Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2004, 22:07   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard De Biecht Van Een Multiculti-leraar

Multiculti-leraar op de biecht

28.11.2004 15.21u - Al ver voor 9/11 koesterden moslimkinderen haat tegen Nederland. Maar uit angst voor het ‘D-woord’ sloten we onze ogen en hielden wij de lippen stijf op elkaar. Dat schreef deze week Hans Lukkien, een gewezen leraar, in een aangrijpende biecht in NRC-Handelsblad.

Nochtans was Hans in 1975 begonnen als idealist en minnaar van de multiculturele gedachte,
in een kleine basisschool in Den Haag. Die verkleurde al even snel als de Nederlandse samenleving. Leraren moesten steeds vaker interculturele brandjes blussen en werden geacht kritische bedenkingen over lessen Arabisch voor Berberkinderen – om maar wat te noemen – achter de kiezen te houden.

Want, kritische uitlatingen zijn slecht voor het imago en om de hoek ligt het Meldpunt Discriminatie voortdurend op de loer. Het beruchte ‘D-woord’ raakte sneller ingeburgerd dan de allochtonen, die er iedereen die iets opwierp wat hun niet beviel mee rond de oren sloegen. “En ik moest ook nog aan mijn hypotheek denken”, schrijft de oud-leraar openhartig.

“Linkse lafheid, gedogen en tolerant zijn hebben velen de ogen doen sluiten voor het opkomend islamitische fundamentalisme in onze scholen”, aldus de auteur. Hans Lukkien bekend zelf ook schuld: ‘Ook ik heb het anti-Westerse gedrag laten woekeren. Ik weet dat ik door mijn doorgeslagen tolerantie medeverantwoordelijk ben voor dat onaangepaste, haatdragende gedrag” …

Langzaam vielen de politiek-correcte oogkleppen af. Hans Lukkien zegt dat hij al volledig ‘opgebrand’ was en niet langer idealist, toen hij steeds vaker geconfronteerd werd met ‘schrikwekkende opmerkingen’ van allochtone schoolkinderen. Lukkien geeft een kleine bloemlezing: “Mijn vader zegt: wij veel baby’s, wij later de baas in Nederland”. “Ik hoef niet te luisteren naar les over kruistochten”. “Je vader is een kankerjood en je moeder is een kankerhoer.” “Ik geef geen hand en ik zeg geen ‘prettige kerst’, want dat is een slecht feest en jullie zullen allemaal branden in de hel” …

Hans Lukkien: “Nu, na de moord op Theo van Gogh door een godsdienstfanaat, word ik wakker. Ik herken die kwaadaardigheid en zie het dagelijks om me heen, op straat en op tv. Ik zie mezelf niet als onheilsprofeet, maar als realist. Een angstige dat wel.”

De getuigenis van Hans Lukkien komt aan als een vuistslag en maakt in ons land dan ook geen kans om ooit de krant te halen. Maar, dat betekent nog niet dat de toestand bij ons minder dramatisch zou zijn …

Het begon al voor 9/11

“De gedachte dat de opkomst van het islamitisch fanatisme in Nederland alles te maken heeft met de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten, doet nog steeds opgeld. Maar dat klopt niet.”

“Ik zag fanatisme, haat tegen het Westen en tegen Nederlanders al halverwege de jaren ’90 in mijn toenmalige werkkring. Sinds 1975 werkte ik als idealistische onderwijzer in het basisonderwijs in dienst van de gemeente Den Haag. Niet om het grote geld en zeker niet om de status, maar om te kunnen bijdragen aan een betere wereld.”

Omgekeerde discriminatie

“Witte, gele, bruine en zwarte Nederlanders, maar ook de kinderen van Marokkaanse en Turkse werknemers bevolkten onze school en als er al sprake was van discriminatie, dan was het eerder een omgekeerde discriminatie waarbij aan immigranten extra tijd werd besteed.”

