![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever wéét dat hij de touwtjes in handen heeft. Een Vlaamse regering vormen is onmogelijk zonder de N-VA. Het zit er dik in dat "ze" De Wever nog zullen smeken om federaal mee te regeren om een totale blokkering van het belziekske te voorkomen. Wat een grap!
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om een meerderheid te bekomen op Vlaams niveau volstaan de tsjeven, de blauwen, de rooien en de groenen nét niet. Daarvoor moeten er ook nog geknield worden voor de communisten.
Zonder Vlaamse regering geen federale regering want daar zijn OOK ?*lle Vlaamse partijen voor nodig als de N-VA buiten spel wordt gezet. En dan is er nog geen meerderheid aan de kant van de nummerieke Vlaams meerderheid. Maar wie maalt er om een vodje papier?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk heeft De Wever genoeg trucs achter de hand om zowel de Vlaamse traditio's als de Walen blok te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() boeiende tijden
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bericht dat mij opviel was het volgende: ‘We zijn die Bart De Wever beu’ (<<- paywall)
Of het een geloofwaardig bericht is of een hoax, geen idee van. Ik gok op het tweede. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2019 om 06:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als De Wever één Vlaamse partij kan overtuigen om samen met het VB een Vlaamse regering te vormen dan is het over en uit met Dit Rupo zijn droom van een fedreg met een minderheid aan Vlaamse kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik daar aan twijfelen. Je merk op huidig ogenblik goed dat alle manieren 'goed' zijn om het VB weer maar eens te negeren, ondanks hun winst en buiten spel te zetten. ![]() Alle registers worden op huidig ogenblik open getrokken om het VB te blijven negeren en in de schutkring te houden. Ik vraag mij af of die mensen die hun stem uitgebracht hebben op het VB daar met gaan kunnen lachen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 mei 2019 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij verbaast is dat er zoveel mensen naïef lijken te geloven dat BDW echt zou overwegen om het VB uit het cordon te halen en er mee te regeren... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als hij daar niet in slaagt?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langzaam zou het toch kunnen gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom proberen zij het te verhinderen? Omdat ze goed weten dat ze hun eigen 'winkeltje' dan kunnen sluiten.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Maar er is geen enkele reden meer om het cordon te handhaven, overal in Europa mag rechts mee besturen, waarom zou het hier niet kunnen? Omdat de Walen en de roi bang zijn van het VB? En omdat veel politici van traditionele partijen dit niet willen? Dat ze zich allemaal aanpassen of opstappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Geen deelname aan de Vlaamse regering ,zonder deelname aan de federale regering . Zijn eis voor een confederatie zal hij hieraan koppelen. Laatst gewijzigd door cato : 28 mei 2019 om 07:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna kan hij teruggaan naar de orde van de dag en bekijken wie hij opneemt in de regering: de OVLD (bijna zeker) en de SPA of CDV.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we het 'Spiel ohne Grenzen' noemen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |