Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2019, 16:16   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard Geen federale regering beter dan nieuwe federale regering tegen gevolgen Brexit

De Belgicisten hameren op het feit dat er vlug een nieuwe federale regering moet komen om de gevolgen van de nakende Brexit het hoofd te kunnen bieden .

Niets is minder waar.

Voor Vlaanderen is de beste oplossing dat er helemaal geen nieuwe federale regering meer komt ,enkel een nieuwe Vlaamse regering.

Die Vlaamse regering kan de Vlaamse belangen dan ter harte nemen .

Een nieuw federale regering zal geen coherente maatregelen kunnen nemen ,daar zij zowel de belangen van Wallonië en Vlaanderen moet dienen en die belangen zijn volledig verschillend van elkaar.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 augustus 2019 om 16:17.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 16:28   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Belgicisten hameren op het feit dat er vlug een nieuwe federale regering moet komen om de gevolgen van de nakende Brexit het hoofd te kunnen bieden .

Niets is minder waar.

Voor Vlaanderen is de beste oplossing dat er helemaal geen nieuwe federale regering meer komt ,enkel een nieuwe Vlaamse regering.

Een nieuw federale regering zal geen coherente maatregelen kunnen nemen ,daar zij zowel de belangen van Wallonië en Vlaanderen moet dienen en die belangen zijn volledig verschillend van elkaar.
Bovendien, in de waarschijnlijke toestand dat het tot een "harde" Brexit komt, moeten we toch wel nuchter en zakelijk er tegenaan kijken. Zowel de Britten als de Vlamingen hebben er alle belang bij dat na 25 oktober er geen chaos opduikt. Wees er maar van overtuigd dat Vlaamse ondernemingen die een belangrijk quotum Britse klanten hebben zich reeds terdege voorbereid hebben en dat is evenzeer het geval langs de overzijde van het Kanaal. O.k., er zal meer administratieve rompslomp zijn dan voorheen. Maar er wordt op dit ogenblik door sommigen aan paniekzaaierij gedaan. Ik zie die Brexit helemaal niet pessimistisch in. De Britten hebben al voor hetere vuren gestaan.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 16:59   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bovendien, in de waarschijnlijke toestand dat het tot een "harde" Brexit komt, moeten we toch wel nuchter en zakelijk er tegenaan kijken. Zowel de Britten als de Vlamingen hebben er alle belang bij dat na 25 oktober er geen chaos opduikt. Wees er maar van overtuigd dat Vlaamse ondernemingen die een belangrijk quotum Britse klanten hebben zich reeds terdege voorbereid hebben en dat is evenzeer het geval langs de overzijde van het Kanaal. O.k., er zal meer administratieve rompslomp zijn dan voorheen. Maar er wordt op dit ogenblik door sommigen aan paniekzaaierij gedaan. Ik zie die Brexit helemaal niet pessimistisch in. De Britten hebben al voor hetere vuren gestaan.
Inderdaad de Brexit is er gekomen om de onbeperkte instroom van EU-burgers in het VK tegen te gaan ,niet om de import of export te gaan bemoeilijken.

Na de Brexit zullen de Britten de Vlaamse producten helemaal niet meer gaan belasten .Zij willen eerder een soort "vrijhaven" voor goederen en diensten worden.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 augustus 2019 om 17:04.
Oud 30 augustus 2019, 18:19   #4
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad de Brexit is er gekomen om de onbeperkte instroom van EU-burgers in het VK tegen te gaan ,niet om de import of export te gaan bemoeilijken.

Na de Brexit zullen de Britten de Vlaamse producten helemaal niet meer gaan belasten .Zij willen eerder een soort "vrijhaven" voor goederen en diensten worden.
Letterlijk elk woord in deze post is onzin.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 18:32   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Letterlijk elk woord in deze post is onzin.
Ontroerend in zijn eenvoud,maar wat zijn Uw tegenargumenten?
Oud 30 augustus 2019, 19:16   #6
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontroerend in zijn eenvoud,maar wat zijn Uw tegenargumenten?
*Argumenten?* Ik zou er niet te hard op rekenen
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 09:39   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niets is minder waar.

