![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>...
> >>Nederland heeft als kolonisator niet zo'n geweldig verleden. 'Nederland'? Het ging om sommige mensen die zich met slavenhandel bezighielden. Hier wordt het echter gepresenteerd alsof daar anno nu *alle* Nederlanders schuldig aan zijn. Oftewel: de leer van de erfzonde - iedereen is collectief schuldig aan het gedrag van de voorvaders van enkelen. > Vrijwel ieder volk/ras heeft zwarte bladzijden in de > geschiedenis, zeg je niet omdat je het weet maar > omdat Nederland dat heeft, ga je ervan uit > dat ieder volk/ras dat ook heeft. Vertel dan maar: welk volk/ras heeft géén zwarte bladzijden in haar geschiedenis? > Maar in Nederland is racisme misschien nooit zo openlijk > aanwezig als in 2004 en jij noemt het verleden tijd. Zeg nou eens eerlijk Henri: eigenlijk, diep in je hart, ben je daar toch gewoon ontzettend content mee? Jouw leven heeft maar één doel: het aankaarten van racisme. Stel dat er geen racisme meer was - je leven zou instant geen zin meer hebben. Racisme is jouw drijfveer. Het maakt je tot wat je bent. Racisme is jouw drug, die je nodig hebt om te overleven. Zonder racisme om aan te kaarten zou je zielsongelukkig worden. |
![]() |
#2 |
|
![]() On 6 Dec 2004 01:18:27 -0800, [email protected] (Allure)
wrote: >"R.Wereldsman" <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>... > >> >>Nederland heeft als kolonisator niet zo'n geweldig verleden. > >'Nederland'? Het ging om sommige mensen die zich met slavenhandel >bezighielden. Hier wordt het echter gepresenteerd alsof daar anno nu >*alle* Nederlanders schuldig aan zijn. > >Oftewel: de leer van de erfzonde - iedereen is collectief schuldig aan >het gedrag van de voorvaders van enkelen. Het zelfde gedrag van meerdere mensen toentertijd, komt meestal voor uit een kenmerk vd cultuur van toentertijd. De vraag is of de huidige cultuur die kenmerken (ook) nog heeft. Een aparte vraag is of je schadeplichtig bent als die kenmerken nu wel/niet aanwezig zijn. (Daar heb ik zelf geen antwoord op) Een aardig discussie-onderwerp in deze (hoewel niet zozeer voor nl.politiek) of Spanje herstelbetalingen zou moeten doen ad afstammelingen vd Inca's (de huidige Mexicanen/Peruanen?) Want ook de huidige Spanjaarden zijn erfgenaam geweest van dat gejatte goud. (De Inca's hadden dat goud overigens ook weer gejat :-) -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#3 |
|
![]() In news:[email protected] om, schreef
Allure <[email protected]>: | "R.Wereldsman" <[email protected]> wrote in message | news:<[email protected]>... [knip] Herhaling: Zouden jullie deze alles overheersende onzin eindelijk eens niet in in nl.geschiedenis willen spuien? Wat de troll "Wereldsman" en iedereen onder bovenstaande kop te berde heeft gebracht, heeft werkelijk niets met *Nederlandse* (of zo jullie willen: *Nederlandstalige*) geschiedenis te maken. Tot nu toe heb ik iedereen die verder nooit in news:nl.geschiedenis heeft geschreven (zoals ook de hierboven vermelde afzender) onder een killfilter geplaatst (en dat blijf ik ook doen), maar ik word het een beetje zat en mijn vriendelijke verzoek is dan ook - als jullie blijven reageren - om nl.geschiedenis uit de adressering te halen. -- Herman van der Woude hvdwoude @ zonnet.nl (spaties toegevoegd om SPAM te vermijden / spaces added to avoid SPAM) |