![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel deze topic met opzet in vraagvorm, aangezien het vroeger alleszins het geval was, maar ik niet zeker weet of dit nu nog zo is. Ik verklaar me nader:
Er bestonden tot voor kort (of bestaan??) premies bij de politie, en het leger, voor mensen die een heel jaar niet ziek zijn. Het gevolg laat zich raden: ik wist van iemand die secretaresse was in het leger, en zich zo ziek als een hond van de griep, naar het werk sleurde, om de premie toch maar binnen te halen. De gevolgen zijn duidelijk: de betrokkene is veel minder productief, maar gaat ook nog eens zijn collega’s besmetten. Ook in de privé waren/zijn er bedrijven die dit soort systemen gebruiken. Het mag duidelijk zijn dat deze premies mensen gewoonweg aanzetten om ziek te gaan werken, en laat dit nu net zijn wat –zeker met corona- dramatisch is. Daarom het pleidooi om dergelijke systemen niet alleen af te schaffen, maar ook gewoonweg te verbieden.
![]() |
![]() |