![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() https://www.hln.be/de-krant/nooit-zo...liet~aba3b55f/
Het zal er wel toe bijdragen dat er meer controle is op de bedrijven maar toch ... Het kostenplaatje wordt alsmaar hoger door ons grabbelebeleid de paperassen alsmaar onoverzichtelijker en de pestwetjes veelvuldiger en duurder. De personeelskosten bij de duurste en de arbeidswetgeving bij de meest gecompliceerde hoe wil je dan dat het draait? Als je overheid bij de duurste maar de minst accurate ter wereld is dan moet je niet verschieten dat de economie daar als eerste de dupe van is. En zonder goed economisch beleid geen gezonde economie, zonder gezonde economie geen welvaart. Het Europa van vandaag geleid door gebuisde politiekers die meer meer met hun eigen jobke en ego dan met Europa bezig zijn zal ook al niet helpen.
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zolang dat links crapuul blijft roepen van "den baas is ne smeerlap" in plaats van "den baas is mijn weldoener die ervoor zorgt dat ik behoorlijk betaald werk heb zodat mijn kinderen te eten hebben, ik een auto en mijn vrouw een huis om te kuisen" zal het blijven scheef lopen. Ze beseffen niet dat door alle pestregeltjes ze binnen zeer korte tijd zich geen auto of vakantie meer zullen kunnen permiteren door de idioterie van meneerke staat. Zwemmen kan al niet meer, mede door het laffe gedrag van onze poco beleidsmensen, wat volgt?
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds: het is jaaaaaren geleden dat er zo weinig werklozen waren... Laatst gewijzigd door Boduo : 6 juli 2019 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() En weerom sla je de bal mis, het is algemeen geweten dat waar links aan de macht is of is geweest het onzinnige regeltjes regent, links staat voor overreglementering en bemoeienis met de burger op alle vlakken, maar zoals eerder gezegd de meeste linkse mensen hebben niet liever dan dat hun leven voor hen geregeld word ze hoeven dan niet na te denken (moesten ze dat kunnen zouden ze niet langer links zijn), zo zijn er vele inwoners van de gewezen DDR die zeggen, vroeger was alles beter, je wist waar je voor stond, je wist bv. dat je bij de geboorte van je zoon tegelijk zijn Trabant moest bestellen wou je hem geleverd hebben op zijn achttiende verjaardag.
![]()
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er gaan in Vlaanderen +/- 16% meer bedrijven failliet dan in dezelfde periode vorig jaar. In Wallonie is dat bijna 20%. Laatst gewijzigd door Boduo : 6 juli 2019 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ergert me altijd dat N-VA soms als rechts, centrum-rechts of liberaal wordt gepercipieerd. Ze zijn juist het tegenovergestelde. Ze wensen 100% te bepalen hoe een goede Vlaming dient te zijn. Daarom verkoopt deze partij ook het verhaal van positieve migratie. Migranten zijn minder vrijheid gewoon en gemakkelijker kneedbaar. Het kneden van de migranten en bestaande Vlamingen tot Nieuw-Vlamingen gebeurt niet alleen door overregelmentering, nultolerantie, kliklijnen, politieke correctheid, inknotting vrije meningsuiting, demonisering van van politieke en journalistieke vijanden, opbouwen van vijandsbeelden, bepaling van elk aspect uit hun leven van de Nieuw-Vlamingen maar ook door inburgering, inmenging in de cultuur, almachtige fiscus, erven belasten als doodzonde, heldenverering en uitwerking van hun partij-apperaat.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 juli 2019 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie het artikel gelezen heeft met een minimum aan aandacht, moet besluiten dat je geen appelen met citroenen kan vergelijken.
Als de wetgeving wijzigt zodat er meer juridische entiteiten failliet kunnen gaan, dan is het van dattum. Voor de rest is gefilosofeer over andere dingen dan deze in de titel, geen knip voor mijn lui gat waard.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn zoon heeft een "bloeiend" bedrijf maar gelukkig verdient hij veel geld en is het een "rappe". De lasten en de vele en dure pestwetjes knagen wel aan zijn zin om verder te doen. Een derde van zijn tijd is administratief om in orde met de pestwetjes van de overheid te blijven, zeg nu zelf of u dat nog redelijk vindt? Een zakenman moet zich met zijn zaak bezig houden zeg wat hij moet betalen. Overdrijf niet en laat hem zijn ding doen daar worden we allemaal beter van. Zelfstandig zijn is meer dan werken vandaag het is je doorheen een doolhof van onbekwame vijandelijke instanties wringen die allemaal geld van je willen. Als ex zelfstandige begrijp ik volkomen waarom er zo velen sneuvelen.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nepbanen, nutteloze banen bij de overheid om pestwetje bij te maken die niets ter zake doen maar geld en werk kosten voor de actieve ondernemer.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb altijd veel respect voor die mensen die in huidige tijden nog een zaak durven op te starten.
Persoonlijk zou ik er zelfs nog niet meer over nadenken om het te doen en in de familie waren er verschillende bloeiende zaken in het verleden. Zelf in enkele meegewerkt en ik weet best wat het vraagt om een zaak te runnen. Er komt meer bij kijken dan sommigen durven te denken om een zaak op de goede manier te runnen. Als ex zelfstandige begrijp ik volkomen waarom er zo velen sneuvelen. Ik begrijp het ook goed. Jonge mensen die nog een zaak durven op te starten hebben best veel lef. Ik gun het ze dan ook om er een winstgevende zaak van te maken. p.s. Ik merk in deze draad dat BDW het weer gedaan heeft? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze dan ook nog met 3 aan één uier gaan hangen wordt het zeker niet goed, dat zie je ook aan de staatsschuld niettegenstaande de hoogste belastingen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn broer is zelfs naar Luxemburg getrokken met de firma maar niet iedereen kan dat wegens te streekgebonden. Ik weet wat ik vertel over de oorzaak van de vele failiissementen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dus niet uitsluiten dat dit de eerste klappen van de Brexit zijn. En ja, voor een deel heb je gelijk rond Europa. Citaat:
Nu over de lasten op arbeid heeft de EU niets te zeggen. Dat zijn landelijke aangelegenheden. En het is een fabel dat een Poolse werknemer netto minder verdient dan een Vlaamse werknemer. Die tijd is reeds lang voorbij. Het is vandaag zelfs zo erg dat een Pools werknemer met hetzelfde brutto loon als een Vlaamse werknemer, netto meer heeft en minder kost aan zijn werkgever. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wie wordt er tot in het absurde toe gecontroleerd? De werkgevers, niet de doppers.
![]() |