Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2003, 14:34   #1
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Na een besproken rijkswachter en een tv clown probeert Bourgeois het nu eens om een stomme als stemmentrekster op zijn lijst te zetten. Niets tegen gehandicapten die op een lijst staan hoor, maar als het er zò dik bovenop ligt dat het hier om een wanhopige poging gaat om toch maar aan het nodige percentje te geraken om te kunnen blijven voortbestaan, vind ik het eerder een misbruik en een belediging voor gehandicapte mensen: zijn die alléén maar goed genoeg om vòòr de verkiezingen gebruikt te worden?
Oud 30 maart 2003, 14:55   #2
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ah, komaan, niet kinderachtig doen, je zou al direct gaan discrimineren jij: enkele 'normale' mensen op de lijst.
Die 'stomme' vrouw zoals je haar noemt is al een hele tijd bezig met politiek en weet zeer goed waarmee ze bezig is (kan je niet van iedereen zeggen).
En, waarom staat anke op VB lijst denk je....
Oud 30 maart 2003, 15:00   #3
Stefanie
Minister-President

Standaard

Bedoel je die dove kandidate voor de NVA? Zij is niet stom, maar doof. Ze praat wel een beetje raar, maar dat heeft niets met haar stembanden te maken, denk ik. Ik heb haar enkele maanden geleden in TerZake gezien. Ze is al jaren met politiek bezig. Mij maakt het niet uit of hun kandidaat nu kan horen of niet, als ze maar een eind maakt aan het huidige Waalsgezinde bewind.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 15:06   #4
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Excuseer, doof in plaats van stom inderdaad. Het is niet de persoon die ik viseer, het is de tijd en de vermoedelijke reden (meer gehandicapten zullen stemmen omdat ... en dat noem ik plat opportunisme!) Wat de kapaciteiten van de Dame betreft, daar heb ik geen twijfels over.
Oud 30 maart 2003, 15:08   #5
Stefanie
Minister-President

Standaard

Wel, ik kan alleen maar zeggen dat de Vlamingen op 18 mei een eind moeten maken aan dit Waalsgezinde beleid. Maar ja, Michel en Durant kunnen we niet wegstemmen.
Oud 30 maart 2003, 15:12   #6
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

C uit W:
Ah, komaan, niet kinderachtig doen, je zou al direct gaan discrimineren jij ...
ydde:
Wie? Ikke? M'n avatarekke nog niet gezien zeker?
Oud 30 maart 2003, 15:27   #7
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Ydde: dit moet een van de meest trieste postings zijn die hier ooit verschenen is. Je getuigenis tegen het 'gebruik' van deze dame toont me hoezeer het Vlaams Blok zoekt achter een negatief kantje bij gelijk welke partij. Omdat de N-VA nu eenmaal kleiner is, is het moeilijk zo'n kantje te vinden. Maar wat je hier nu beweert is toch wel héél erg laag, een regelrechte slag onder de gordel.

Je trekt zelf de capaciteiten van die vrouw in twijfel door te twijfelen aan de beweegredenen om deze vrouw op de lijst te zetten. En blijkbaar zie je zelf niet in hoe nuttig een gehandicapte nog kan zijn. Blijkbaar schrijf je deze persoon al af voor hij reeds zelf iets gepresteerd heeft. Lees je stukje nog es na en zie hopelijk hoe hardvochtig je gereageerd hebt!!!
Oud 30 maart 2003, 15:35   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Ydde: dit moet een van de meest trieste postings zijn die hier ooit verschenen is. Je getuigenis tegen het 'gebruik' van deze dame toont me hoezeer het Vlaams Blok zoekt achter een negatief kantje bij gelijk welke partij. Omdat de N-VA nu eenmaal kleiner is, is het moeilijk zo'n kantje te vinden. Maar wat je hier nu beweert is toch wel héél erg laag, een regelrechte slag onder de gordel.

Je trekt zelf de capaciteiten van die vrouw in twijfel door te twijfelen aan de beweegredenen om deze vrouw op de lijst te zetten. En blijkbaar zie je zelf niet in hoe nuttig een gehandicapte nog kan zijn. Blijkbaar schrijf je deze persoon al af voor hij reeds zelf iets gepresteerd heeft. Lees je stukje nog es na en zie hopelijk hoe hardvochtig je gereageerd hebt!!!
Pieterjan, geef toe: de onconsequentie van N-VA is schrijnend.

Eerst: geen populistisch gedoe met BV's
Dan: Capioo binnenhalen.

Eerst: zich democratisch profileren
Dan: tegen het referendum zich uitspreken

Eerst: Vlaamsnationalist uithangen
Dan: het blok kloten en tergen (niet dat het me specifiek stoort )

Kortom:
Eerst:"Luister naar onze woorden"
Dan:"Zie niet naar onze daden."
Oud 30 maart 2003, 15:57   #9
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Pieterjan:
Je getuigenis tegen het 'gebruik' van deze dame toont me hoezeer het Vlaams Blok zoekt achter een negatief kantje bij gelijk welke partij.
ydde:
Ik ben géén lid van het Blok. Dus als ge beschuldigd betrek het Blok er niet bij.

