![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200502_...ent=net-binnen
Niet te geloven, geen mondmaskers voor het zorgpersoneel, voor de eigen inwoners, maar als je dit dan leest ... Voor Schoof heb ik de link erbij gezet. De uitleg die er gegeven wordt is om te kotsen. Humanitaire hulp, contractuele verplichtingen, ... Ik denk dat in zo'n crisis "eigen volk eerst" zou moeten primeren. Maar België zou België niet zijn moesten ze het uitvoerverbod van Europa gerespecteerd hebben. Liever de eigen bevolking wijsmaken dat mondmaskers overbodig zijn, dat mondmaskers een vals gevoel van veiligheid zijn, dat ... En ondertussen halen we dan maar brol binnen van China of ... Ondanks de tekorten in eigen land heeft België sinds 15 maart toch 284 vergunningen toegekend om mondmaskers, brillen en andere beschermingsmiddelen uit te voeren naar landen buiten de EU. Dat schrijft De Tijd zaterdag. Sinds 15 maart geldt in de Europese Unie een exportverbod voor ‘medische persoonlijke beschermingsmiddelen’. Alleen als een lidstaat uitdrukkelijk de toestemming geeft mag zo’n lading met mondmaskers of andere bescherming de Europese grens oversteken. In ons land kreeg de FOD Economie de bevoegdheid om die uitvoervergunningen toe te kennen. Navraag van De Tijd leert dat sinds 15 maart 284 vergunningen zijn afgeleverd. Dat betekent dat er sindsdien nog elke dag gemiddeld zes ladingen met mondmaskers en andere beschermingsmiddelen uit België zijn uitgevoerd. Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 mei 2020 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Raar, dat het Vlaams Belang dit niet eerder naar buiten bracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit, dat mag wel eens onderzocht worden.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zullen de afgekeurde zijn.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht inderdaad zoiets gelezen te hebben. Maar goed een mondmasker, dat niet aan alle eisen voldoet, is gezien de omstandigheden, nog steeds beter dan helemaal geen mondmasker natuurlijk.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou wel eens willen weten wat je verkeerd kan doen aan zulke prullen.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Maar Maggie dacht : die liggen hier toch maar in de weg en pandemieën dat is niet echt iets meer van deze tijd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 mei 2020 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lol
als er iets afgekeurd dient te worden is dat het onland belgie
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals een medeforummer al opmerkte,de kans is heel groot dat het hier om doorvoer gaat.Belgie zal niet het spelletje spelen om ladingen te "pikken" of "blokkeren" omdat we ze voor eigen gebruik willen..........we zijn zo niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij moeten onze mondmaskers zelf maken omdat de overheid er geen heeft. Onvoorstelbaar !!! Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 2 mei 2020 om 13:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het EU exportverbod geldt enkel voor transport over de Europese grens. Binnen de EU blijft er uiteraard vrij verkeer van goederen, daar heeft de overheid niks aan te zeggen dat. Dat zijn de privé firma's die verkopen aan de hoogst biedende.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 mei 2020 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering ligt te jammeren dat ze moeilijk aan mondmaskers geraken terwijl ze ondertussen mondmaskers uitvoerden naar Monaco. Vanwaar kwamen trouwens die mondmaskers die we volgens de regering niet hadden? Duitsland pakte dat anders aan en zorgde eerst voor eigen volk. Zo kreeg een bedrijf dat de grondstof maakt die nodig is om een coronatest te doen verbod die grondstof uit te voeren. Laatst gewijzigd door daiwa : 2 mei 2020 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan ben ik een linkse. ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn egoistische maatregelen.
Bovendien zou het niet helpen voor Belgie. Wij maken hier geen mondmaskers. Dus degene die er zijn zijn ingevoerde.