![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koning Filip nodigt Vlaams Belang (nog) niet uit.
Ik denk dat we (nog) niet even mogen vervangen door dat hij ze nooit zal uitnodigen. Wat hij daarentegen wel graag doet is tafelen: ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2019 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Traditioneel ontvangt de koning alle partijvoorzitters.
Tom Van Grieken, de grote winnaar van de verkiezingen, kreeg geen uitnodiging en het is nog maar de vraag of die uitnodiging er nog komt. In het verleden werd Vlaams Belang nog nooit uitgenodigd op het Koninklijk Paleis. Misschien ligt de verklaring daarvoor aan het feit dat het VB partij er zelf niet om vroeg en de Koning daar even handig gebruik van maakt. Ik vind dat iemand in zijn positie (Koning) iedereen moet aanhoren maar dat ligt hier precies iets gevoeliger. Weg dan maar met dat Koningshuis want betalen voor mensen die alleen maar op een vooroordeel inspelen dat lijkt mij geen goed plan. Oei precies allemaal Koningsgezinden hier. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2019 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was dat glad vergeten, maar destijds was Dillen wel degelijk uitgenodigd net als alle partijvoorzitters, maar hij weigerde dat.
En ik kan best geloven en aannemen dat de Hooggeborenen in Laeken na die weigering vinden dat die onbeleefdheid zijn gevolgen moet hebben. We weten natuurlijk nooit of de keunink het spel zo eerlijk speelt, dat hij bij elk begin van een formatie vraagt aan de premier, ter dekking zoals voorzien en geweten is, of die weigering van destijds nog altijd zijn gevolg mag hebben. Maar als hij het doet, dan kennen we de antwoorden wel van de x laatste premiers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2019 om 20:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schaam mij altijd opnieuw als republikeinen getrouwheid aan le roi zweren. Gelukkig werd die misselijkmakende hypocrisie op Vlaams niveau afgeschaft.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk is het de koning niet die dat beslist: '...Het is weinig waarschijnlijk dat Van Grieken wordt uitgenodigd, zolang het cordon sanitaire rond zijn partij blijft bestaan. De koning tast immers bij zijn gesprekspartners de mogelijkheden voor een regeringsvorming af. Hij gaat na wie met wie in zee wil gaan. Als de voorzitters van de andere partijen aangeven dat ze niet willen regeren met het Vlaams Belang, heeft het weinig zin om die partij te betrekken bij de formatie, zo lijkt het...' -bron- Maw, het hangt eigenlijk ook af van de andere partijen. Ter info, het cordon op zich bestaat eigenlijk niet meer. Het zijn de partijen zelf die het bepalen en niet écht meer zoals vroeger het geval was als één groep. Dat is ook duidelijk geweest op de TV gisteren waar elke partijvoorzitter die vraag te horen kreeg. Nu ja, moest ik de koning zijn, ik vroeg ze wel. Kwestie van iedereen gelijk te behandelen. Vraag is ook of het VB wel op die vraag zou ingaan...
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach ja, de koning...