Pieterjan:
Omdat de N-VA nu eenmaal kleiner is, is het moeilijk zo'n kantje te vinden. Maar wat je hier nu beweert is toch wel héél erg laag, een regelrechte slag onder de gordel.
ydde:
Vindt ge?

Pieterjan:
Je trekt zelf de capaciteiten van die vrouw in twijfel door te twijfelen aan de beweegredenen om deze vrouw op de lijst te zetten.
ydde:
Dat is niet waar, en dat vind ik een slag onder mijn gordel!

Pieterjan:
En blijkbaar zie je zelf niet in hoe nuttig een gehandicapte nog kan zijn.
ydde:
En dat blijkt uit?

Pieterjan:
Blijkbaar schrijf je deze persoon al af voor hij reeds zelf iets gepresteerd heeft.
ydde:
Ik schrijf nooit iemand af, waaruit gij hier deze conclusie trekt begrijp ik niet.

Pieterjan:
Lees je stukje nog es na en zie hopelijk hoe hardvochtig je gereageerd hebt!!!
ydde:
Na herlezing van al mijn berichtjes, vind ik nog altijd dat het "op de lijst zetten van" op deze tijd, minstens zéér verdacht overkomt.
Misschien is het nuttig om eens te herhalen dat ik niet de dame in kwestie viseer, dat ik noch haar bekwaamheid noch haar goedertrouw betwist, daar waar het uw voorzitter betreft, dat vind ik iets anders!
Oud 30 maart 2003, 18:38   #10
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Na herlezing van al mijn berichtjes, vind ik nog altijd dat het "op de lijst zetten van" op deze tijd, minstens zéér verdacht overkomt.
Dat begrijp ik niet. 'n Maand of twee, drie geleden (misschien vier) zag ik in TerZake die uitzending met een dove kandidate voor de NVA. Dat was nog voor Walter Capieau die tweede plaats kreeg.
Oud 30 maart 2003, 18:55   #11
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Stefanie:
Dat begrijp ik niet. 'n Maand of twee, drie geleden (misschien vier) zag ik in TerZake die uitzending met een dove kandidate voor de NVA. Dat was nog voor Walter Capieau die tweede plaats kreeg.
ydde:
Als dat zo is moet ik hieromtrent misschien mijn mening herzien, ik twijfel niet aan de waarheid van uw bewering Stefanie, maar ik blijf voorlopig toch de zure oprisping proeven die het strategisch "opstellen" van gehandicapten, meer nog dan van BV's (die hebben erom gekozen) mij bezorgen. Ik zeg wél uitdrukkelijk dat ik het betrekken van (bekwame) gehandicapten in de politiek een uitstekend idee vind. Maar niet juist vòòr de verkiezingen!
Oud 30 maart 2003, 19:03   #12
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als dat zo is moet ik hieromtrent misschien mijn mening herzien, ik twijfel niet aan de waarheid van uw bewering Stefanie, maar ik blijf voorlopig toch de zure oprisping proeven die het strategisch "opstellen" van gehandicapten, meer nog dan van BV's (die hebben erom gekozen) mij bezorgen.
Die hebben ervoor gekozen?? Wat bedoel je daarmee? Die vrouw was zeer zelfbewust. Ze had het in TerZake over een tolk gebarentaal. "De anderen hebben een tolk die uit het Frans vertaalt, ik heb 'n tolk die in gebarentaal vertaalt." zei ze. Ze neemt die altijd mee naar het parlement. Ik persoonlijk zou ermee inzitten dat ik zo'n tolk nodig heb en de anderen niet, maar zij niet. Ze kwam op voor zichzelf en voor haar rechten.
Oud 30 maart 2003, 19:27   #13
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een gehandikapte grijpt haar/zijn kans omdat die zich politiek bekwaam acht, een BV wéét, dat hij/zij slechts als stemmentrekker gebruikt wordt en zich derhalve aan kritiek verwachten kan!
Stefanieke zeg, begrijpt gij mij nu expres verkeerd?
Oud 30 maart 2003, 20:11   #14
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ook deze vrouw heeft ervoor gekozen om in de politiek te gaan. Ik geloof dat ze advocate is (als ik 't mij goed herinner). In ieder geval is ze hoog opgeleid en kan ze gerust elders carrière maken. Ze heeft hiervoor gekozen. Bovendien zijn er maar weinig horenden die dove mensen begrijpen.
Oud 30 maart 2003, 20:14   #15
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Geen kwaad woord over het feit dat de NVA een gehandicapte op de senaatslijst zet. Als Vlaams Blokker kan ik het me immers niet veroorloven om hierop ook maar een schijn van kritiek te leveren. Zonder fout zou dat dit door onze tegenstanders op moord en brand onthaald worden.