Het multiculturele geloof

“Het was ons in de jaren ’80 al duidelijk dat de zogenaamd ‘tijdelijke’ gastarbeiders nooit naar hun landen van herkomst zouden terugkeren. Hoofddoekjes zagen we bij onze islamitische leerlingen nooit (!). Wij besteedden aandacht aan de religie en feesten van onze leerlingen en zij vierden onze Nederlandse feesten.”

“Ik had inmiddels van de politiek begrepen dat Nederland een immigratieland was geworden en ik zag op de Haagse markt het aanbod van exotische producten toenemen. Ik geloofde en geloof nog steeds dat het voordelen heeft om van verschillende culturen te kunnen ‘proeven’. Maar ik merkte in mijn werk een veranderende sfeer halverwege de jaren ’90.”

Brandjes blussen

“Het aantal nationaliteiten op mijn school nam toe en dat veroorzaakte interculturele wrijvingen die mij tot dan onbekend waren. Koerden bleken Turken te haten (en omgekeerd), maar beide groepen waren plotseling ‘broedervolken’ wanneer ze zich tegen een gemeenschappelijke vijand konden keren.”

“Gemotiveerde leerkrachten werkten aan de begeleiding en ontwikkeling van deze kinderen, maar binnen de school moesten we steeds vaker tijd besteden aan het oplossen van ruzies en het voorkomen van geweld, tussen kinderen maar ook tussen ouders.”

Arabisch voor Berberkinderen: waanzin

“Een extra leerkracht kwam enige uren Arabische les geven aan Marokkaanse leerlingen. Jammer genoeg moesten deze kinderen dan de klas uit om bij hem een taal te leren die ze thuis niet spraken. Deze Berberkinderen leerden bij hem de koran uit hun hoofd in een voor hen onbekende taal en ze moesten daarbij in een onbekend letterschrift van rechts naar links schrijven. Dat bleek wel eens lastig als een uur later, terug in de klas, weer in een andere schrijfrichting gewerkt moest worden.”

Laf-links, het ‘D-woord’ en een hypotheek

“Ik was in die tijd laf-links en durfde over de Arabische les geen opmerkingen te maken, bang om politiek incorrecte uitspraken te doen. Gedogen en tolerant zijn was mijn leidraad. Overigens moest iedereen al te kritische uitlatingen voor zich houden, want het was geen goede zaak voor de school en zeker niet voor jezelf als er op het stadhuis of bij het Meldpunt Discriminatie een klacht over jou binnenkwam.”

“Ik voelde mij altijd gechanteerd met het ‘D-woord’ (van ‘Discriminatie), want sommige allochtonen voelden zich snel tekortgedaan, waren heel mondig als het om het ‘D-woord’ ging en op het stadhuis werkten ook allochtonen. Ik moest aan mijn hypotheek denken …”

Cultuur zonder respect voor vrouwen

“Het begon ons op te vallen dat steeds vaker jongetjes geen gezag van hun eigen moeder of van de schooljuf respecteerden. “Ik geef je geen handje, want je bent mijn tante niet”. Wij kenden ook de vaders die de juf geen hand wilden geven. Ik heb dat altijd geslikt als cultuuruiting van een groep die je met voorzichtigheid moest behandelen.”

Gruwelbloemlezing

“Toen ik mijn laatste fase als volledig opgebrande en gedeeltelijk afgekeurde, niet langer idealistische schoolmeester in alle klassen de arbeidsduurverkortingsdagen vervulde, hoorde ik steeds vaker schrikwekkende opmerkingen.”

Een bloemlezing:

“Mijn vader zegt: wij veel baby’s, wij later baas in Nederland.”
“Dat land heet Palestina en niet Israël.”
“Ik hoef niet te luisteren naar les over kruistochten.”
“Je vader is een kankerjood en je moeder een kankerhoer.”
“Jullie hebben rood haar en sproeten, omdat jullie varkensvlees eten.”
“Ik geef geen hand en ik zeg geen ‘prettige kerst’, want dat is een slecht feestje, jullie branden allemaal in de hel.”

“Ik liet mij steeds vaker verleiden om met zo’n vuurspuwend ventje in discussie te gaan en ik vroeg me dan hardop af waarom je als gast nog langer blijft in een land waar je het zo slecht naar je zin hebt. Mijn directeur drukte mij op het hart om dat vooral nooit te zeggen.”

