![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl Michel vasthield aan het loonplafond voor de CEO van de NMBS wil Francois Bellot, MR, zijn loon verdubbelen.
Citaat:
Ik hoorde vanmorgen op radio I een discussie tussen een SP.A-er en Marc Descheemaecker, N-VA. Descheemaecker steunt Bellot. De SP.A niet. De SP.a heeft gelijk als ze vindt dat een verdubbeling van het loon van de CEO van een overheidsbedrijf niet kan. Ze verdienen al meer dan 10 keer zoveel als een werknemer. Ik vind dit een slag in het gezicht van de werknemers, zeker op het moment dat zij moeten staken om een loonsverhoging van 1% af te dwingen. De N-VA doet een slechte zaak door de Scheemaecker op een moment zoals vandaag in te zetten om de MR te steunen. De partij bevestigt hierdoor het imago dat ze een partij voor de rijken is. De waarheid heeft haar rechten.
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goed bezig mannen!
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() De Scheemaeker komt voor zichzelf op. Sprak hij uit naam van de NVA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt hier nogal veel onterecht in naam van de partij gesproken om indruk te maken. Dus stel je U er niet teveel vragen over. Al die commentaren gaan uiteraard over tegenstanders van je eigen partij. Zeker als er over eigen partij ook niks goed te vertellen is. Toen ik pas op het forum was had ik alles al door. Op zekere dag vertelde hier een befaamde (?) analist; niet deze die de naam misbruikt; dat men geen Minister hoefde te worden om een ferm pensioen op te bouwen. Sindsdien is het aantal parlementairen gestegen die vooral stilzwijgend bouwden. Moet ik namen noemen? Allee dan; op algemene aanvraag. ![]() Margriet? Gevogeld Mieke? En nog vele anderen op de wachtlijst wegens de vernieuwing. Ze zijn welkom. Omdat ze minder gevaarlijk zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat de Scheemaecker een bijna verdubbeling van het loon van een CEO van de NMBS bepleit op hetzelfde ogenblik dat de werknemers staken voor een opslag van 1%. Dan hebben we het niet eens over het gebrek aan stiptheid van de treinen en het belabberde beheer van de NMBS. Dat de MR/VLD wordt gepercipieerd als de partijen van de rijken, daar dragen ze vandaag de gevolgen van. Als de N-VA zich voor de kar van deze partijen laat spannen zal de rekening volgen. De Scheemaecker staat bekend als iemand met een Vld-signatuur. Bovendien fungeerde hij zélf acht jaar als topman van de NMBS. Hij handelt in dienst van zijn eigen portemonnee. Dankzij de N-VA verzamelde de man meerdere postjes, maar verkozen voor het EU-parlement geraakte hij niet. Citaat:
Ik blijf erbij dat de N-VA een slechte zaak doet met De Scheemaecker.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het niet goed is, zeg ik het ook. De waarheid heeft haar rechten.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me nochtans eens tijd dat infrabel een degelijk management krijgt. Voor 290K lukt dat natuurlijk niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SP.A heeft gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze ben ik ook niet akkoord met mijn partij.
Nu zijn er trouwens nog steeds hoge ambtenaren, die een "klassieke ambtenarenverloning" hebben. Ik denk aan de hoogste verantwoordelijken van de universiteiten, leger, politie, civiele bescherming, rechters, vrt, ambassadeurs, bestuur luchtvaart, douane, belastingsdienst ... Er zijn er zelfs die ik vind die flink zouden mogen inleveren. De baas van de nationale loterij bijvoorbeeld. Die moet helemaal geen wedde van een minister hebben, de vuile sos.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 januari 2020 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar lopen intern genoeg capabele mensen rond, vaak tweede of derde generatie familiaal aan het spoor, daar zitten heel wat zeer capabele ingenieurs en managers tussen, mensen die meer met 'het spoor' begaan zijn dan met die vergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is een van de weinige die tegenspraak durft te geven aan de francofonie en haar met haar neus op haar eigen flaters durft te duwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik walgde vanmorgen toen ik die blauwe klootzak een verdubbeling van het door de belastingbetaler opgehoeste loon bepleitte voor CEO's. Ik snap niet dat de N-VA hier kan achterstaan. Dat terwijl de staatschuld al is opgelopen tot 12 miljard, de werknemers moeten staken voor 1% opslag, en de belastingbetalers kunnen fluiten naar betrouwbaar openbaar vervoer. Zo krijgen ze ons uit onze auto....
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter reageren op het onderwerp?
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Prima toch. Als ze dan nog de politieke benoemingen eruit kunnen halen dan gaan onze overheidsbedrijven schitteren.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij weet daar just de kloten van gij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
spam
![]() |