Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 november 2004, 20:17   #1
wout_er
Vreemdeling

Standaard banden tussen vlaams belang en (neo) nazisme

hallo, als deze prikker hier niet mag, dan weet ik het ook niet meer. ik las enkele artikels over banden tussen het vlaams blok en het neo nazisme. die banden zijn er nu nog steeds, dus onder de naam vlaams belang. bij mijn weten is het verboden lid te zijn van een nazi organisatie. waarom kunnen de desbetreffende leden vh blok/belang daarop niet veroordeeld worden? dat zijn de ergsten, en ze zitten in de top, reken maar. de nazi organisaties zijn openlijk gekend, maar worden oogluikend toegelaten... ligt dat nu aan mij dat ik dit onder alles vind? groeten, wout_er

een voorbeeld artikel:

[size=6]Neo-nazi over banden tussen Blood and Honour en Vlaams Blok[/size]

In een opvallende bui van eerlijkheid beschrijft een Amerikaanse neo-nazi, die eerder deze zomer in België was, de politieke opvattingen van de mensen van Blood and Honour bij wie hij logeerde. Blood and Honour is een organisatie van marginale neo-nazi's en skinheads die het geweld niet schuwen. Eerder deze zomer organiseerden ze in het Waasland een internationale bijeenkomst.

De Belgische spreker op de internationale bijeenkomst van Blood and Honour in Waasmunster eerder deze zomer.

Deze internationale bijeenkomst van neo-nazi's had aanvankelijk moeten plaatsvinden in een zaal van een Vlaams Blok gemeenteraadslid in Waasmunster. Nadat Blokbuster dit bekend maakte, moest echter uitgeweken worden. Eén van de sprekers was een Amerikaanse nazi, professort Robert S. Griffin, een voortrekker van de 'National Alliance'. In een obscuur Amerikaans tijdschrift (The Citizens Informer, maandblad van de Council of Conservative Citizens) schreef hij een verslag van zijn bezoek aan België.

Griffin beklaagt er zich over dat de geplande bijeenkomst moest uitwijken omdat anti-racisten de geplande meeting hadden bekend gemaakt. Hij klaagt er tevens over dat hij voorzichtig moest zijn in wat hij zou zeggen omdat dit mogelijke inbreuken zouden zijn op de anti-racismewetgeving. Hij stelt verbaasd vast dat het promoten van "witte superioriteit" of "blank seperatisme" racistisch zou zijn...

De Amerikaanse professor is ook erg openlijk over de partijpolitieke bindingen van de mensen van Blood and Honour bij wie hij logeerde. Hij zou in Antwerpen en Dendermonde gelogeerd hebben bij enkele kopstukken van Blood and Honour. Hij stelde over deze activisten: "My hosts are strong Flemmish patriots. They are partisans of the Vlaams Bloc political party, which recently won significant electoral victories in Flanders, garnering a quarter of the vote. I took note that my hosts had politicians and a major party that advocate their positions, and I don't. Bush and Kerry would cross the street to get away from me. Vlaams Bloc favors Flanders independence. It also opposes multiculturalism and advocates controls on immigration, which in Belgium is mostly from northern Africa." (Vrije vertaling: "Mijn gastheren zijn sterk Vlaamsnationalistisch. Het zijn activisten van de politieke partij Vlaams Blok, die recent belangrijke verkiezingsoverwinningen heeft geboekt in Vlaanderen waar het een vierde van de stemmen behaalde. Ik nam er nota van dat mijn gastheren een grote politieke partij hebben die hun standpunten verdedigt, terwijl ik dit niet heb. Bush en Kerry zouden de straat oversteken om me te ontwijken. Het Vlaams Blok is voor Vlaamse onafhankelijkheid. Het gaat ook in tegen multiculturalisme en komt op voor controle op immigratie, hetgeen in België voornamelijk uit Noord-Afrika komt."

Het Vlaams Blok doet er alles aan om enige banden met radicale nazi-groeperingen als Blood and Honour te ontkennen. Nochtans bleek eerder dit jaar dat een aantal mensen van Blood and Honour actief waren bij het Blok, waarop deze onmiddellijk uit de partij werden gezet. Er zouden echter nog steeds een aantal mensen van Blood and Honour actief zijn bij het Blok. Zo vernamen we dat een lid van Combat 18 (waarbij de 1 en de 8 staan voor de eerste en achtste letter van het alfabet: a en h van Adolf Hitler) en Blood and Honour ook zou deelnemen aan de ordedienst van het Vlaams Blok, Voorpost. Deze persoon was betrokken bij een aanval op Jeugdhuis 'Wollewei' in Turnhout eerder dit jaar.

Bij het geweld in Turnhout stelden wij direct dat er sprake was van een politieke aanval van extreem-rechts. Dit wordt nu bevestigd door de vaststelling dat een actieve militant van Blood and Honour Vlaanderen betrokken was bij het geweld en daarvoor naar Turnhout kwam afgezakt. Zoals blijkt uit het verslag van Robert S. Griffin voelen deze groepen zich gesterkt door de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok en maken ze daar gebruik van om in het offensief te gaan. Het geweld dat in Turnhout plaatsvond, wordt echter niet aanvaard door bredere lagen. Door in het offensief te gaan, zijn de neo-nazi's bezig met zich verder te marginaliseren en te isoleren. Wij moeten daarop inspelen en ons organiseren. Niet enkel om deze neo-nazi's uit de jeugdhuizen te houden, maar ook door te bouwen aan een echt alternatief op het huidige asociale beleid. De strijd in Turnhout is voor ons ook een campagne tegen werkloosheid, woningnood, armoede,... Daarbij mogen we ons niet laten verdelen op racistische basis zoals het gepropageerd wordt door neo-nazi's.
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:22   #2
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

http://www.lsp-mas.be/blokbuster/2004/boutsen.jpg
CONTRA is offline  
Oud 19 november 2004, 20:24   #3
wout_er
Vreemdeling

Standaard oopz

ja, die foto wou ik weg, maar dat ging niet. excuses voor de foto.
groeten.
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:25   #4
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wout_er
hallo, als deze prikker hier niet mag, dan weet ik het ook niet meer. ik las enkele artikels over banden tussen het vlaams blok en het neo nazisme. die banden zijn er nu nog steeds, dus onder de naam vlaams belang. bij mijn weten is het verboden lid te zijn van een nazi organisatie. waarom kunnen de desbetreffende leden vh blok/belang daarop niet veroordeeld worden? dat zijn de ergsten, en ze zitten in de top, reken maar. de nazi organisaties zijn openlijk gekend, maar worden oogluikend toegelaten... ligt dat nu aan mij dat ik dit onder alles vind? groeten, wout_er

een voorbeeld artikel:

[size=6]Neo-nazi over banden tussen Blood and Honour en Vlaams Blok[/size]

In een opvallende bui van eerlijkheid beschrijft een Amerikaanse neo-nazi, die eerder deze zomer in België was, de politieke opvattingen van de mensen van Blood and Honour bij wie hij logeerde. Blood and Honour is een organisatie van marginale neo-nazi's en skinheads die het geweld niet schuwen. Eerder deze zomer organiseerden ze in het Waasland een internationale bijeenkomst.

De Belgische spreker op de internationale bijeenkomst van Blood and Honour in Waasmunster eerder deze zomer.

Deze internationale bijeenkomst van neo-nazi's had aanvankelijk moeten plaatsvinden in een zaal van een Vlaams Blok gemeenteraadslid in Waasmunster. Nadat Blokbuster dit bekend maakte, moest echter uitgeweken worden. Eén van de sprekers was een Amerikaanse nazi, professort Robert S. Griffin, een voortrekker van de 'National Alliance'. In een obscuur Amerikaans tijdschrift (The Citizens Informer, maandblad van de Council of Conservative Citizens) schreef hij een verslag van zijn bezoek aan België.

Griffin beklaagt er zich over dat de geplande bijeenkomst moest uitwijken omdat anti-racisten de geplande meeting hadden bekend gemaakt. Hij klaagt er tevens over dat hij voorzichtig moest zijn in wat hij zou zeggen omdat dit mogelijke inbreuken zouden zijn op de anti-racismewetgeving. Hij stelt verbaasd vast dat het promoten van "witte superioriteit" of "blank seperatisme" racistisch zou zijn...