Tikkende tijdbommen

“Die jongetjes waren tikkende tijdbommen en ik merkte hun lichtgeraaktheid zelfs in de les als er lage cijfers werden uitgedeeld na een proefwerk.”

Eenzijdige tolerantie

“Om de multiculturele gedachte te bevorderen, mochten islamitische kinderen bij het Suikerfeest met lekkernijen de klassen rond. Bij het ‘slechte’ Sinterklaasfeest bleven ze thuis, zonder sancties van de kant van de school.”

Hoofddoeken, niet in Turkije, wel bij ons

“Ik kreeg een pabo-studente (iemand die een lerarenopleiding volgt) met een hoofddoek en toen wij samen de scheiding van kerk en staat bespraken, vertelde zij me trots hoe ze in aanzien steeg bij haar vriendinnen die nog in Turkije woonden, door hier te studeren mét een hoofddoek. In het land waar haar ouders geboren zijn, mag dat namelijk niet, vertelde zij. Ze gaf gymles in een strakke rok tot op de grond en kon daarom geen gymvaardigheden demonstreren.”

Gebrandmerkt als ‘racist’

“Onlangs ben ik, wegens langdurig ziekteverzuim, na 25 dienstjaren ontslagen. (…) Een keuringsarts vond mij te oud om nog les te kunnen geven aan jonge, moderne, assertieve kinderen en een andere keuringsarts proefde ‘een racistische ondertoon’.”

Het probleem is de islam

“Ik weet dat mijn ergernis niets te maken heeft met rassen, kleuren of volkeren, want ik heb jarenlang met plezier gewerkt met allochtonen van Chinese, Kaapverdische of Hindoestaanse afkomst. Ik kom er langzamerhand achter dat het te maken heeft met een geloofsovertuiging die niet bij mij past, die onverdraagzaam is en die iedereen die daar niet bij wil horen, bestempelt tot vijand van de islam.”

Schuldbekentenis

“Ik weet ook dat ik door mijn doorgeslagen tolerantie medeverantwoordelijk ben voor dat onaangepaste, haatdragende gedrag. Ik heb het anti-Westerse gedrag laten woekeren en spuide mijn gal op school tegen enkele collega’s en in huiselijke kring, waar ik weinig begrip ondervond.”

Geen onheilsprofeet maar realist

“Nu, na de moord op Theo van Gogh door een godsdienstfanaat, word ik wakker. Ik herken die kwaadaardigheid en zie het dagelijks om me heen, op straat en op tv. Ik heb er geen oplossing voor. Ik zie mezelf niet meer als onheilsprofeet, maar als realist. Een angstige, dat wel.”

Hans Lukkien - oud-onderwijzer – in NRC-Handelsblad, 23.11.04

Moge de Piano, Metser, Zwette Filo ook op een dag wakker worden.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 22:28   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Inderdaad: Nederland is voor de Nederlanders, Vlaanderen voor de Vlamingen en Afrika voor de Afrikanen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2004, 22:48   #3
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Inderdaad: Nederland is voor de Nederlanders, Vlaanderen voor de Vlamingen en Afrika voor de Afrikanen.
Kleine nuance,

iedereen is welkom, vereiste is alleen dat ze zich gedragen naar onze normen, zij zijn immers de nieuwkomers en wij niet, laat dat duidelijk zijn!

Het feit dat men hier sub-culturen in onze Vlaamse maatschappij inpleurt, vind ik onaanvaardbaard, vroeg of laat betaalt één van de partijen hiervoor de grote prijs, en volgens mij worden we in de toekomst de pineut van al dat tolerant zijn!

Dan zullen mensen zoals piano, bloxbuster, pieter behandeld worden als ketters, dan zullen ze aan de lijve kunnen ondervinden hoe verdraagzaamheid ten top gedreven aanvoelt!

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 00:10   #4
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Het blijft vooralsnog opvallend stil uit de hoek van multikulfanatici en inwijkelingen, hetgeen toch te denken geeft.

