Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2020, 08:11   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard CIVID19 met en zonder masker

Even kijken, best de moeite waard.

https://edition.cnn.com/videos/healt...s/coronavirus/
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 08:23   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Simpel maar zeer interessant en verhelderend onderzoek waarvan er veel meer zou moeten gebeuren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 08:27   #3
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Simpel maar zeer interessant en verhelderend onderzoek waarvan er veel meer zou moeten gebeuren.
Stuur zo'n filmpje de wereld rond en iedereen snapt waarom mondmaskers belangrijk zijn indien mensen de anderhalve meter afstand onmogelijk kunnen respecteren.
Oud 5 mei 2020, 08:28   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat haalt het uit als politiek-geëngageerde wetenschappers toch de flaters van de regering dekken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 08:29   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

hmmm
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 5 mei 2020 om 08:31.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 08:31   #6
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat haalt het uit als politiek-geëngageerde wetenschappers toch de flaters van de regering dekken?
Blijf eens bij het onderwerp vriend.
Wat heeft het filmpje te maken met politiek?
Oud 5 mei 2020, 09:03   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Stuur zo'n filmpje de wereld rond en iedereen snapt waarom mondmaskers belangrijk zijn indien mensen de anderhalve meter afstand onmogelijk kunnen respecteren.
Maar zonder mondmasker legt men de anderhalve meter regel op maar dat blijkt bijlange niet te volstaan. Het zou dus zes meter moeten worden maar dat is bijna nergens mogelijk.

En zelfs met mondmasker komt er nog een kleine wolk vocht vrij. Anderhalve meter is dan waarschijnlijk wel genoeg maar er blijft sowieso een klein gevaar op besmetting.
Oud 5 mei 2020, 10:53   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat gaan we hieruit besluiten?
Dat we de afstand moeten vergroten tot 4 meter?
Compleet zinloos want als ik hoest kan er 10 seconden later iemand, die toen ik hoestte misschien wel 10 meter van mij vandaan stond, gewoon door die wolk druppeltjes lopen.

En dan houden we nog geen rekening met de wind. Deze testen werden binnen uitgevoerd en dan kunnen die druppeltjes probleemloos in een rechte lijn blijven bewegen.
Buiten is dat een heel ander verhaal. Daar kunnen mijn druppeltjes na pakweg 10seconden misschien wel 3 meter links van mij zweven. Waarna er iemand die afstand van mij hield er gewoon, onbewust, door kan lopen.

Als we met zulke onderzoeken rekening moeten of willen gaan houden zit er niks anders op dan allemaal binnen blijven, zonder uitzondering. En onze boodschappen laten doen door mensen in een pak zoals ze in kerncentrales gebruiken. In winkels waar mensen rondlopen die ook zo'n pak dragen.
En al onze ramen en deuren dicht houden want er zou maar iemand langs uw raam lopen en hoesten. De druppeltjes worden dan gewoon met de tocht mee naar binnen geblazen.

Het is misschien een verhelderend onderzoek maar in het dagelijkse leven zijn we er geen barst mee volgens mij.
Oud 5 mei 2020, 10:57   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat we de afstand moeten vergroten tot 4 meter?
Compleet zinloos want als ik hoest kan er 10 seconden later iemand, die toen ik hoestte misschien wel 10 meter van mij vandaan stond, gewoon door die wolk druppeltjes lopen.

En dan houden we nog geen rekening met de wind. Deze testen werden binnen uitgevoerd en dan kunnen die druppeltjes probleemloos in een rechte lijn blijven bewegen.
Buiten is dat een heel ander verhaal. Daar kunnen mijn druppeltjes na pakweg 10seconden misschien wel 3 meter links van mij zweven. Waarna er iemand die afstand van mij hield er gewoon, onbewust, door kan lopen.

Als we met zulke onderzoeken rekening moeten of willen gaan houden zit er niks anders op dan allemaal binnen blijven, zonder uitzondering. En onze boodschappen laten doen door mensen in een pak zoals ze in kerncentrales gebruiken. In winkels waar mensen rondlopen die ook zo'n pak dragen.
En al onze ramen en deuren dicht houden want er zou maar iemand langs uw raam lopen en hoesten. De druppeltjes worden dan gewoon met de tocht mee naar binnen geblazen.

Het is misschien een verhelderend onderzoek maar in het dagelijkse leven zijn we er geen barst mee volgens mij.

