![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De informateurs lijken vandaag hun beste tijd gehad te hebben.
Het resultaat is nul en beterschap is niet in zicht. Opdoeken die handel ,moeten de adviseurs van onze Monarch dan maar gedacht hebben. Ze zullen volgens de laatste geruchten de N-VA en de PS hand in hand de onderhandelingen laten voeren om samen aan de overkant te geraken . De wederzijdse verwachtingspatronen tussen PS en N-VA zijn zodanig groot dat die "overkant" vermoedelijk het einde van La Begique/België zal inluiden. Er wachten ons nog vrolijke tijden . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 oktober 2019 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afwachten jongen, afwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Uiteraard is er reeds veel meer gesproken.
Maar allemaal in de luwte. Eerst moet Magnette gekroond worden tot PS keizer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als N-VA een regering vormt met PS zonder confederalisme, dan halen ze volgende kiezing SPa/OVLD resultaten. Van mij mag het.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik ben pro staatshervorming indien:
zorg & werkgelegenheid (dop) volledig overgaat naar de gewesten. Daar geef ik de regionalisten gelijk: de uitdagingen verschillen, in Wallonie vooral veel langdurig werklozen, in Vlaanderen vooral mensen die in allerhande ziektestelsels zitten. Andete noden, andere aanpak. Kwa herfederaliseren vind ik dat klimaatbeleid, geluidsnormen, en van die neteligen dingen, terug best federaal worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik ook van overtuigd. Ze mogen nog zoveel met elkaar getaterd hebben, als N-VA de verdere uitbreiding van de beleidsbevoegdheid van de deelstaten niet op tafel gooit hoeft ze er niet op te rekenen dat de kiezer dat tegen de volgende stembusgang "wel zal vergeten zijn". Het minste wat ze kunnen doen is eens de voorbije zes staatshervormingen tegen het licht houden en de "losse eindjes" eruit weg halen. Daarmee bedoel ik dat ze er "homogene" beleidsbevoegdheden moeten van maken en komaf maken met de bevoegdheidsbeetjes die telkens (meestal onder druk van de franstaligen) op het federaal niveau waren blijven hangen. Opkuiswerk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kan de NVA ook thuiskomen met een forse trofee: de zesde staatshervormingen waren ze fors tegen. Kijk: we hebben ze verbeterd. En zorg en RVA mogen van mij ook over naar de gewesten, omdat de realiteit nu eenmaal van die aard is dat beide gewesten een totaal andere aanpak nodig hebben. Maar de VLD/MR zullen herfederaliseringen vragen in diezelfde context he: het klimaatbeleid, de geluidsnormen, de wapenvergunningen, enz...zijn al geruime tijd heikele themas die voor problemen zorgen tussen de gewesten en een grote impact hebben op het nationale niveau. Maar kwa budget zijn die minimaal, dus.... Er is het teen en tander mogelijk indien men creatief wenst te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in jouw wandelgangen was er sprake van 5 overlopers en een Vlaamse regering N-VA/VB.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ze geen confederalisme binnenhalen. Wat kan de PS daartegen stellen? Een levenslang abonnement voor Pairi Daiza voor alle N-VA-ers ![]() Dat zal niet voldoende zijn ,vrees ik. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 oktober 2019 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat schip is niet alleen uitgevaren, het is gezonken.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig maar,anders zouden we hier nog medelijden moeten gaan krijgen met het links achterlijk heir dat hier rond zwerft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klimaat is ook belangrijk dat we daar terug met 1 stem spreken, die kakafonie met 4 ministers op iedere COP is belachelijk. De doelstellingen worden toch opgelegd door de EU dus... En de vraag die volgens de Tijd bij NVA'ers leeft omtrent werkloosheidsuitkeringen & zorg lijken mij ook billijk. Er is nu eenmaal een fors verschil in aanpak nodig om in Wallonie en VLaanderen de werkzaamheidsgraad omhoog te krikken. Langdurig zieken activeren vergt een andere aanpak dan langdurig werklozen. Kortom ik denk wel dat er muziek in kan zitten, mocht Bart Dewever, waarschijnlijk onder druk van zijn achterban, niet te snel zijn beginnen te zeveren over confederalisme, iets waar hij van wist dat onhaalbaar was. Daar heb je nu eenmaal 2/3 nodig. Die vind je daar niet voor. Voor het weghalen van blokkages in onze staatsstructuur die de werking in de weg staan, zeker en vast wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pikt het,goed zou.....
Het moet niet altijd leute in Leut zijn.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |