![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MOGELIJK EEN VERBAND TUSSEN CORONA-STERFTE EN LUCHTVERVUILING.
Het SARS-CoV-2 – een virus dat dus mogelijk harder toeslaat in gebieden waar de lucht sterker vervuild zijn? In nextremis zou er best met te maken kunnen hebben. p.s. Weird smoke hangs over Wuhan, is China BURNING 1000s of infected bodies? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zou wel eens goed nieuws kunnen zijn, kunnen we van Europa een LEZ zone maken! (Of toch op zijn minst eens serieus nadenken over waarmee we in hemelsnaam bezig zijn)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft het Covid-19 velen aan het denken gezet in de zin van hoe wij met zen allen zelf de wereld aan het verknoeien zijn?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop het met je mee, maar ik ben redelijk pessimistisch als het over homo sapiens sapiens gaat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In dichtbevolkte gebieden, waar mensen dicht opeen wonen ,heeft het zijn beste overlevingskans. ( afstand houden !! ) Waar de mensen dicht opeen leven, is de luchtkwaliteit meestal veel minder. Het één veroorzaakt het ander niet. Het stof in de lucht is dode materie en daar kan het virus niets mee aanvangen. Nu en dan een goeie vlaag regen lost veel problemen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moest er een verband zijn...
dan zou je volgende feiten zien 1) china zou meer covid moeten hebben dan belgie ? nee dus 2) covid erger moeten zijn voor rokers en niet rokers ? nognergens gezien 3) covid zou erger moeten zijn in de steden.... ook weer niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2020 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het percentage gevallen van corona goed overeenkomt met gebieden met een hogere luchtvervuiling , dat die luchtvervuiling ook de oorzaak is. Bevolkingsdichtheid is waarschijnlijk de oorzaak van beide zaken. |
|
![]() |
![]() |