![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Wat zou jij vinden van een Roomsgroene regering? | |||
Hé, ja, doen! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 26,32% |
Jakkes |
![]() ![]() ![]() |
12 | 63,16% |
Dat zal mathematisch gezien nooit mogelijk zijn. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() AGALEV sprak in zijn Groene Bakens bij de vorige verkiezingen onder andere over "het individu in verbondenheid" de CD&V heeft het over "Midden de mensen".
Beiden zijn, of claimen dat toch, waardenpartijen. Mij verwondert het dan ook dat zij elkaar zo slecht vinden. Ligt het aan het (te) vooruitstrevende van AGALEV of heeft de CD&V te vaak pleinvrees wanneer het gaat om ethische vraagstukken? |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() agalev vooruitstrevend????
![]() Op agalev stemmen is stemmen voor een groene dictatuur met als gevolg de ondergang van Vlaanderen ![]()
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Canis lupus (wolfke) schreef:
Citaat:
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Wel Makkie, ik kan je hierin volgen..
Alleen moet Agalev realistischer gaan ageren. Als we de dan de waarden van beide partijen bij elkaar optellen kunnen we, volgens mij tot een prima beleid komen. Gestoeld op sociale, economisch verantwoorde en milieuvriendelijke accenten. Daar kon wel eens muziek inzitten. Ook voor de gewone man. Immers het sociale van de SPa en het econmische aspect van de VLD kunnen we terugvinden in de CD&V, alhoewel op een minder uitgesproken wijze. De meer gematigde houding van de CD&V zou dan uiteindelijk wel een prima gesprekspartner zijn voor Agalev, als deze laatste, zoals voorheen reeds gesteld, zich niet perse wil profileren maar eerder realistisch wil meewerken. Tevens vrees ik dat de huidige voorzitter van Agalev ook roet in het eten zal strooien. Ik dacht dat Jos "redelijk" anti-CD&V denkend was en is... |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De democratische rechtsstaat is slechts schijn. Het staatsbestuur is niet veel anders dan een geldverslindende heerschappij van verbonden elites die hun macht, aanzien, goedheid, hobby’s en rijkdom bediend willen hebben. Daartoe wordt aan de burgers eens in de vier jaar de keus gegeven tussen de door de media aanbevolen lijstaanvoerders van de ‘nette’ politieke partijen.
Van directe democratie wil men in dit regentenland dat weer netjes herzuild is, niets weten, het referendum zal een farce worden. Welke personen met welke soort ideeën verder gekozen worden, kan nauwelijks meer een afspiegeling van de wil van de kiezers genoemd worden; die blijven massaal weg omdat er geen echte keuzes aangeboden worden. De invloed van de burgers op het bestuur wordt steeds geringer. er is een bekend gezegde: of je nu door de hond of door de kat gebeten wordt, het maakt toch niets uit. Er worden wetten en regels bedacht waarbij je je echt afvraagt of gezond verstand en inlevingsvermogen wel aanwezig zijn bij politici. De politiek blijkt mijlen ver weg van de werkelijkheid en heeft volstrekt geen oog voor de noden van Jan Modaal. Onder liberaal is het bepaald niet beter geworden. Onze overheid is verworden tot een ongenaakbaar apparaat dat echter wel klaar staat voor het behartigen van dure wensen en belangen van het establishment en z’n lobby’s. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog liever Roomsrood dan Roomsgroen: Agalev is een linkse partij, die op het randje van het flirten met het communisme bevindt. Dua en consoorten hebben allemaal in communes gezeten in hun jonge wilde jaren. Maar ook recent... Dit lezen we op de webstek van de PVDA:
Citaat:
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet kunnen stemmen!!!!!!!
[size=6]JAKKES[/size] ![]() ![]() ![]() Komaan zeg een partij op religieuze basis samen met politieke onderdeurtjes, kan het wansmakelijker? De tsjeven slaagden erin om België met een miljarden schuldenberg op te zadelen, waar ik nog steeds BBSZ moet voor betalen vier jaar nadat anderen beloofden dat dit een einde ging nemen. En de groenen staan om de haverklap klaar met beuzelarijen zoals scheermesjestax, niet-wetenschappelijk onderbouwde hetzes tegen petflessen, en pesterijen voor werkmensen die met hun wagen naar het werk moeten. Amai mijn roze frak!