Buiten is er veel minder sprake van de vorming van dergelijke wolken of waarom dacht je dat het buiten sowieso veiliger is en er veel minder kans op besmetting is.
Oud 5 mei 2020, 12:15   #10
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dat er een enorm verschil is MET of ZONDER.
Is dat nu zo moeilijk?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 mei 2020 om 12:16.
Oud 5 mei 2020, 13:10   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Leve de hypervoorzichtige samenleving

Zie ook die wetenschappers die ons aanraden in de long run onze kring van mensen met wie we omgaan tot maximaal te beperken.

Het leven redden door het stil te leggen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 13:46   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 13:47   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er een enorm verschil is MET of ZONDER.
Is dat nu zo moeilijk?
Had jij echt een filmpje nodig om in te zien dat er een verschil is tussen hoesten in een masker en hoesten zonder masker?
Oud 5 mei 2020, 13:49   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten is er veel minder sprake van de vorming van dergelijke wolken of waarom dacht je dat het buiten sowieso veiliger is en er veel minder kans op besmetting is.
Volgens mij worden die wolken buiten even vrolijk gevormd als binnen maar buiten zullen ze door de wind niet noodzakelijk compact blijven maar eerder uiteengewaaid worden.

Je krijgt buiten dus een 'dunnere' wolk maar wel eentje die volgens mij nog verder reikt dan eentje die binnenshuis ontstaat.

Als zo'n wolk zonder wind al vier meter ver geraakt, hoe ver gaat zo'n wolk dan met een lichte rugwind?

Maar dan nogmaals; wat gaan we doen met die info?
Oud 5 mei 2020, 13:53   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hou me nu ook al bijna 2 maanden strikt aan de regels. Ik kom buiten om wat te wandelen op mijn ééntje en doe alleen de meest noodzakelijke boodschappen in het warenhuis (altijd met masker)

Door 24 uur op 24 gebrainwasht te worden via de onophoudelijke media berichten en regels omtrent corona ( blijkbaar is er helemaal geen ander nieuws meer) begint mijn smetvrees een schrikbarend gehalte aan te nemen.

Gezien ik als een opgejaagd wild dier nu oog en oor heb voor alle geluiden of handelingen die gevaar inhouden spits ik nu meer dan ooit mijn oren met als doel mensen te spotten die hoesten of niezen.

Wel ik moet zeggen dat ik de laatste 2 maanden eigenlijk geen mens heb horen hoesten en al helemaal niet heb horen of zien niezen.

Waar die niezende hoestende mensen rondlopen is me een raadsel....als ik dat zo lees en hoor zouden alle plaatsen nu bijna sanatoriums zijn geworden.

Ik heb al langer mijn twijfels omtrent de wijze waarop dit virus wordt overgedragen.....Ik heb van in het begin gedacht dat er iets niet klopt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 mei 2020 om 13:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2020, 21:42   #16
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Had jij echt een filmpje nodig om in te zien dat er een verschil is tussen hoesten in een masker en hoesten zonder masker?
Ik zal in het vervolg zo'n filmpje niet meer posten. Gezien de reacties veel beter.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 mei 2020 om 21:42.
Oud 6 mei 2020, 06:29   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij worden die wolken buiten even vrolijk gevormd als binnen maar buiten zullen ze door de wind niet noodzakelijk compact blijven maar eerder uiteengewaaid worden.

Je krijgt buiten dus een 'dunnere' wolk maar wel eentje die volgens mij nog verder reikt dan eentje die binnenshuis ontstaat.

Als zo'n wolk zonder wind al vier meter ver geraakt, hoe ver gaat zo'n wolk dan met een lichte rugwind?
Zo'n wolk wordt buiten direct uiteen geblazen. Kijk gewoon eens naar iemand die buiten staat te roken en je weet het, je zal de sigarettenrook nog redelijk ver kunnen ruiken maar die rook zal veel minder schadelijk zijn dan dat je binnen bij een roker zou zitten.

Citaat:
Maar dan nogmaals; wat gaan we doen met die info?
Tsje, niks he. We hebben namelijk alwetende virologen die geen tegenspraak dulden ook al slaan ze klinkklare nonsens uit hun botten.
Oud 6 mei 2020, 08:34   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsje, niks he. We hebben namelijk alwetende virologen die geen tegenspraak dulden ook al slaan ze klinkklare nonsens uit hun botten.
Ik hoor ze zelden klinkklare nonsens uit hun botten slaan. Integendeel, ik denk dat zonder hen de miserie een pak groter geweest zou zijn.
Waar gaan ze volgens u in de mist?
Oud 6 mei 2020, 09:09   #19
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat haalt het uit als de regering de flaters van politiek-geëngageerde wetenschappers dekken?
Oud 6 mei 2020, 10:51   #20
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen is dat echt wel nodig. Ik heb de laatste dagen nog verscheidene mensen naar hun vuist zien hoesten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be