De Amerikaanse professor is ook erg openlijk over de partijpolitieke bindingen van de mensen van Blood and Honour bij wie hij logeerde. Hij zou in Antwerpen en Dendermonde gelogeerd hebben bij enkele kopstukken van Blood and Honour. Hij stelde over deze activisten: "My hosts are strong Flemmish patriots. They are partisans of the Vlaams Bloc political party, which recently won significant electoral victories in Flanders, garnering a quarter of the vote. I took note that my hosts had politicians and a major party that advocate their positions, and I don't. Bush and Kerry would cross the street to get away from me. Vlaams Bloc favors Flanders independence. It also opposes multiculturalism and advocates controls on immigration, which in Belgium is mostly from northern Africa." (Vrije vertaling: "Mijn gastheren zijn sterk Vlaamsnationalistisch. Het zijn activisten van de politieke partij Vlaams Blok, die recent belangrijke verkiezingsoverwinningen heeft geboekt in Vlaanderen waar het een vierde van de stemmen behaalde. Ik nam er nota van dat mijn gastheren een grote politieke partij hebben die hun standpunten verdedigt, terwijl ik dit niet heb. Bush en Kerry zouden de straat oversteken om me te ontwijken. Het Vlaams Blok is voor Vlaamse onafhankelijkheid. Het gaat ook in tegen multiculturalisme en komt op voor controle op immigratie, hetgeen in België voornamelijk uit Noord-Afrika komt."

Het Vlaams Blok doet er alles aan om enige banden met radicale nazi-groeperingen als Blood and Honour te ontkennen. Nochtans bleek eerder dit jaar dat een aantal mensen van Blood and Honour actief waren bij het Blok, waarop deze onmiddellijk uit de partij werden gezet. Er zouden echter nog steeds een aantal mensen van Blood and Honour actief zijn bij het Blok. Zo vernamen we dat een lid van Combat 18 (waarbij de 1 en de 8 staan voor de eerste en achtste letter van het alfabet: a en h van Adolf Hitler) en Blood and Honour ook zou deelnemen aan de ordedienst van het Vlaams Blok, Voorpost. Deze persoon was betrokken bij een aanval op Jeugdhuis 'Wollewei' in Turnhout eerder dit jaar.

Bij het geweld in Turnhout stelden wij direct dat er sprake was van een politieke aanval van extreem-rechts. Dit wordt nu bevestigd door de vaststelling dat een actieve militant van Blood and Honour Vlaanderen betrokken was bij het geweld en daarvoor naar Turnhout kwam afgezakt. Zoals blijkt uit het verslag van Robert S. Griffin voelen deze groepen zich gesterkt door de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok en maken ze daar gebruik van om in het offensief te gaan. Het geweld dat in Turnhout plaatsvond, wordt echter niet aanvaard door bredere lagen. Door in het offensief te gaan, zijn de neo-nazi's bezig met zich verder te marginaliseren en te isoleren. Wij moeten daarop inspelen en ons organiseren. Niet enkel om deze neo-nazi's uit de jeugdhuizen te houden, maar ook door te bouwen aan een echt alternatief op het huidige asociale beleid. De strijd in Turnhout is voor ons ook een campagne tegen werkloosheid, woningnood, armoede,... Daarbij mogen we ons niet laten verdelen op racistische basis zoals het gepropageerd wordt door neo-nazi's.
Uw Trotskistisch gezever kan ons gestolen worden. Uw info is afkomstig van de werkschuwe beroepsleugenaars van de lullende simplistische pismarxisten ook wel gekend als de LSP of de Daltons van Geert Cool. Gelieve eens met degelijke bewijzen voor de dag te komen
Westland New Post is offline  
Oud 19 november 2004, 20:28   #5
wout_er
Vreemdeling

Standaard oej

het is niet mijn gezever, ik las dat en was verontwaardigd. dus het zijn allemaal verzinsels? wat ben ik opgelucht.
groeten,
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:33   #6
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is niet mijn gezever, ik las dat en was verontwaardigd. dus het zijn allemaal verzinsels? wat ben ik opgelucht.
groeten,
Inderdaad, het was een zeer gefundeerde ontkenning.