Of Roi Phillippe uit Laeken de VB-voorzitter wel of niet uitnodigt in z’n paleiskantoor, tant pis en niks verloren. Want komaan, wat stelt die mens (en al z'n voorgangers) eigenlijk voor ? Die parasiteren al 190 jaar op de ruggen van de bevolking, zonder daar evenredig iets voor terug te doen, buiten wat protocollaire kolder verkopen. In wezen zijn de Coburgs gewoon de ingehuurde cabaretiers om de bevolking te laten geloven in eeuwige sprookjes, terwijl Belgoland niet minder dan het perpetuum wingewest is, van hen die over de eeuwen heen koningen en presidenten maken. Over de schemerige en ranzige hoekjes mbt het ontstaan van dit landje, zal volgend feit wsl niet vermeld zijn in de vaderlandsche geschiedenisboekjes..: “De kunstmatige staat België wordt opgericht in 1830. Dat jonge land heeft dringend geld nodig. Dat geld kan gevonden worden bij machtige bankiers zoals de Rothschilds. Volgens journalist Walter De Bock is de relatie tussen Leopold I en het huis van de Rothschilds zelfs één van de meest onderbelichte facetten van het ontstaan van België. De Bock stelt dat bankier Nathan Rothschild voor de oprichting en vooral voor het verdere bestaan van België belangrijker is dan alle diplomaten en politici van die tijd samen. ‘De geschiedenisboekjes voor de schoolkinderen vermelden zelden het ‘Dictaat van Calais’, schrijft De Bock in het artikel Tussen bank en troon, verschenen in Knack (2005). Volgens De Bock vormt dat Dictaat nochtans ‘de basis voor de controle van de Rothschilds over de financiën van het land tot na 1870’. In december 1831 verlenen de Rothschilds aan België een lening van 100 miljoen frank (omgerekend naar vandaag is dit 21 miljard frank of ruim 500 miljoen euro). In het Dictaat staat dat de Rothschilds als waarborg voor die lening alle staatsinkomsten eisen. Het vormt de basis voor de controle van de Rothschilds over de financiën van België tot na 1870. De Belgische regering stemt toe. Ze staat met de rug tegen de muur en heeft geen andere keuze. ‘België zou voortaan leven bij de gratie van de Rothschilds’, zegt De Bock. ‘Men kon zich geen vollediger controle over de financiën van een jong land indenken. Op 21 december 1831 hebben de 3 Rothschilds de Belgische revolutie letterlijk op zak gestoken. Is het verwonderlijk dat sommigen hierin complottheorieën zien en beweren dat de Rothschilds de echte eigenaars van België zijn? De Rothschilds zijn niet alleen in ons land actief. ‘De spectaculaire verspreiding van Coburgers op diverse tronen van Europa (bijvoorbeeld in Groot- Brittannië) wordt financieel onveranderlijk door de Rothschilds ondersteund’, noteert historica Gita Deneckere in haar biografie over de eerste koning der Belgen” https://www.slideshare.net/thierryde...-waar-70240176 Nog ’n rondje Koninck, iemand ? ![]() Kortom, Laeken en bij uitbreiding Belgique/België is gewoon 1 grote poppenkast met veel te veel overbetaalde amateurs in een betekenisloze hoofdrol, gelardeerd in een niet weg te moffelen wolk van dufheid en figurerend in ’n door motten aangevreten garderobe. Wie pakt die mensen nog serieus ? Btw, ben in feite wel benieuwd hoeveel aan interest de bankstermaffia aan dit landje al verdiend heeft sinds 1830 tot nu. Tip: anno 2019 – en dit met ’n historisch lage interest – betaald dit landje jaarlijks al zo’n 11 miljard euro aan de heren bankiers en beleggers van allerlei allooi. Reken dit ‘lage’ sommetje uit maal 189… (en dan is dat nog maar een fractie van de reële som)
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 mei 2019 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb ik héél lang geleden ook eens een kater aan overgehouden...
![]() Ben er dus ook niet dadelijk een voorstander van.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou oewillen dat iedereen die dit hoort oeweet.... dat ik me dood zou schamen om te worden uitgenodigd door een halve gare waar duidelijk een hoek af is, en die niet eens kan rekenen. https://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 mei 2019 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat de nieuwe jongere 'generatie' VB'ers er zouden op ingaan.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als vlaamsbelang op de koffie gaat bij filips, is dat weer een extra barstje in het cordon
leuk
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geschiedenis kan je niet ontkennen. We zitten in de oude Westerse wereld met een erfenis aan koningschappen. En alhoewel nergens deze democratisch zijn of kunnen zijn, draait dat nog relatief goed in Nederland, UK, Noorwegen, Zweden, Luxemburg, Japan (*), maar dus duidelijk niet in b. of Spanje. Toch gaat Van Grieken vandaag niet meer herhalen dat we een plan van een guillotine moeten gaan opzoeken op wikipedia. Godverdomme, de coiffeur is een slim en handig bazeke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan mij voorstellen dat er met de nieuwe wind in zowel het KP als het VB verandering in komt. ![]() |
|
![]() |
![]() |