De Rechtse rakkertjes en kornuiten snoeven vaak dat alles goed gaat sinds N-VA in de regeringen zit, zowel vlaams als federaal.

Ga dat maar vertellen aan de arbeiders van Punch Powertrain in Sint-Truiden :
Stuk voor stuk Noeste VLAAMSE WERKERS !
Bij Punch Powertrain in Sint-Truiden staan 188 banen op de tocht. Het bedrijf wil 172 arbeiders en 16 bedienden ontslaan. Bij de producent van automatische versnellingsbakken werken nu 1.100 mensen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/30/punch/

----------------------------------------------------------

Alles gaat zo goed dat mensen uit hun huurwoning gezet worden wegens niet meer bekwaam om hun huur te betalen.

Elke week dreigen 232 huishoudens hun huurwoning te moeten verlaten
In 2018 dreigden in Vlaanderen naar schatting 12.070 huurders uit hun woning te worden gezet, vaak door wanbetaling. Dat zijn er 232 per week. Het getal blijft zeer hoog de voorbije jaren. Dat blijkt uit een bevraging van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG).

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...-te-verliezen/

Met andere woorden KAPROEN: Het gaat uitstekend met de rechtse kornuiten aan de knoppen.
Bedankt N-VA !

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 augustus 2019 om 09:40.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 09:45   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Rechtse rakkertjes en kornuiten snoeven vaak dat alles goed gaat sinds N-VA in de regeringen zit, zowel vlaams als federaal.

Bij Punch Powertrain in Sint-Truiden staan 188 banen op de tocht. Het bedrijf wil 172 arbeiders en 16 bedienden ontslaan. Bij de producent van automatische versnellingsbakken werken nu 1.100 mensen.

Alles gaat zo goed dat mensen uit hun huurwoning gezet worden wegens niet meer bekwaam om hun huur te betalen.

In 2018 dreigden in Vlaanderen naar schatting 12.070 huurders uit hun woning te worden gezet, vaak door wanbetaling. Dat zijn er 232 per week. Het getal blijft zeer hoog de voorbije jaren. Dat blijkt uit een bevraging van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG).

Met andere woorden KAPROEN: Het gaat uitstekend met de rechtse kornuiten aan de knoppen.
Bedankt N-VA !
Is dat een overheidsbedrijf ?? Neen ? Wel stop dan met uw hersenloos gebral, tenzij je denkt dat elk bedrijf in moeilijkheden, het de schuld is vd overheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 31 augustus 2019 om 09:46.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 10:00   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Is dat een overheidsbedrijf ?? Neen ? Wel stop dan met uw hersenloos gebral, tenzij je denkt dat elk bedrijf in moeilijkheden, het de schuld is vd overheid.
Het beleid heeft geen weerslag op de privé-sector volgens u ?

Gaat u niet beter terug naar school ?
Oud 31 augustus 2019, 10:06   #10
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat kan "het beleid" er aan doen dat de Chinese autoverkoop ingestort is door de handelsoorlog VS-China? Aarzel niet om hier uw concrete beleidsmaatregelen te posten hé
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 10:14   #11
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bedankt N-VA !
gans die productie verdwijnt naar china, los van eender welke crisis

geen enkel beleid kan daar tegenop
Oud 31 augustus 2019, 10:18   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Leg dan eens haarfijn uit waar "dat beleid" de oorzaak is vd problemen van dat bedrijf.

Citaat:
Oud 31 augustus 2019, 10:42   #13
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bedankt N-VA !
De afslanking van Punch heeft niets met de N-VA te maken wel met de dalende auto-verkoop in China.
Oud 31 augustus 2019, 10:42   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, in feite is het de schuld van een overheid, met name die van de Amerikaanse. Trump heeft de handelsoorlog verklaard aan China waardoor de Chinese economie aan het knarsen gaat en de automarkt aldaar flink is gaan krimpen. Met alle gevolgen vandien voor Punch Powertrain dat met zijn automatische versnellingsbakken een prachtig afzetgebied had in China.

