![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoonmoeder is sinds februari bezig met een afbetalingsplan voor haar personenbelasting. Dat afbetalingsplan werd netjes aangevraagd en goedgekeurd. Ze zou in vier schijven haar totale schuld afbetalen. (feb, ma, apr, mei)
Ze betaalde in februari en maart het overeengekomen bedrag. Nu zou ze voor 17 april wederom een schijf moeten betalen maar ze heeft gelezen over de twee maanden uitstel en vroeg zich af of dat ook voor haar afbetalingsplan geldt. Ik dus op zoek en al snel kom ik uit op een datum van 12 maart. Alle te betalen belastingen "gevestigd na 12 maart" krijgen blijkbaar die 2 maanden uitstel. Probleem is dat zij haar aanslagbiljet al eind vorig jaar kreeg en dus niet na 12 maart. Maar anderzijds moet zij, door haar afbetalingsplan, wel een gedeelte van haar belastingen na 12 maart betalen. Krijgt zij zonder hier iets voor te doen ook twee maanden uitstel op de betaling van de twee laatste schijven van haar afbetalingsplan of moet zij hiervoor een extra aanvraag indienen? Ik vond wel een formulier om extra uitstel te vragen voor belastingen "gevestigd voor 12 maart" maar dat formulier is duidelijk op bedrijven gericht. Ik veronderstel dat zij niet de enige is die een betalingsregeling kreeg van de belastingen en nu met deze vraag zit, vandaar... Wie weet hoe dit zit?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 14 april 2020 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter een zwaar vermoeden dat het ook wel zal kunnen mits aanvragen Dit vond ik alvast Daar staat niks specifieks over in maar de algemene lijn is wel duidelijk Best effe informeren denkelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje een moeilijke vraag...
ik zou het gewoon aan hen zelf vragen. telefonisch op het gratis verkorte telefoonnummer 1700. Of via email: https://www.vlaanderen.be/email-vlaamse-belastingdienst
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ging ze doen maar heb er nog niets van gehoord. Trouwens: beide adviezen hierboven sturen me naar de Vlaamse belastingdienst. Moet je voor personenbelasting niet bij de federale zijn?
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon naar een infocenter van FODfin bellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |