![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ondanks het enorme begrotingsdeficit willen de babyboomers zichzelf nog maar eens een cadeautje doen …
Werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd voor zij die willen werken maar geen werk vinden … en ondertussen blijven die boomers vieren ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dit slaat niet op de babyboomers, maar op jonge hooggeschoolden die vrij vlotjes voorbij die 4200 bruto loonsplafond schieten & dus heel hun leven veel te veel bijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dezen die moeten rondkomen met 1500 bruto loon kunnen niet teveel betalen. Maar ze mogen wel weten wat sommigen wel verdienen. En degenen die spaarden worden nog harder in de tang genomen en hun zuur gespaarde centen dienen om voor de anderen het feest te laten doorgaan. Trouwens ze krijgen een auto bovenop. Wij kregen destijds 7 Belgische frankskes per kilometer in dienstopdracht. En die kilometers werden pas verrekend vanaf de plaats van tewerkstelling. Dus niet vanuit de woonplaats. Moest je aan de rand van Brussel ter plaatse gaan dan mocht je wel honderd kilometer afleggen en dan werden er twintig betaald. En uw spoor-abonnement moest je natuurlijk die dag nog steeds bij betalen. Resultaat van het geheel? Je trok dus geen bal profijt. En in Brussel rondkoersen was bovenop nog heel gevaarlijk. Zo heb ik eens een ongeluk gehad en die grap koste mij 80.000 Bfr. Gelukkig was ik niet in fout en betaalde de verzekering van de tegenpartij alles. Spijtig wel. Want anders had ik een voorhamer genomen en alles verder kapot geslagen. En ook foert gezegd aan vadertje staat. Iets waar ik nog altijd spijt van heb om die beslissing niet te hebben genomen. Ik had voldoende capaciteiten om een handeltje te starten. Ik had zelfs nationale bekendheid om succes te kennen. Feitelijk weet men dat nooit met zekerheid maar mijn inzet en kennis op bepaalde terreinen zou misschien geholpen hebben? Maar als uw ouders en echtgenote tegen zijn blijf je natuurlijk sukkelen. De stomste kloten uit mijn klassen zijn wel rijk geworden en niet met aan vadertje staat uw kloten af te wringen. Want daar moest je examens afleggen voor de kwibussen van de vakboungd. En die bepaalden of je kon werken of niet. Op vijf minuten zelfs. Op zijn Belgisch dus. Ik heb dus eerste moeten eindigen in een bepaald examen. En dan nog beweerde mijn baas; een fraudeur eerste klas; dat in het land der blinden éénoog koning werd. Goed. Gelijk had hij. En ik besef meer dan ooit dat ik ongelijk gehad heb. Maar werkvolk neemt meestal slechte beslissingen. Die soort is zo grootgebracht. Meestal stom geboren en nog stommer sterven. Ik moet misschien nog een paar jaar hier rond lopen voor het zover is. Dus de wereld kan aan mijn kloten hangen. Ik maak er mij geen zorgen nog over. Anderen zullen het beter doen. De nieuwe generatie van de boomers dus. Ze mogen succes hebben! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 5 februari 2020 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baby-boomer of niet, ik vind dat als iemand over heel zijn loopbaan 40 jaar gewerkt heeft en nooit gedopt, meer moet krijgen aan pensioen, dan iemand die 39 jaar gewerkt heeft (aan hetzelfde loon .. bla bla ..) en één jaar gedopt.
Idem dito voor iemand die in totaal over gans de loopbaan meer euro's heeft afgedragen dan een andere. Er mogen, sorry er moeten gelijkgestelde periodes bestaan. Bijvoorbeeld zwangerschappen voor het 1ste en 2de kind. Er moeten solidariteitsmechanismen bestaan. Dus ook in het pensioensysteem. Maar die moeten niet overdreven zijn, zoals nu wel het geval is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat pensioenen betreft verdient iedereen met 45 jaar dienst een leefbaar minimumpensioen en een aalmoes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Da gade gij nie bepale. Maar wat je zegt is wel juist. Een aalmoes dus voor sommigen. En degenen die te hard werken en een trombose krijgen tel je niet mee. Klassiek voor een linkse rechtse. Of weet je het zelf nog? Ik wil U tegemoet komen en zeggen dat je een rechtse linkse bent. Maar Dewever zal wel ondervinden dat zijn bezorgde plaatsjes niet eeuwigdurend zullen invloed uitoefenen. De Vlamingen uit de beginjaren kuisen meer en meer hun schup af. En terecht! En wie gaat nu het werk doen? Oke! De diploma's zeker? Als hij nog even stand houdt komt er wel een generatie "self made" kleuters om de vrijgekomen plaatsjes op te vullen. Zo was het en zo zal het blijven. Dat wordt vernieuwing genoemd. Te zot om los te lopen. Maar er is geen plaats meer om gekken op te sluiten. Ook daar krijgen vreemdelingen voorrang. Ooit zei een Brusselse beenhouwer uit de "rue des Bouchers" dat trôp te veel was. Die was nog slimmer dan de ganse bende die dit land en zelfs Europa bestuurt. Mogelijk denken sommigen als ze bij dageraad hun slip laten zakken dat ze al aan het shaffen zijn. De resultaten zijn reeds lang zichtbaar. En wat zal het volgende zomer worden? Geen "Dame Blanche" meer verkrijgbaar op de terrasjes? En wordt het dus een "coupe negro" ? Zal maar vijf cent duurder kosten. Dus geen probleem. