Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2019, 07:55   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard Grondwetsherzieningsverklaring 2019, België wordt van vreemdelingen.

https://www.senate.be/www/?MIval=/in...=22110&LANG=nl

Uit de herzieningsverklaring:

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen dat de toegang tot en het waarborgen van de in de Grondwet verankerde rechten verruimt tot alle personen die onder de rechtsmacht van de Belgische Staat vallen ;

...

van titel II van de Grondwet, om er nieuwe artikelen in te voegen waarin de rechten worden opgenomen die reeds zijn erkend in de voor België bindende Europese en internationale verdragen

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen dat het recht op leven, alsook het verbod op foltering en slavernij waarborgt

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen betreffende de interpretatie die aan de bij titel II erkende rechten moet worden gegeven in overeenstemming met de door België geratificeerde internationale en Europese verdragen ter bescherming van de grondrechten ;

...

van titel II van de Grondwet, om een artikel in te voegen waarin wordt verankerd dat de interpretatie van de Grondwet niet mag beogen de rechten en de vrijheden te vernietigen ;

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen betreffende de vrijwaring van de bij titel II erkende rechten

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen betreffende de voorwaarden waaraan de beperkingen moeten voldoen welke aan de bij titel II erkende rechten worden gesteld, voor zover de bepa-lingen van deze titel er niet anders over beschikken ;

...

van artikel 8, derde en vierde lid, van de Grondwet, om aan de niet-Belgische burgers stemrecht voor de regionale verkiezingen en de Europese verkiezingen toe te kennen ;

...

van artikel 10, tweede lid, tweede zinsdeel, van de Grondwet, om de verwijzing naar de Belgen weg te laten en om de niet-Belgen in staat te stellen toegang te krijgen tot betrekkingen in overheidsdienst ;

...

van artikel 11 van de Grondwet

...

van artikel 19 van de Grondwet ;– van artikel 20 van de Grondwet ;– van artikel 21 van de Grondwet ;

...

van artikel 21 van de Grondwet, om een lid toe te voegen teneinde de bescherming van de bedienaren der erediensten uit te breiden tot de afgevaardigden van de door de wet erkende organisaties die morele diensten verlenen op basis van een niet-confessionele levensbe-schouwing, bedoeld in artikel 181, § 2, van de Grondwet ;

...

van artikel 25 van de Grondwet, om een lid toe te voegen om de waarborgen voor de pers uit te breiden tot de andere informatiemiddelen ;

..

van artikel 151, § 2, tweede lid, tweede zin, van de Grondwet, teneinde de doeltreffendheid van de organi-satie van het gerecht te optimaliseren ;– van artikel 151, § 3, van de Grondwet, om de bevoegdheden van de Hoge Raad voor de Justitie te hervormen ;– van artikel 151, § 3, van de Grondwet, om een alge-mene bevoegdheidsdiscussie over de Hoge Raad voor de Justitie te kunnen voeren, onder meer naar aanleiding van een nieuw beheersmodel voor Justitie ;– van artikel 151, § 6, van de Grondwet, om ook de evaluatie van de korpschefs van de zetel mogelijk te maken ;– van artikel 167, § 1, tweede lid, van de Grondwet.

Voor alle twijfel die nog gezaaid werd over het al dan niet juridisch bindend karakter van het migranten en vluchtelingencompact; met deze herziening is het de betrachting van de volgende legislatuur om de soevereiniteit van onze grondwet over te dragen naar de Verenigde Naties, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks als deelstaat van de Europese Unie. Dit verklaart ook waarom er geen politieke handtekeningen onder dergelijke compacten nodig zijn om ze bindend te maken.

Stem op het Vlaams Belang, of je nu in Brussel, Wallonië of Vlaanderen woont. Het is de enige partij die openlijk opkomt voor Belgische soevereiniteit. Zoals Theo Francken door het Vlaams Belang op de VRT voor de voeten heeft gelegd, N-VA heeft het Marrakesh-pact evengoed getekend door er geen afstand van te nemen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 08:13   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

België wordt van vreemdelingen?

Beter had geweest: "België is al geruime tijd verkocht aan vreemdelingen."

Gisteren was ik nog eens in Antwerpen en wat je daar ziet hou je niet meer voor mogelijk.

Oh ja, dat was al eerder in het nieuws dat in Antwerpen de vreemdelingen de plak zwaaien op huidig ogenblik of vergis ik mij?
Oud 30 april 2019, 08:56   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Gisteren was ik nog eens in Antwerpen en wat je daar ziet hou je niet meer voor mogelijk.

