![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon vlak bij de grens en zit dus nagenoeg even dicht bij een Nederlands postkantoor dan bij een Belgisch.
Nu verstuur ik regelmatig pakjes naar Nederland maar verzenden vanuit België via PostNL of Bpost is vrij duur. Nu kan ik, voor een verzending naar Nederland, ook gewoon even de grens over wippen en mijn pakje daar afgeven maar als ik een etiket wil printen (bij Postnl.nl) moet ik mijn adres ingeven (voor bv een retour) en daar kan ik enkel een Nederlandse postcode ingeven. Hebben andere grensbewoners hier ervaring mee? Kan je als Belg een pakje in Nederland posten voor verzending binnen Nederland? Of kan dat, als Belg, enkel vanuit België?
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag hun adres opgeven als retouradres, maar je kan ook je eigen adres ingeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan dit u helpen?
https://www.grenspostadres.nl/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het er gisteren over met familie in Nederland.
En ik mag eventueel hun adres gebruiken. Ze wonen wel niet echt net over de grens (160km van mij), maar de enige momenten dat PostNL hun adres zou moeten gebruiken is wanneer het pakje niet bestelbaar is. En dat is me tot nu toe nog nooit overkomen. Als de koper het pakje wil terugsturen kan hij dat steeds naar het PostNL-afhaalpunt hier net over de grens. Ik moet hem daar enkel even van op de hoogte brengen zodat hij niet het afzender adres gebruikt om terug te zenden. En bovendien; net als onbestelbare pakjes heb ik ook nog nooit iemand gehad die niet tevreden is met zijn pakje. Een goeie beschrijving en idem foto's voorkomen dat. Dus kort samengevat: pakje versturen: Nederlands adres van familie gebruiken. Pakje aankrijgen; afhaalpunt hier net over de grens gebruiken. Opgelost (denk ik). Tenzij het gras zo hoog staat dat ik de adders heb gemist...