![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die gasten komen, dan gaat alles in een hogere versnelling gaan.
https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...8wyckakpjjh7gg Titel: Dit schattige busje is niet wat je denkt… Citaat:
![]() ... ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtig!
![]() https://www.youtube.com/watch?v=TQWJ...ture=emb_title Alle 3 varianten vanaf 2 min 40: (ook minibus en pickup) https://www.youtube.com/watch?v=c-F0WaHYmEc Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2019 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lelijk ding. Al altijd lelijk geweest. Past bij een Chinees.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier uw lievelingsmodellen in het wit: ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2019 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb liever coupe.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat soort wagentjes (als in de openingspost) zullen de enige zijn die in de LEzones de winkels edm gaan bevoorraden, herstellingen edm in de huizen gaan doen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 's nachts zo goed al geruisloos. Volvo legt het uit in hun filmpje met hun toekomstige EV-trucks, ook in de steden: Citaat:
![]() Toevallig ook een roetpartikels graph uit UK: PM 0,1 is het schadelijkste, 53 % aandeel is van ICE-voertuigen: ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2019 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen die tijd zijn er geen winkels meer.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de steden leefbaarder worden, zijn er meer "winkels" dan ooit.
Bevoorrading door vrachtwagens en lichte vrachtwagens gebeurt 's nachts: https://www.youtube.com/watch?v=_n-aPqeRDqw wat overdag minder zwaar verkeer en dus minder file betekent : Win-win. Wel slecht voor apothekers: ze gaan minder puffertjes verkopen. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2019 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen gaan in de nacht naar hun winkeltje om de leverancier binnen te laten nietwaar? Zou jij ook wel doen hé? Leef je droom maar verder.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dat binnen x decennia mensen zich wel eens zullen afvragen hoe wij in 2020 al dat lawaai konden verdragen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die steden erg gaan transformeren, dat is wel een zekerheid.
Maar hoe precies dat gaat evolueren, dat weet niemand. Sommige gedeelten van de grote oude steden zullen "toeristische eilanden" worden, vermoed ik. Daar zal je weinig andere economische activiteit zien, dan horeca en aanverwanten. Eveneens vermoed ik dat naarmate de e-wagen doorbreekt omdat hij goedkoper wordt, de druk om le-zones te maken of te vergroten, weg zal vallen. Mogelijks worden ze zelfs kleiner. Of gaan ze helemaal weg: wat maakt het uit dat in jouw straat 1 x per dag een dieselvrachtwagen zou passeren? Hoogstens een nostalgische gedachte die even opduikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WAAR VERDWENEN DE MEESTE WINKELS
Verschil aantal winkels 2009-2019 in % Hasselt -22.4% Oostende -21.4% Mechelen -20.6% Sint-Niklaas -18.9% Aalst -17.0% Leuven -16.5% Gent -15.5% Antwerpen -14.3% Genk -14.1% Brugge -13.7% Turnhout -12.1% Kortrijk -8.5% Brussel -8.4% Roeselare -5.8% Bron: Provincies in cijfers, Locatus, De Tijd Alles samen een dikke 10000 minder op 10 jaar. Nog 59000 te gaan.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Electrische wagens blokkeren -uit protest tegen Icing- kortstondig een tankstation in Kroatië:
Citaat:
Niet overal is de politie er snel bij en laat ICE-wagens afslepen die laadplaatsen blokkeren, zoals hier in Berlijn: https://ww.electrek.co/2019/11/12/te...ce-lift-crane/ https://twitter.com/polizeiberlin/st...-lift-crane%2F ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vindt het de laatste jaren veel aangenamer te gaan winkelen in shoppingcenters (en dingen via het internet te bestellen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons dorpcentrum zijn ook de bakker en een kleine supermarkt (SPAR) gestopt.
En neen dat ligt niet aan de mobiliteit, want er zijn zelfs 3 straten bijgekomen. En die paar parkeerplaatsen voor de bakker en een 12-tal voor de supermarkt zijn nu meestal ongebruikt. Vroeger waren er ook een vijftal cafés tot in de late uurtjes. Die zijn allemaal dicht gegaan sinds de 0,5 promille. Er is nog eentje maar die is maar beperkt open (~ tot middernacht), is eerder een fietscafé of voor de wandelaars op bepaalde dagen van de week, of dat men kan kaarten bij een koffie of een pintje. En die "laatste café" is van de gemeente, aja ze noemen het "Ontmoetingscentrum". Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2019 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten de stad heb je nogal veel grootwarenhuizen.
Uiteraard gaat de kleinhandel daar aan kapot. Maar in de steden is het toch een gans anders concept.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winkels moeten zich aanpassen en ook online werken. Bepaalde klanten kunnen dat ook misbruiken en hun koopwaar fysiek te gaan bekijken, zich laten beraden, zelfs dingen (kleding, schoenen ofzo) te gaan passen, maar dan uiteindelijk het bij een ander online te kopen, zelfs uit het buitenland laten toekomen, omdat het dan goedkoper is... Het wordt zo steeds moeilijker voor de winkels, zeker als ze voor hun ligging in de stad veel huur betalen. |
|
![]() |
![]() |