Oh ja, dat was al eerder in het nieuws dat in Antwerpen de vreemdelingen de plak zwaaien op huidig ogenblik of vergis ik mij?
Eenvoudige oplossing, zoals ik reeds zeg van 1964, het enige punt waar ik het volledig eens ben met VB, dubbele nationaliteit voor iedereen afschaffen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 09:02   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet zelfs niet naar Antwerpen gaan om dergelijke toestanden te zien, overal in de grote steden in Vlaanderen krioelt het ervan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 10:17   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
... Zoals Theo Francken door het Vlaams Belang op de VRT voor de voeten heeft gelegd, N-VA heeft het Marrakesh-pact evengoed getekend door er geen afstand van te nemen.
Gij zijt nogal straf in je conclusies.
Als ik een vergelijking mag maken, dan zeg jij eigenlijk dat als je echtgenote eens vreemd gaat, en jij niet scheidt van haar omwille van dat feit, jij eigenlijk goedkeurt dat ze vreemd gaat.
Niks nuance van afspraken, omstandigheden, ...

Moet ik nu eigenlijk begrijpen dat de nva voor jou te onbetrouwbaar is om eventueel tesamen in één coalitie te kunnen samenwerken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 10:39   #6
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

België is al in 1973 verkocht, samen met heel Europe door RESOLUTIE 1743.
NVA geeft op de valreep duidelijk het gevaar gezien en is uit die klotenregering gestapt. Kun je nog duidelijker afstand nemen????Als ze nu de regering maken hebben ze de mogelijkheid om ieder voorstel
tegen te houden. Als de Groenen er aan komen zijn we gezien...…….

Laatst gewijzigd door TREBRON : 30 april 2019 om 10:40.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 11:01   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zijn niet mijn conclusies. N-VA heeft al bovenstaande artikels gestemd ter herziening met bijhorende motivatie. Lees de motivaties eens.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 30 april 2019, 11:02   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
NVA geeft op de valreep duidelijk het gevaar gezien en is uit die klotenregering gestapt.
Waarom heeft N-VA dan de artikels gestemd voor herziening met motivatie om de Belgische soevereiniteit over te dragen ?

Oud 30 april 2019, 11:07   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Eenvoudige oplossing, zoals ik reeds zeg van 1964, het enige punt waar ik het volledig eens ben met VB, dubbele nationaliteit voor iedereen afschaffen.
Startende (als 'goed' voorbeeld) met enkele politici die de dubbele nationaliteit genieten misschien?
Oud 30 april 2019, 11:14   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je moet zelfs niet naar Antwerpen gaan om dergelijke toestanden te zien, overal in de grote steden in Vlaanderen krioelt het ervan.
Dat klopt want in West-Vlaanderen is het hek ook al van de dam.

Ik doe al wel eens een ritje tot aan de kust maar dat komt in het gedrang om reden van het aantal gure typetjes die daar in stijgende lijn gemeenten/steden beginnen te overspoelen.

Bij bovenstaande dacht ik eensklaps aan een uitspraak die men doet over "Attila de Hun" en die wilde ik u met zen allen beste forumleden en lezers niet onthouden:

Waar Attila is langsgekomen groeit geen gras meer.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 april 2019 om 11:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 11:20   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik een vergelijking mag maken, dan zeg jij eigenlijk dat als je echtgenote eens vreemd gaat, en jij niet scheidt van haar omwille van dat feit, jij eigenlijk goedkeurt dat ze vreemd gaat.
Niks nuance van afspraken, omstandigheden, ...
Als ze/hij blijft openlijk vreemdgaan dan ja, dan stem je toe.

Je doet alsof dat pact een eenmalig iets is zonder verdere gevolgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 13:04   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij bovenstaande dacht ik eensklaps aan een uitspraak die men doet over "Attila de Hun" en die wilde ik u met zen allen beste forumleden en lezers niet onthouden:

Waar Attila is langsgekomen groeit geen gras meer.

Dat is helemaal niet waar. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat de mensen ongestoord cannabis konden kweken waar vroeger de koeien en de schapen graasden.
Oud 30 april 2019, 17:18   #13
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iten~a494ee4c/

Snelrecht zonder rechters zoals het op ons afkomt en dan verschieten ze dat het onderwijs achteruit gaat en wij er stilaan genoeg van krijgen.
Oud 30 april 2019, 17:28   #14
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:

Volgens BDW wel maar je kan niet omheen de werkelijkheid.
Antwerpen is de zoveelste stad die verkocht werd aan gespuis.
Dank aan diegenen die er veel geld aan verdienen, politiek België voorop.
Oud 30 april 2019, 17:47   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn niet mijn conclusies. N-VA heeft al bovenstaande artikels gestemd ter herziening met bijhorende motivatie. Lees de motivaties eens.
Ik doe godverdomme de moeite om jouw conclusie in het rood te zetten, omdat ik net daartegen wil reageren,
en dan komt gij hier af met heel andere zaken.
Mee hiel Aantwaarpe mee 1000 Chineze mor nie mee den deze.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 april 2019, 17:49   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als ze/hij blijft openlijk vreemdgaan dan ja, dan stem je toe.

Je doet alsof dat pact een eenmalig iets is zonder verdere gevolgen.
Ja goed man, je bent goed mee met de draad .... djiezes toch.

Oud 30 april 2019, 17:56   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.senate.be/www/?MIval=/in...=22110&LANG=nl

Uit de herzieningsverklaring:

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen dat de toegang tot en het waarborgen van de in de Grondwet verankerde rechten verruimt tot alle personen die onder de rechtsmacht van de Belgische Staat vallen ;

...

van titel II van de Grondwet, om er nieuwe artikelen in te voegen waarin de rechten worden opgenomen die reeds zijn erkend in de voor België bindende Europese en internationale verdragen

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen dat het recht op leven, alsook het verbod op foltering en slavernij waarborgt

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen betreffende de interpretatie die aan de bij titel II erkende rechten moet worden gegeven in overeenstemming met de door België geratificeerde internationale en Europese verdragen ter bescherming van de grondrechten ;

...

van titel II van de Grondwet, om een artikel in te voegen waarin wordt verankerd dat de interpretatie van de Grondwet niet mag beogen de rechten en de vrijheden te vernietigen ;

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen betreffende de vrijwaring van de bij titel II erkende rechten

...

van titel II van de Grondwet, om een nieuw artikel in te voegen betreffende de voorwaarden waaraan de beperkingen moeten voldoen welke aan de bij titel II erkende rechten worden gesteld, voor zover de bepa-lingen van deze titel er niet anders over beschikken ;

...

van artikel 8, derde en vierde lid, van de Grondwet, om aan de niet-Belgische burgers stemrecht voor de regionale verkiezingen en de Europese verkiezingen toe te kennen ;

...

van artikel 10, tweede lid, tweede zinsdeel, van de Grondwet, om de verwijzing naar de Belgen weg te laten en om de niet-Belgen in staat te stellen toegang te krijgen tot betrekkingen in overheidsdienst ;

...

van artikel 11 van de Grondwet

...

van artikel 19 van de Grondwet ;– van artikel 20 van de Grondwet ;– van artikel 21 van de Grondwet ;

...

van artikel 21 van de Grondwet, om een lid toe te voegen teneinde de bescherming van de bedienaren der erediensten uit te breiden tot de afgevaardigden van de door de wet erkende organisaties die morele diensten verlenen op basis van een niet-confessionele levensbe-schouwing, bedoeld in artikel 181, § 2, van de Grondwet ;

...

van artikel 25 van de Grondwet, om een lid toe te voegen om de waarborgen voor de pers uit te breiden tot de andere informatiemiddelen ;

..

van artikel 151, § 2, tweede lid, tweede zin, van de Grondwet, teneinde de doeltreffendheid van de organi-satie van het gerecht te optimaliseren ;– van artikel 151, § 3, van de Grondwet, om de bevoegdheden van de Hoge Raad voor de Justitie te hervormen ;– van artikel 151, § 3, van de Grondwet, om een alge-mene bevoegdheidsdiscussie over de Hoge Raad voor de Justitie te kunnen voeren, onder meer naar aanleiding van een nieuw beheersmodel voor Justitie ;– van artikel 151, § 6, van de Grondwet, om ook de evaluatie van de korpschefs van de zetel mogelijk te maken ;– van artikel 167, § 1, tweede lid, van de Grondwet.

Voor alle twijfel die nog gezaaid werd over het al dan niet juridisch bindend karakter van het migranten en vluchtelingencompact; met deze herziening is het de betrachting van de volgende legislatuur om de soevereiniteit van onze grondwet over te dragen naar de Verenigde Naties, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks als deelstaat van de Europese Unie. Dit verklaart ook waarom er geen politieke handtekeningen onder dergelijke compacten nodig zijn om ze bindend te maken.

Stem op het Vlaams Belang, of je nu in Brussel, Wallonië of Vlaanderen woont. Het is de enige partij die openlijk opkomt voor Belgische soevereiniteit. Zoals Theo Francken door het Vlaams Belang op de VRT voor de voeten heeft gelegd, N-VA heeft het Marrakesh-pact evengoed getekend door er geen afstand van te nemen.
Voor wat ik zie zijn dat vooral aanpassingen om de Grondwet niet meer strijdig te maken met gewone wetten die reeds jarenlang in voege zijn.

En vallen niet-confessionelen ook onder de noemer ‘illegale vreemdelingen’ misschien?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2019, 18:34   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik doe godverdomme de moeite om jouw conclusie in het rood te zetten, omdat ik net daartegen wil reageren,
en dan komt gij hier af met heel andere zaken.
Stop met vloeken. Ik geef hier nergens mijn conclusies weer.

Oud 30 april 2019, 18:38   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En vallen niet-confessionelen ook onder de noemer ‘illegale vreemdelingen’ misschien?
Gezien de volgende legislatuur alle VN compacten boven onze grondwet zal stellen zullen er enkel nog maar legale vreemdelingen zijn.

Oud 30 april 2019, 19:28   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is helemaal niet waar. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat de mensen ongestoord cannabis konden kweken waar vroeger de koeien en de schapen graasden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be