![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() In zijn open brief is Ward Vergote, sinds 2013 burgemeester van Moorslede, niet mals voor zijn partijvoorzitter. "Ik erger me enorm aan het feit dat Gwendolyn Rutten unilateraal heeft beslist dat elke samenwerking met Vlaams Belang hoe dan ook uitgesloten is", trekt hij van leer. "Tot nader order is Open VLD nog altijd een democratische partij en ik ben ervan overtuigd dat heel veel leden de mening van onze voorzitter niet delen. En zij vormen nog altijd de basis van de partij."
Of het cordon sanitaire moet doorbroken worden, laat de burgemeester in het midden. "Dat is niet aan mij om te beslissen", zegt hij. "Maar het is in elk geval een ondemocratisch gegeven. Ik vind dat we als Open VLD op zijn minst het gesprek met Vlaams Belang moeten aangaan en luisteren naar wat ze te vertellen hebben. Er zijn zeker raakpunten en de terreinen waarop we verschillen, kunnen gefilterd worden. Het is onze democratische plicht om met hen te praten." BRON Mevrouw Rutten haar afkeer tegen Vlaams Belang en haar radicaal standpunt om op verkiezingsavond de deuren meteen dicht te gooien over een eventuele samenwerking zorgt duidelijk voor wrevel binnen de partij. Een deel van het VLD-electoraat lust de links-liberale koers van mevrouw Rutten niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eens nagaan waarom er zo veel mensen op die partij hebben gestemd is nog minder verkeerd. Voor de tradies, die een zuster( lees moeder) partij hebben in Franstalig België is het echter verboden om met het VB te spreken. Zij moeten naar de pijpen van hun Waalse collega's dansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de volledige OVLD top die direct heeft besloten om niet met het VB te regeren en er zelfs niet mee te praten. Dat hun achterban dit niet wil kan hun niks schelen, ze doen alles om de postjes en de geldstromen in stand te houden.
|
![]() |
![]() |