![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Duitsland, Finland, Noorwegen, Denemarken, IJsland, Nieuw-Zeeland, Taiwan,... Landen met een vroiuwelijke regeringsleider lijken de pandemie beter in toom te houden dan deze met mannelijke regeringsleiders. Blijkbaar zijn vrouwelijke regeringsleiders over het algemeen empatischer, gewetensvoller, bezorgder, meer geneigd tot samenwerking,... Mannelijke regringsleiders met een groot ego blijken het rampzaligste beleid te voeren omdat ze geen vergissingen kunnen toegeven.
De Belgische premier Wilmès lijkt het op het eerste zicht iets minder goed te doen, al heeft ze het nadeel dat ze teveel rekening moet houden met mannelijke minister-presidenten met een groot ego in de gewesten. https://www.standaard.be/cnt/dmf20200501_04941860 ----------------- Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet weten wat "beter in toom" zou willen zeggen, aangezien dit nog niet achter de rug is.
Ik zou zeggen dat men de prestatie van het handelen zal kunnen beoordelen volgend jaar, als men de welvaartstoename of afname van de levenden zal kunnen becijferen. Want DAT is tenslotte wat telt: de welvaart van de levenden. Maw, welke maatregelen hebben de minste negatieve invloed gehad op de welvaart van de mensen die in 2021 zullen leven ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Afrika ook blijkbaar niet veel besmettingen en veel vrouwen zijn daar niet aan de macht. Mocht U hier het omgekeerde verkondigen zou dit steevast als discriminatie op basis van geslacht worden aanzien. Maar altijd maar verkondigen dat vrouwen alles beter kunnen en doen begint ik echt wel beu te worden. We hebben hier evenveel onbekwame vrouwelijke leiders dan mannelijke. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 mei 2020 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zullen in veel gevallen problemen krijgen met hun hersenen & hun longen. Zeg dat een ervaren dokter dat gezegd heeft (hier in onze omgeving) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ere wie ere toekomt, want er zit wel waarheid in dat artikel.
De crisis is id nog niet gedaan maar als tussenevaluatie kan het wel tellen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al een geluk dat Joke Schauvlieghe geen regeringsleider is geworden denk ik maar....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat ik voorstel van dat niet te doen. Het is zinloos van mensen zo lang in IC te leggen, die komen daar als wrakken uit. Beter die thuis rustig laten doodgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat Belziek weer de spreekwoordelijke uitzondering op de regel blijkt te zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Uit de reakties blijkt dat de zelfverklaarde heren van de schepping zich op hun pik getrapt voelen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wat een interessante correlatie. Nu nog enkel het causaal verband aantonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK maar Denemarken is het best vergelijkbaar met Vlaanderen.
In Zweden doen ze rare dingen met mensen die weinig kans hebben om te overleven. Dat zijn ook "dingen waarover men niet spreekt" ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 4 mei 2020 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk ook geen reactie van UNIA . Laatst gewijzigd door daiwa : 4 mei 2020 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou de wereld vreedzamer en empatischer zijn met meer vrouwen aan de macht? Ik ben ergens geneigd te denken van wel. Ze worden anders opgevoed en ze voeden anders op. Maar oppassen voor de vrouwen die zich denken te moeten bewijzen in een mannenwereld. Hillary "We came, we saw, he died, ha ha ha" Clinton toont mijns inziens dat vrouwen met macht wel eens een groter psychopatisch gehalte kunnen hebben dan veel mannen. De zus van Kim heeft ook veel potentieel in dat opzicht is mijn aanvoelen. Statistisch gezien echter denk ik dat de stelling correct is.
Laatst gewijzigd door Bach : 5 mei 2020 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de zin van, als er discussie is, het bij mannen heel vaak gaat om "om ditte en datte" en bij die vrouwen "omdat ik uw chef ben". Maar, zoals ik zeg, het komt misschien omdat in mijn wereld het eerder uitzonderingen zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 mei 2020 om 06:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |