![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België haalt amper 3%
Oostenrijk, begin april amper 1% waar ze een pak meer verwacht hadden. Andere landen halen gelijkaardige cijfers waar men toch heel wat meer verwacht had. Persoonlijk had ik ook een pak meer verwacht omdat de scholen nu ook niet van de ene op de andere dag gesloten zijn geweest. Ergens rond 12 maart in ons landje dacht ik toch. Nu blijkt dat kinderen het virus toch niet kunnen overdragen, alhoewel ik daar nu ook weer aan twijfel aangezien Japan de scholen nu weer sluit na ze onlangs weer geöpend te hebben. Ik heb de indruk dat er ergens iets niet klopt, maar wat juist, dat blijft een vraagteken. Volgens de recentste inzichten is de sterfte aan het virus ongeveer 0,66 procent (mensen die besmet zijn geweest). België telt 6.679 doden, dus 1.011.969 zouden het dus al gehad hebben. Die 3% wordt dan wel ineens een goede 10%. Zelfs meer dan 10% want ons land kent ook een oudere bevolking. De meeste doden vallen in de groep 60+. 20% ? (met de natte vinger ) Onze bevolingspyramide is smal onderaan, en veel breder in het midden en juist in het onderste deel vallen er amper of geen doden.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 24 april 2020 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan daar moeten mee leren leven: aangepast sociaal gedrag, hygiene, mondmaskers...en hopelijk een vaccin of cure.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat veel meer. Ergens iets mis met de manier waarop ze het meten ? Of mensen die het gehad hebben en bij wie er geen sporen van terug te vinden zijn ?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgaande van die 0,66 la gemiddeld aantal doden op een gemiddelde leeftijd-bevolking en als ge dan verder redeneert dat wij zouden zitten met een abnormaal hoog aantal 60+ dan dient die 10% naar beneden ingescht te worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees, de groepsimmumiteit was in België 5 weken geleden 3% Vandaag ligt die dus hoger, maar men weet niet hoe hoog, want slechts een beperkte groep mensen word getest. Het enige dat men nu kan zeggen is dat minstens 3% antistoffen in zijn bloed had 3 weken geleden. Laatst gewijzigd door Jantje : 24 april 2020 om 20:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 10% zal dan mss maar 8% zijn, maar toch nog meer dan het dubbele.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 april 2020 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals je zelf al postte, we zullen moet afwachten of zien wat de toekomst ons zal brengen.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() pyramide bevolking
bij 100 % corona besmetting kan in theorie makkelijk 10 tot 30 % van de 40 % 50plussers van de hele belgische bevolking echt dood gaan en dat bespaart pensioenkosten en zorgkosten en bejaarden verpleging, dus het kan voordelig zijn op de lange termijn. wel moet men nu meteen de immigratie uit niet blanke naties radicaal stopzetten denk ik, verdere verzwarting en verkleuring meot met klem bestreden worden. ook zwarten uit India niet toelaten meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de staat hier mee kan besparen is maar een klein druppeltje van wat ons heel deze crisis zal kosten.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De erfenisrechten moet je ook nog meerekenen,plus de kost van de begrafenis....
De staat casht altijd,en een jaar later krijg je als erfgename nog een extra rekening om de nog openstaande schuld van de overledene aan de staat qua belasting op inkomen te derven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel gaat dit de staat nu opbrengen denk je ? Versus de kosten van heel deze crisis.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Is er al groepsimmuniteit voor het HI-virus?
Dat virus loopt hier al meer 40 jaar rond.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bekijk het mss van die kant uit: hoe krijg je HIV en hoe krijg je Corona ? Ik heb ook nog nooit horen praten over groepsimmuniteit tegenover HIV moet ik eerlijk toegeven.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie denkt u dat dit uiteindelijk op zijn boterham gaat krijgen,die hele kosten die er gemaakt worden.... ![]() De staat mijn beste....of de burger die het factuur gaat doorgeschoven krijgen... Vertel het eens... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus waarom maar 8% he ? Doe er wat af zou ik zeggen, doe bij die 3% wat bij wegens : geen klachten of ziekenhuisbezoek = geen test En we houden het op 5% Deal ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was theoretisch zelf niks mis met nooit te locken (achteraf gezien valt het nog mee en we waren er ook niet meteen klaar voor) Zolang er geen vaccin of middel is kunt ge er prat op gaan dat de situatie nog heel lang duurt wilt ge die capaciteit niet overbelasten. Dat hou je toch nooit vol in lockdown dus moet ge toch naar ontlocken Maatregelen dus en daarmee spelen om zoveel mogelijk te besmetten maar net niet teveel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want daartegen ontwikkel je geen immuniteit. HIV, daar genees je niet van. Er zijn wat Oegandese vrouwen gevonden die ervan genezen zijn dacht ik, en men vraagt zich af hoe zij dat klaargespeeld hebben, maar van HIV genees je dus niet. Je hebt wel een immuun reactie, maar die het virus niet overwint.
|
![]() |
![]() |