Maar voor onze helderziende Henri1 is dat natuurlijk allemaal de fout van die vermaledijde N-VA... Wat een gezeik!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 10:43   #15
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leg dan eens haarfijn uit waar "dat beleid" de oorzaak is vd problemen van dat bedrijf.
Misschien is mijn afsluitende zienswijze in de topic voor het onderwijs leerrijk?Ik weet het natuurlijk niet. Ik krijg te dikwijls de reactie : TL-DR.
Er zitten er teveel op dit forum die menen dat het laten weten van hun zienswijze aan het hele forum een belangrijk argument is.
Moest ik telkens laten weten wiens bijdragen ik ook niet lees omdat ze niet te lang zijn maar omdat ze stom zijn dan schijt ik dit hele forum vol drollen.
En ondanks ik ze dus niet lees weet ik bij voorbaat het waardeloze van de inhoud omdat de producenten zelf stom zijn.
Voila. De groetjes nog aan allen. Voor vandaag ga ik zinniger zaken doen.
Dat gekwaak op dit forum is meestal vervelend.
Dus ik bepaal zelf hoe lang ik het kan verdragen.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 augustus 2019 om 10:44.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 10:51   #16
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Misschien is mijn afsluitende zienswijze in de topic voor het onderwijs leerrijk?Ik weet het natuurlijk niet. Ik krijg te dikwijls de reactie : TL-DR.
Er zitten er teveel op dit forum die menen dat het laten weten van hun zienswijze aan het hele forum een belangrijk argument is.
Moest ik telkens laten weten wiens bijdragen ik ook niet lees omdat ze niet te lang zijn maar omdat ze stom zijn dan schijt ik dit hele forum vol drollen.
En ondanks ik ze dus niet lees weet ik bij voorbaat het waardeloze van de inhoud omdat de producenten zelf stom zijn.
Voila. De groetjes nog aan allen. Voor vandaag ga ik zinniger zaken doen.
Dat gekwaak op dit forum is meestal vervelend.
Dus ik bepaal zelf hoe lang ik het kan verdragen.
Nog veel plezier Werkman .

Doe maar zoals je zelf belieft zo lang je maar voor de Forza Flandria blijft stemmen .
Oud 31 augustus 2019, 10:56   #17
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Man, man, als er inderdaad een slecht beleid was en dat was er, zeker voor Vlaanderen, dan was het het desastreus beleid van la Belgique verschillende decennia lang...
Het nu doen voorkomen alsof dat het gevolg is van de vorige regering is de mensen voor compleet zot houden...
Ga terug naar de bewaarschool; daar kunnen ze u nog verhaaltjes wijsmaken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 11:15   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nie zeveren hé Zipper.
Echt niet beginnen zeveren nu hé.

Het beleid, zijnde uw rechtse vriendjes zijn al jaren cadeautjes aan het uitdelen aan de patroons.

Deze beleidswijze heeft niet kunnen verhinderen dat er werknemers aan de deur worden gezet.

Als de cadeautjes aan de patroons niets opleveren of garanderen, hadden ze deze centen dan niet beter uitgegeven aan een leefbaar pensioen in de privé-sector i.p.v. aan deze cadeautjes ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 augustus 2019 om 11:17.
Oud 31 augustus 2019, 11:16   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De afslanking van Punch heeft niets met de N-VA te maken wel met de dalende auto-verkoop in China.
U moet "proberen" verder na te denken dan uwe neus lang is Kaproen.
Oud 31 augustus 2019, 11:21   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nie zeveren hé Zipper.
Echt niet beginnen zeveren nu hé.

Het beleid, zijnde uw rechtse vriendjes zijn al jaren cadeautjes aan het uitdelen aan de patroons.

Deze beleidswijze heeft niet kunnen verhinderen dat er werknemers aan de deur worden gezet.

Als de cadeautjes aan de patroons niets opleveren of garanderen, hadden ze deze centen dan niet beter uitgegeven aan een leefbaar pensioen in de privé-sector i.p.v. aan deze cadeautjes ?

Kunt ge echt niet beter ?????

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be