naar Parijs geweest. Londen slechts 1 keer en dan maar voor 1 dag. Ik had enkel wat tijd om rond te hangen in Camden Town.
Op het eerste zicht vond ik Parijs wat gezelliger en compacter. Ik verkies de Parijse metro ook boven die van Londen. Die van Londen is opgedeeld in zones en als je tss de zones reist betaal je extra. Zelfs al is het slechts het volgende station, als dat toevallig in een andere zone ligt betaal je extra. Stomme regeling. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 12 april 2019 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Véél in Parijs geweest vroeger toen mijn tante/nonkel (<- kolonel NATO) er nog woonden.
Het was een prachtige stad maar als je de beelden nu bekijkt ga ik er vast niet naartoe. In Engeland nog nooit geweest en ik wil dat zo houden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parijs uiteraard.
Dat stijf upperlip syndroom van Londen vind ik maar niks. In Parijs daarentegen, krijgt met eerder te maken met meer libertaire andere stijve toestanden.
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Paris, sans aucune hésitation, ook al heb ik een jaar in Londen gewoord, close to Holland Park. Daar serveerden ze wel een uitstekende cappucino.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() London? Paris?
Dat zijn allebei échte 'hellholes of Europe'. Spijtig genoeg niet de enige ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ach ja, als je rondhangt in de banlieues of in de Londense East End dan zul je de onderbuik van de samenleving zien. De meeste steden zijn een patchwork van toeristische attracties en ghetto's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga toch naar Parijs.
Kan je knokken met de gele hesjes. Gezellig joh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
Maar ik moet eerlijk toegeven, Amsterdam heeft me weinig te bieden. Parijs en Londen daarentegenover hebben een aantal musea die op mijn bucketlist staan.