Zou het verhaal van deze Hans Lukkien dan toch kloppen?

Ik denk van wel. Ik weet het wel zeker ook, aangezien ik meerdere onderwijzers en onderwijzeressen ken die me soortgelijke verhalen verteld hebben. En keer op keer zijn het de moslims die een onevenredig groot deel van de problemen veroorzaken...
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 00:22   #5
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Het blijft vooralsnog opvallend stil uit de hoek van multikulfanatici en inwijkelingen, hetgeen toch te denken geeft.

Ik denk van wel. Ik weet het wel zeker ook, aangezien ik meerdere onderwijzers en onderwijzeressen ken die me soortgelijke verhalen verteld hebben. En keer op keer zijn het de moslims die een onevenredig groot deel van de problemen veroorzaken...
Oud 29 november 2004, 00:26   #6
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Probleem met reageren op het forum????

Wat hierboven moest bijstaan is dat het probleem nog vergroot wordt door de dubbele nationaliteit: Marokkanen MOGEN geen afstand doen van hun marokkaanse nationaliteit.
Dat geeft nog meer problemen.

Zie maar op:
http://www.kifkif.be/index.php?name=...f26ac0d4a70887
waar een paar argumenten al in verwerkt zijn.
Oud 29 november 2004, 09:45   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat sommigen te druk bezig zijn met het vervolgen en in het gevang steken van revisionisten om hier enige aandacht aan te besteden.

Hallucinante lectuur in ieder geval van een bekeerde multiculturalist...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 10:01   #8
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ik ben ook naar een "gemengde" school geweest, en daar waren inderdaad problemen met enkele gastjes, maar ik speelde ook dagelijks voetbal met marokkaantjes en turkjes.
Het verschil met de school van die leraar hierboven is het schoolbeleid. Een direkteur die bang is om op teentjes te trappen of autochtone leerlingen kwijt te raken als er teveel problemen aan het licht komen. Zulke scholen zijn er overal en daar krijg je gegarandeerd miserie, en niet alleen met allochtone jongeren.
In mijn school werden de ouders naar de school geroepen, en of ze nu nederlands begrepen of niet, ze moesten voor de leraar verschijnen en ook al begrepen ze er geen woord van, ze begrepen dat hun zoontje over de schreef was gegaan, en die kreeg dan thuis zijn bekomst.

Het probleem ligt dus niet bij een criminele bevolkingsgroep, maar bij een handvol krapuul dat een kant-en-klaar excuus krijgt om straffeloos tekeer te gaan.
Oud 29 november 2004, 10:11   #9
Tegendradigaard

Standaard

Uw onderschrift Vlaams Belg : dus niet alleen Mohamed was ne pedofiel, ook die Joden die met 3 jarige huwen.

My god de wereld zat/zit vol pedofielen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 29 november 2004, 10:18   #10
Tegendradigaard

Standaard

Blijft natuurlijk het verschil dat die "Jood" niet de stichter van een heel geloof was he..

wijken we nu niet af .. ? sorry.

Oud 29 november 2004, 10:21   #11
Tegendradigaard

Standaard

laatste afwijking : waarom hebben we Dutroux veroordeeld ?
toch niet voor seks met minderjarigen ....'t is toch normaal he. Joden, moslims, christenen vinden het normaal of verdedigen het... allez heeft der nog iemand een jong maagdeke over ... ????

djeezes ..... how low can you get ...

dat ze allemaal me eulder poten van de kinderen blijven ja.. vroeger, nu en in de toekomst.

Voila en nu terug on topic.

Oud 29 november 2004, 10:50   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
laatste afwijking : waarom hebben we Dutroux veroordeeld ?
toch niet voor seks met minderjarigen ....'t is toch normaal he. Joden, moslims, christenen vinden het normaal of verdedigen het... allez heeft der nog iemand een jong maagdeke over ... ????

djeezes ..... how low can you get ...

dat ze allemaal me eulder poten van de kinderen blijven ja.. vroeger, nu en in de toekomst.