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 5 februari 2020 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen toch dat veel van die zogenaamde babyboomers nu beginnen in te zien dat er een einde moet komen aan die onbegrensde en onvoorwaardelijke "solidariteit" of beter profitariaat. Nu ze zelf in pensioen zijn of gaan beseffen ze dat er nu al veel te veel uitgedeeld is. Dat zijn mensen die hun hele leven op de traditionele partijen hebben gestemd en nu plots het licht hebben gezien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Luister even reserveman. Er zijn ambtenaren en er zijn ambtenaren. Dus mogelijk te veel. Daar oordeel in niet over. Maar aan het departement waar ik werkte; sorry zat dus; hadden wij als eersten een prikklok en werd er door een inspecteur van dienst gecontroleerd of degenen die geprikt hadden wel degelijk op hun dienst aan het werk waren. Op gemeentebesturen zaten ook ambtenaren die als het te warm was in de zomer zogezegd vroeger begonnen en om twee uur reeds naar huis mochten. Waar ik werkte nooit. En nam ik een dag dringend verlof dan stelde ik vast dat weer andere ambtenaren van mijn dorp om 9 uur vertrokken aan de bushalte maar wel in Brussel aanwezig prikten voor 8 uur. Maar zij werkten; sorry; zaten op andere departementen. En U spreekt dus van ambtenaren? Je weet dus niet dat er enorme verschillen waren? Ik zal mij beperken en niet beginnen praten over de die verschillen. Maar ik zal eindigen met te zeggen dat U weeral er geen blaas van afweet. En voor de rest hoop ik dat mijn dank zal aanvaarden voor uw grandioos gezeur. Praat over iets waar je alles van afweet. Begrepen? Maar dat zal ijdele hoop zijn vrees ik. Ik begrijp waarom je bij de reserven speelt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De systematiek van onbeperkt afdragen en geplafonneerd terugkrijgen, in combinatie met alles jaar per jaar te bekijken ipv gecumuleerd overheen de carrière, is één van de grootste botte diefstallen in de Belgische pensioen-systematiek. Nooit spijt gehad om dat achter te laten voor een land dat zijn zaakjes wel op orde heeft en dat zorgt voor een deftig pensioen ipv het sorry excuse for a pension dat jullie in BE hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze spaarden voor een huis en hun kinderen maar mede door hun laag pensioen worden die spaarcentjes opgesoupeert en komen ze in armoede. Anderen komen hier binnen, deden niets voor het land of de financiën ervan en krijgen minimum 1.000€ pm., huisvesting en wat nog allemaal. Nee hoor niet de babyboomers die een paar € meer zouden krijgen maar het "echte" profitariiat gaat met de centen lopen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zodat de stroom die te laat binnen komt niet zou oplopen tegen de stroom die te vroeg vertrekt. De overheid en werken maak dat een ander wijs.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je gaat voor minder overheidstewerkstelling kan je het beste op de Marxisten en de communisten stemmen !
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 februari 2020 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij betaalden ons ganse leven voor solidariteit maar nu wij moeten ontvangen lopen we in de weg.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 5 februari 2020 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals "BTW" een belasting bovenop de belasting maar onder een ander naamke.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het eigenbelang primeert altijd op het algemeen belang bij de centen-nationalisten, altijd. Veel show verkopen over kleine pensioenen, over dure rusthuizen enz. Maar op het einde van de speech is het ga de centen elders halen want ambtenaren hebben het geboorterecht op profiteren. Laatst gewijzigd door dpg : 5 februari 2020 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een grote schande. En ik duid daarbij graag de schuldigen aan: - eerst de ministers en burgemeesters: die geven al te graag cadeautjes uit die ze niet onmiddellijk moeten betalen; die ze maar doorschuiven naar de volgende generaties. - dan de vakbounden van de privé. Liever meespelen met het geld verkwanselen in de zuil, dan op te komen voor de pensioenen van hun mensen. Gans het systeem mag herdacht worden. (maar o wee: kijk naar Frankrijk). Wel intelligent en doordacht. Het zogenaamde rugzakje. En dan nog liefst langzaam ombouwen naar een systeem zoals in Nederland: waar de centen die gestort worden door werkgever en werknemer niet (teveel) afgeleid kunnen worden door de Staat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk naar uw bijdrage nr. 12. Dus ik ga u niet tegenspreken want U weet het reeds. Bespaart mij verdere uitleg. En als je graag schildert dan moet je solliciteren bij het departement "Wegen". Bijtijds stoppen met uw lijnen want anders schijt je witte keutels en als je overuren presteert krijg je s'avonds uw broek zelfs niet meer uit. Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen. Bij de roverheid moet je examens doen. Een WC proper maken is een der delicaatste werken. Je moet er iets in laten. Anders wordt hij gebruikt als drinkbak. Het is dan ook een der zwaarste examens. ![]() |
|
![]() |
![]() |