![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las dit artikel op 't Scheldt en ben tijdens een fietstochtje langs drie tuincentra gefietst en de niet-Aveve tuincentra waren beide gesloten. De kleine Aveve was wel open en daar was het serieus aanschuiven.
Is dit land echt zo corrupt of is er een bepaalde reden ? Ik dacht eerst omdat men in Aveve bloem en voorgebakken koffiekoeken verkoopt dat ze als voedingsbedrijf wel mogen opendoen maar sommige tuincentra wordt dat ook gedaan en worden zaden en jonge plantjes verkocht die mensen in hun moestuinen zetten om zelf voedsel te groeien. Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ... Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group. De website van Aveve ligt plat maar mijn zoekmachine geeft dit weer: "Corona-update: enkel nog voeding en dierenvoeding in je ..." Blijkbaar zou het de bedoeling zijn dat men enkel voeding verkoopt ? Doch een half uurtje geleden fietste ik voorbij de Aveve en kwamen de mensen vooral buiten met potgrond en dergelijke zaken.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toevallig ben ik daar net wat broodbloem gaan halen. En barbecues en dergelijke kun je niet kopen, maar kamerplanten, zaden, potgrond en noem maar op is geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() kleinzoon is bij een tuincenter dat ook dierenvoeding verkoopt "pellets" gaan kopen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Horta is ook open hoor.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aveve en nog wat andere centra mogen open blijven want ze verkopen ook dierenvoeding.
Eigenlijk een geluk, want dan kan je toch nog ergens je gerief kopen voor in de tuin. In de warenhuizen heb je dit trouwens ook wel wat. Buiten food heb je daar ook nog de non-food afdelingen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 28 maart 2020 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je in de warenhuizen zoals Carrefour ook geen potten en pannen kopen, terwijl een winkel die dat uitsluitend verkoopt, dicht is? Idem voor kledij enz.
Ik meen dat dit voor Vlaanderen zo is, sedert de invoering van de noodmaatregelen. Toen ik op vlucht was uit Spanje naar Vlaanderen, heb ik gezien dat in Frankrijk een tuincentrum open was, omdat ze er dierenvoeding en bio-fret verkochten. Maar in dat centrum was alles afgespannen met een lint, dat ze niet mochten verkopen, o.a. dus planten edm. Het Franse systeem is "eerlijker". Wat zou er mis zijn om alle winkels terug te laten openen, maar met strikte toepassing van 1 klant per 10 vierkante meter - of zelfs meer - , en handhaving van de afstanden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat "niet voeding" was: afgezet; je kon er écht niet bij. Trouwens aan de kassa zouden ze je terugsturen. Alleen voeding kon je kopen. Er was één kassa open + ik moest niet aanschuiven. Op de parking stonden toen ik vertrok 4 auto's + een brommer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verdient véél meer bekend gemaakt te worden. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() In de aveve was een heel deel afgezet. Een bbq kan je nu niet kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe: ik ben daar niet zeker van. Maar 'k peins het wel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je huisgerief hebt dat kapot gaat ? Er is een verschil tussen een weekje schipperen, en maanden opgesloten zitten he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() In de zaak waar ik werk kun je naast dierenvoeding ook nog meststoffen en potgrond kopen.Je zou stom moeten om het niet te doen nu al de concurrenten gesloten zijn.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Colruyt kan ik naast voeding ook een pan kopen. Geen probleem aan de kassa Trouwens dan moet ge dat consistent doortrekken hé Er staat daar nog wat brol die als niet noodzakelijk kan worden bekeken. wc-papier bv ..gebruik een washandje begot....veel properder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Je reinste corruptie.
Aveve is GEEN dierenwinkel. Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open? Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij gingen er om eten voor ons katje. Alléén in de afdeling Voeding, voor mens én dier, kon je iets nemen; de andere afdelingen kon je ONMOGELIJK in. Aan de kassa alleen betalen met bankkaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk he. Zouden jullie ziek geworden zijn door het kopen van, zeg maar, een bloempot ?
|
![]() |
![]() |