Voila en nu terug on topic.
mag uw vrouw dan ook niet meer aan u komen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 11:07   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar

Het zal nu al meer dan een jaar geleden zijn dat er zelfs op dit forum een paar keer een leraar postte die ongveer hetzelfde toegaf toen ik hem er een vraag over stelde.

Veel meer reactie dan hier heeft de man echter niet gekregen...
Oud 29 november 2004, 11:17   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

BASISSCHOOL??? Wat een triestig, weerloos en mislukt mens ben je je laat opbranden door kinderen tussen 6 en 12.

“Ik liet mij steeds vaker verleiden om met zo’n vuurspuwend ventje in discussie te gaan"

sjonge jonge, in discussie gaan met een tienjarige, en je dan nog blijkbaar niet eens kunnen weren. Wie is hier het klein kind?

Oud 29 november 2004, 11:46   #15
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
BASISSCHOOL??? Wat een triestig, weerloos en mislukt mens ben je je laat opbranden door kinderen tussen 6 en 12.

“Ik liet mij steeds vaker verleiden om met zo’n vuurspuwend ventje in discussie te gaan"

sjonge jonge, in discussie gaan met een tienjarige, en je dan nog blijkbaar niet eens kunnen weren. Wie is hier het klein kind?
denk dat je het wat te zwart/wit bekijkt: die leraar werd onder druk gezet door zijn directie, collega's, en het gemeentebestuur om onder gelijk welke omstandigheid politiek correct te blijven, die man heeft/had geen vooroordelen t.a.v. eender welke cultuur, maar na jaren van conflicten met islamieten is het eindelijk doorgedrongen dat de islam hier niet thuishoort
Oud 29 november 2004, 16:03   #16
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
denk dat je het wat te zwart/wit bekijkt: die leraar werd onder druk gezet door zijn directie, collega's, en het gemeentebestuur om onder gelijk welke omstandigheid politiek correct te blijven, die man heeft/had geen vooroordelen t.a.v. eender welke cultuur, maar na jaren van conflicten met islamieten is het eindelijk doorgedrongen dat de islam hier niet thuishoort
Correct wat de druk betreft, dat gebeurt hier vandaag de dag nog. Maar zijn reaktie nu is vijgen na pasen en natuurlijk weer fel overdreven.

Als ik na 10 keer in 't zak geweest te zijn tot de conclusie kom dat alle zelfstandigen corrupte uitzuigers zijn, dan ben ik 2 keer fout, het is niet zo, en ik had zelf eerder moeten reageren.

Er zijn al jaren genoeg politici die heel blij zouden zijn met zulke propaganda "schooldirektie zet leraars onder druk om problemen te negeren". In zijn plaats had ik al lang die kaart getrokken.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:30   #17
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Correct wat de druk betreft, dat gebeurt hier vandaag de dag nog. Maar zijn reaktie nu is vijgen na pasen en natuurlijk weer fel overdreven.

Als ik na 10 keer in 't zak geweest te zijn tot de conclusie kom dat alle zelfstandigen corrupte uitzuigers zijn, dan ben ik 2 keer fout, het is niet zo, en ik had zelf eerder moeten reageren.

Er zijn al jaren genoeg politici die heel blij zouden zijn met zulke propaganda "schooldirektie zet leraars onder druk om problemen te negeren". In zijn plaats had ik al lang die kaart getrokken.
Die man was wellicht bang dat hij zijn job zou kwijt spelen. Hij weet ook immers dat hij van politiek correcte zijde helemaal geen steun kon verwachten : die steken liever hun kop in't zand dan probleemtoestanden aan te pakken. Ze zouden wel eens verweten kunnen worden dat ze het VB nahollen. Nog liever laten ze de problemen onherstelbaar rotten, dan dat. Vraag is dus wie de werkelijke mietjes zijn.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:37   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Terug lijfstraffen invoeren ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:33   #19
alexi
Burger

Standaard

stupid conversation ...
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:40   #20
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexi
stupid conversation ...
en wij danken je van hanser harte voor je waardevolle aanvulling
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be