![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wel, af en toe hoor je een liedje dat je graag hoort waarvan je achteraf niet op de naam van de groep/artiest of titel kan komen.
Ik zit nu met zo'n geval. Dus ik heb besloten om er een topic over te starten. Deze mag ook door andere leden gebruikt worden om info te winnen over liedjes. Mijn geval: Het gaat over the highlands en mountains en ik dacht dat het van ace of base was maar ik vind het niet op hun site. Het ging in de trant van " in the mountains of the higkands ..... en in de muziek zelf gebruiken ze electronische doedelzakken (piano). Mvg Hellfigger En aan iedereen hier in ieder geval een gelukkig nieuwjaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() One more time - Highland ??
Stukje refrein : I'll be waiting on the Highland With its wonderful serenity Where the stars glow and the brooks flow That's my way of life When the mountains on the Highland And the nature is surrounding me When the wind blows That's all I need, all I need |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een "zoekplaatje"
In '78, voor den oorlog dus, luisterde ik in bed via mijn koptelefoon, (want het mocht niet van mama vanwege te laat) naar Humo's Rock Rally. Een van de bands speelde toen het nummer "Come on" van de Stones in een wat hardere versie. Weet er iemand welke band dit was ?? Ik dacht dat het Once More was maar ook Dirk Blanchard die een ietsje later bij die groep kwam wist het niet...Het kan ook Stagebeast geweest zijn die toen tweede(?) zijn geworden mat Belgium, ain't fun no more. Come on old timers, iemand een idee? ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klikkerdeklik
Ram het ritme van het gezochte nummer op de spatiebar en de site herkent het! In veel gevallen toch...
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het nummer is niet van The Stones (mochten ze willen), maar van de enige echte King of Rock 'n' Roll: Chuck Berry ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe zit het trouwens ondertussen met uw loopambities BigF?
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 3 januari 2007 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Thanks Derk de Tweede !!! lantjes
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[Off-topic]Zal de loop-draad eens terug updaten[/Off-topic]
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mijn verbazing was echter nog groter ![]() Nu zoek ik nog eentje, T.U.S.H. met No no no ....eveneens uit 78.... Toch nog eens mateloos bedankt !! ![]() Lantjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het album is hier te bestellen via de website www.fonos.nl We're just boys T.U.S.H. Prijs: € 19,95 uitvoerende: T.U.S.H.; Label / Bestelnr:EMI / IBC 4B05823679Releasejaar:Aantal dragers:1Fonos nummer:LP-1451 Kant 1: Atomic slaughter No, no, no Miserly people I am a star Rossevelt and Ira Lee Kant 2: We're just boys Jeffrey My dad is glad Greyhound bus Don't drink anymore Je moet je wel eerst registreren, dan kun je de gedigitaliseerde platen bestellen. Dat gebeurt een paar verdiepingen onder me! ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 30 maart 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hartelijk bedankt, 'k zal daar zeker eens gaan kijken !
Ben serieus onder de indruk hoor...Als ik voor u iets kan betekenen.... laat het maar weten hé !! Het hoesje heb ik alvast gevonden.. ![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 30 maart 2007 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nanne Grönvall - Highland - One More Time
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de jaren '70 hoorde ik op de radio een prachtig pianoconcerto, maar had de aankondiging gemist van de naam vh stuk en de componist.
Dan maar naar platenzaak Van Meel in Antwerpen, alwaar ik een terugkerend thema van het stuk "zong" voor de dame van dienst: Ta dara dara taradatataaa Taradam taradam tadzaaa Ta dara dara taradatadzaa Taradam Taradam Taradam Taradam Tadzaa dzaa-dzaa-tadzaa tarataa Prompt kwam het antwoord: Ah ja, meneer, dat is het 5e Pianoconcerto "Emperor" van Beethoven. Vakmanschap... https://youtu.be/yvUlOezxsxE?t=1757 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Het enige dat ik uit dit lied kon herinneren was iets met Old King Kong. Dat was echter genoeg voor google,
Well the South side of Chicago Is the baddest part of town And if you go down there You better just beware Of a man named Leroy Brown Now Leroy more than trouble You see he stand 'bout six foot four All the downtown ladies call him "Treetop Lover" All the men just call him "Sir" And it's bad, bad Leroy Brown The baddest man in the whole damned town Badder than old King Kong And meaner than a junkyard dog |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier heb ik een paar jaar achter gezocht:
Karel Fialka - Hey Matthew Da sprong af en toe eens in mijne kop, maar het enige dat ik herinnerde was het riedeltje van de eerst second ofzo.