Ik stel me echter slechts één vraag. Ook in het Vlaams Blok zijn er zeer intelligente gehandicapten en spraakgestoorden. Stel dat onze partij één van deze mensen naar voren zou schuiven. Een scheldtirade, en een waterval van afkeurende uitspraken zou op ons hoofd neerkomen. Men zou spreken over de schandelijke en onmenselijke wijze waarop het nazistisch blok misbruik maakt van die mensen om ze daarna te droppen.

Ooit kreeg ik de hatelijke opmerking dat 'die mongool' die overal met zijn moeder meegaat naar allerlei Vlaams Blok manifestaties fungeert als onze schaamlap. Ik heb nog nooit iemand in zijn gezicht geslagen, ik vrees dat ik me de volgende maal niet zal kunnen beheersen.

Twee maten en twee gewichten nietwaar?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 20:18   #16
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Stefanie:

ydde:
'k geef het op ...
Oud 30 maart 2003, 20:27   #17
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ydde, da's misschien nog het beste. Die dove vrouw weet goed wat ze doet. Ze heeft voor de politiek gekozen. Ik heb maar één interview met haar gezien, maar ze heeft wel indruk gemaakt. Ze was zéér zelfbewust. Dat is mij bijgebleven.
Oud 31 maart 2003, 17:26   #18
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ydde, da's misschien nog het beste. Die dove vrouw weet goed wat ze doet. Ze heeft voor de politiek gekozen. Ik heb maar één interview met haar gezien, maar ze heeft wel indruk gemaakt. Ze was zéér zelfbewust. Dat is mij bijgebleven.
Ik heb ook maar één intervieuw met haar gezien, en daarin beweert ze dat het Vlaams Blok niets in haar programma zegt over de gehandicapten.
Ik dacht dat zij doof was, maar niet blind.

Gehandicapten

Als we onze tegenstanders mogen geloven, zou het Vlaams Blok niet alleen tegen vrouwen en vreemdelingen zijn, maar zelfs tegen gehandicapten. Waaruit nog maar eens blijkt dat onze tegenstanders nooit verlegen zijn om een leugen meer.

Het zijn trouwens - en dat moet maar eens gezegd worden - de traditionele partijen zélf die in de wetgeving een discriminatie van de gehandicapten hebben ingebouwd. Dat verdient een woordje uitleg: in België is abortus vandaag wettelijk toegelaten tot de twaalfde week van de zwangerschap. Maar, als blijkt dat het ongeboren kind een aangeboren afwijking heeft, dan mag het ook later, in principe zelfs tot in de negende maand. De partijen die de abortuswet hebben goedgekeurd, hebben dus een levensgevaarlijk en onaanvaardbaar onderscheid gemaakt tussen ‘normale’ kinderen en kinderen die mogelijk met een handicap zullen geboren worden.

Het Vlaams Blok daarentegen heeft steeds zijn solidariteit geuit met de allerzwaksten in onze samenleving: de ongeboren kinderen en de gehandicapten. Gehandicapten hebben het, omwille van hun handicap, per definitie moeilijker dan anderen om een zo normaal mogelijk leven te leiden en zich in de samenleving staande te houden. Daarom vinden wij dat de overheid voor hen een zo ruim- en gulhartig mogelijk beleid moet voeren. Zij moet hun maatschappelijke integratie mogelijk maken en, voor diegenen die dat wensen, een zo zelfstandig mogelijk bestaan verzekeren. Dat vergt niet alleen financiële tegemoetkomingen, maar ook een andere ingesteldheid van het beleid ten aanzien van de gehandicapten.

Concreet pleiten wij in dat opzicht onder meer voor het behoud en de verhoging van de bijzondere kinderbijslagen. Mensen die gehandicapten thuis verzorgen verdienen alle steun, maar ook de thuisverzorging dient verder te worden uitgebouwd. Het Vlaams Blok is geen voorstander van positieve discriminatie, maar de overheid moet wel een wervingspolitiek voeren waarbij gehandicapten een eerlijke kans krijgen. In het openbaar vervoer, in openbare gebouwen, op straat enz. moet meer rekening worden gehouden met de mogelijkheden van gehandicapten.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 17:58   #19
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Na een besproken rijkswachter en een tv clown probeert Bourgeois het nu eens om een stomme als stemmentrekster
Flauw, nog iets
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 19:06   #20
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Rogier:
Flauw, nog iets?
ydde:
Na een besproken rijkswachter en een tv clown probeert Bourgeois het nu eens om een stomme als stemmentrekster, waarom pakt hij begot Rogier niet?
Ik moet mij hier wel direct excuseren voor mijn fout om die dame "stomme" te noemen, het moest uiteraard "dove" zijn. Ik heb géén twijfels over de intellectuele kapaciteiten van bedoelde dame, laat dat duidelijk zijn!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be