![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.leparisien.fr/societe/san...20-8310117.php
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn dus nogni aan de nieuwe Dim-sum toe, zoals ze bij ons zeggen.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ook, in het ziekenhuis van Halle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel gek dat ze nu pas achterhalen wat die man ziek maakte, want covid is een reeds lang bekend virus. Als de man op 27/12/2019 al zwaar ziek in het ziekenhuis lag, dan moet hij ergens midden december besmet zijn geraakt. Aan een R-waarde 2 zou die man een deel van zijn klanten en collega's moeten besmet hebben. Ook het medische personeel van het ziekenhuis dat hem behandelde zou het ziekenhuis moeten besmet hebben. De uitbraak zou daar dus beginnen januari 2020 moeten plaats gehad hebben. Er klopt dus iets niet aan dat verhaal. Laatst gewijzigd door Jantje : 4 mei 2020 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Invité sur le plateau de BFMTV dimanche 3 mai, le professeur Yves Cohen, chef de service de réanimation de l'hôpital Avicenne Bobigny (Seine-Saint-Denis), et de l'hôpital Jean .." Dit nieuws kan men in een onverdacht 'historisch perspectief' plaatsen met hulp van wikipedia. Epidemiologen grijp uw kans ! : De coronacrisis in Frankrijk begon toen de eerste besmetting met het coronavirus SARS-CoV-2 in Frankrijk werd vastgesteld. Dit was tevens de eerste vastgestelde besmetting in Europa, deze eerste werd gerapporteerd vanuit Bordeaux. De tweede besmetting werd gerapporteerd vanuit Parijs. Beide rapporteringen waren op 24 januari 2020. De twee besmette passagiers zouden volgens de eerste berichten via luchthaven Schiphol naar hun bestemming in Frankrijk gevlogen zijn. Dit bleek later een misverstand, aldus het RIVM. De Franse minister van Volksgezondheid Agnès Buzyn verklaarde dat het aannemelijk was dat er zich meer gevallen zouden voordoen. Laatst gewijzigd door Piero : 4 mei 2020 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ik zo nog niet durven zeggen. Over dit bericht en vooral de bijzonderheden rond de besmetting mag wel eens nagedacht worden. Ik ben principieel voorstander van internationale handel. Maar in sommige situaties zijn strenge voorzorgsmaatregelen toch wel nodig, zeker wanneer het over voedsel gaat. En nog meer wanner het gaat om producten uit landen waar men nogal ongezonde gewoontes koppig in stand houdt. Zoals in China met de beruchte "wet markets" en hun gekke traditionele geneeskunde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() benieuwd naar de genetische sequentie.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let op, volgens die professor weet men niet hoe die man besmet is, dit zijn enkel de elementen die hij heeft gegeven. Men heeft niet verder terug getrokken dan die man. Volgens de prof. stopte daar zijn eigen onderzoek, en was het nu aan andere "competente diensten" om een eventuele verdere tracering door te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik haalde juist aan in draadje #97 dat er weinig of géén controle is voor diegenen die de grens overkomen.
Of de Covid-19 crisis daar met zal minderen een einde zou kunnen nemen daar twijfel ik aan zolang het "wir schaffen das" in werking blijft.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 mei 2020 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geciteerde verhaal over de visboer doet mij echter denken aan die barman uit een of andere après-ski bar. Een nieuwtje, maar zonder boodschap of meerwaarde. Laatst gewijzigd door Rudy : 4 mei 2020 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Bullshit. De man liegt gewoon over zijn contact-tracing.
Corona krijg je niet na het eten of bereiden van Sushi (of welke andere voedsel dan ook). Het gaat om wat er gebeurt net voordat de dieren worden geslacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat van belang is, is dat er dus al covid-19 besmettingen in Europa waren midden december 2019. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweren dat een deftig labo, geen covid-virus kan erkennen is een andere zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan weldegelijk besmet geraken door besmet voedsel te eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() geef daar eens een bron voor
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat eigenste moment waren de Chinezen dat virus voor de eerste keer aan het isoleren, maar omdat ze veel patienten hadden en dus vermoedden dat er een nieuw virus was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorig jaar waren er plots veel gelijkaardige gevallen waarvan men de E-sigaret als oorzaak gaf.
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het ziektebeeld dat ze veroorzaken is gelijklopend. Citaat:
De enige mogelijkheid om dat virus niet te zien, is geen testen op een virusbesmetting te hebben uitgevoerd. |
||
![]() |
![]() |