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 19 november 2004, 20:34   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Niets van bovenstaande feiten werd weerlegd of ontkend. Trek zelf uw conclusies.
solidarnosc is offline  
Oud 19 november 2004, 20:36   #8
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groeten,
U stelt zich ook snel tevreden.
Hans1 is offline  
Oud 19 november 2004, 20:38   #9
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Who gives a fuck?!
Er zijn belangrijker problemen die we moeten oplossen nu!
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 19 november 2004, 20:38   #10
wout_er
Vreemdeling

Standaard geen

wees eens ernstig. etienne vermeersch haalt deze feiten ook aan. er zijn al leden uit de partij gezet wegens neo nazi heden en verleden. wat ik zei... het wordt oogluikend toegelaten... dat is toch wel wreed. er zijn nog tal van artikels... en het zullen de laatsten niet zijn.
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:43   #11
wout_er
Vreemdeling

Standaard geen

neen, ik stel me niet snel tevreden, als je aandachtig was of kon zijn zou je het cynisme lezen in wat ik bedoel.
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:43   #12
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Er zitten ondertussen 50MILJOEN moslims in Europa, die meer en meer ons willen domineren en hun wetten opleggen.

Nog eens, welk weldenkend mens gives a fuck over jouw topic?!
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 19 november 2004, 20:43   #13
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

natuurlijk komt zoiets niet naar de oppervlakte, maar een deel van het VB heeft wel degelijk dergelijke ideeën.
Oud 19 november 2004, 20:44   #14
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Er zitten ondertussen 50MILJOEN moslims in Europa, die meer en meer ons willen domineren en hun wetten opleggen.

ik, en wel omdat neonazistische oplossingen het probleem niet van de baan gaan helpen, doch alleen de ontwikkeling ervan zal faciliteren.
Oud 19 november 2004, 20:44   #15
wout_er
Vreemdeling

Standaard geen

Citaat:

misschien ben ik geen weldenkend mens, maar ik geef er om. jij hoeft als weldenkende niet te reageren hoor.
groeten
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:46   #16
wout_er
Vreemdeling

Standaard

waarom wordt dat steeds onder tafel geveegd, het is een groot probleem. wij betalen belastingen voor mensen die laks zijn, facist zijn etc...
wout_er is offline  
Oud 19 november 2004, 20:55   #17
PAJOT
Banneling

Standaard

Al die roddels werden hier uitgebreid weerlegd : http://forum.politics.be/showthread.php?t=16670
PAJOT is offline  
Oud 19 november 2004, 21:01   #18
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom wordt dat steeds onder tafel geveegd, het is een groot probleem. wij betalen belastingen voor mensen die laks zijn, facist zijn etc...

Awel he... Effe heel kort zijn, want heb niet veel tijd en zin om vanalles aan jullie uit te leggen (er zijn er anderen die dat op zeer gepaste wijze in mijn plaats doen)

Liever fascisten die iets aan het probleem willen doen, dan linksen of groen, want als ik daarvoor stem, dan moet ik er de moslims, om de een of andere onbegrijpbare reden, ineens bijnemen.
Iedereen die een beetje met open blik door europa wandelt wèèt en ziet wat er aan de hand is. En die problemen, mijn beste, zijn veel dringender en gevaarlijker dan een of andere partij die nazi-sympathie zou hebben...

Laatst gewijzigd door TypO : 19 november 2004 om 21:02.
TypO is offline  
Oud 19 november 2004, 21:06   #19
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ja leg vooral het verband tussen het Vlaams Blok en het Vlaams Belang.

Dit leidt tot een grotere naambekendheid van het Vlaams Belang. Mensen zullen ook gemakkelijker de link leggen tussen het oude Blok en het Belang.

Maw u bespaart het Vlaams Belang heel wat communicatie uitgaven door dit soort "free publicity"
Oud 19 november 2004, 21:13   #20
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Who gives a fuck over die 50 miljoen moslims? Ik ken er een aantal, werk met een aantal samen en heb er verder geen last mee. En als ze de wet overtreden, den bak in gelijk al de rest.
Jolle is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be