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar omwille van de ideologie: "den Belziek is god" mag je dit niet denken zeker? Dan maar zondebok CD&V aanvallen... Pas op: ik pleit de CD&V niet vrij, maar relativeer dit enkel maar...
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Agalev een waardenpartij????? HAHAHAhahahahahahaha...
![]() ![]() ![]() Een anti-waardenpartij zal wel bedoeld worden? |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() zeg, ik wil stemmen en krijg te zien dak ik al heb gestemd???
|
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel duidelijk is: ze waren er allebei steeds bij om met de kont op het fluweel ons land de afgrond in te helpen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Alles is relatief. Ook dié boutade......... ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie alleen het negatieve ziet en het positieve vergeet... Immers dankzij de vorige regeringen ( dus vooral dankzij de CVP) behoren we tot de welvarenste landen op wereldniveau. En ook de andere partijen hebben zeker hun steentje bijgedragen. Inderdaad hebben ze ons ook een miljardenschuld op de nek geduwd en dat is dan de keerzijde van de medaille. En dit ook "dankzij" de CVP maar de anderen dragen wederom een deel van het probleem. Immers nooit zat de CVP in een absolute meerderheid. Trouwens in de jaren zeventig en tachtig zaten vele geïndustrialiseerde landen in vieze papieren. Voor een stuk wijd ik dit ook aan het huidige democratische systeem. Ik wil hier dit systeem niet ondergraven maar ik vermoed dat politici uit vrees voor de volgende verkiezingen alleen maatregelen op korte termijn nemen en trachten de burger zo weinig mogelijk aan z'n vel te zitten. Tot de kruik barst natuurlijk.... Immers bij broodnodige onpopulaire maatregelen kunnen ze wel eens uit de boot vallen.. Dus liever doorschuiven naar de volgende regeerperiode... Zo ook met bepaalde groene waarden.. @ Guderian : ja , ook groene waarden.... Trouwens, het Vlaams Blok staat ook voor bepaalde waarden. Wie bepaalt nu welke waarden al dan niet correct zijn ??? Volgens mij is dat toch wel de mengelmoes van al de individuen in een samenleving die uiteindelijk bepaalde waardes afremmen en andere naar voor schuiven. Uiteindelijk hangt het welzijn van de maatschappij af van het maken van de juiste keuzes... Het is zeer de vraag of de meerderheid van de kiezers zich bewust zijn van dit laatste.... Men stemt immers meestal op gezichten...of kontjes...of... |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Groen-links is een leugen en daarom is het zo triestig om te zien hoe de hele groene beweging door neo-communisten (de zogenaamde 'klimoppers' dixit pater Versteylen) gecorrumpeerd wordt. Links zit fundamenteel fout door ervan uit te gaan dat de natuur -zoals alles bij links- een abstract verschijnsel is. Egalitarisme en finalisme aan ecologie koppelen, is dan ook helemaal van de pot gerukt. Deze zienswijzen zijn gewoonweg onnatuurlijk! Deep ecology!!!
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() De reden dat Belgie zo een enorme schuldenberg heeft ligt puur op economische vlak!! Tijdens de oliecrisissen heeft Belgie een verkeerde politiek gevoerd, vraag me niet welke partij er verantwoordelijk voor was! Belgie heeft toen in vergelijking met andere Europese landen een verkeerd beleid gevoerd op economisch vlak. Belgie had toen dus een schuld en moest leningen aan gaan die ze niet kon afbetalen en waar ook nog eens intrest moest op betaalt worden, en dit ging zo enkele jaren door... Uiteindelijk kreeg men dus een enome schuld waar we nu nog mee zitten.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom niet, bij de stemwijzer kwam ik uit op eerst SPA, CD&V, Spirit,...Ik ben misselijk geworden van Rooms-rood, van de VLD moet ik niet veel hebben. Paars-groen of rooms-groen maakt voor mij niet uit, blauw-groen zal wel nooit komen dus voor mij is het gelijk.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |