![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische
patiënten op straat te zetten (van de persmededelingen van Hermes) Verzonden op: 04-12-2004 Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! pikt dit niet. [...] Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de inrichting houden! -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#2 |
|
![]() On Sun, 05 Dec 2004 00:01:20 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens"
<[email protected]> wrote: >Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische >patiënten op straat te zetten > >(van de persmededelingen van Hermes) > >Verzonden op: 04-12-2004 >Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! > >Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, >zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister >van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de >pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer >te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! >pikt dit niet. [...] > > > >Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, >hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten >en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt >ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? > >Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de >inrichting houden! Interesseert u eigenlijk wat er met die mensen gebeurt, ik bedoel de patienten, niet de groenen. Anne |
![]() |
#3 |
|
![]() Anne wrote:
> On Sun, 05 Dec 2004 00:01:20 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens" > <[email protected]> wrote: > > >>Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische >>patiënten op straat te zetten >> >>(van de persmededelingen van Hermes) >> >>Verzonden op: 04-12-2004 >>Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! >> >>Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, >>zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister >>van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de >>pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer >>te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! >>pikt dit niet. [...] >> >> >> >>Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, >>hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten >>en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt >>ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? >> >>Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de >>inrichting houden! > > > Interesseert u eigenlijk wat er met die mensen gebeurt, ik bedoel de > patienten, niet de groenen. Het interesseert Groen! ook alleen als ze er een persbericht over kunnen lossen... -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#4 |
|
![]() Anne wrote:
> On Sun, 05 Dec 2004 00:01:20 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens" > <[email protected]> wrote: > > >>Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische >>patiënten op straat te zetten >> >>(van de persmededelingen van Hermes) >> >>Verzonden op: 04-12-2004 >>Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! >> >>Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, >>zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister >>van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de >>pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer >>te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! >>pikt dit niet. [...] >> >> >> >>Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, >>hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten >>en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt >>ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? >> >>Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de >>inrichting houden! > > > Interesseert u eigenlijk wat er met die mensen gebeurt, ik bedoel de > patienten, niet de groenen. > > Anne > Ik ben TEGEN groen als ze alleen maar sentimentele sukkelaars zijn. die 1600 patieneten zouden _bevrijd_ kunnen zijn , ware het niet dat ik meer weet:: Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ sociale assistenten). Die subsidie is men nu (even?) kwijt... De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze "de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". -- http://home.tele2.be/madpride2004/ Over zenuwen die trillen, stemmen horen, en andere multiculturele evenementen allemaal in je buurt! Multiculturele filosofie om geen pillen meer te nemen? http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html |
![]() |
#5 |
|
![]() On Sun, 05 Dec 2004 00:40:58 +0100, theripper <[email protected]> wrote:
>Anne wrote: >> On Sun, 05 Dec 2004 00:01:20 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens" >> <[email protected]> wrote: >> >> >>>Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische >>>patiënten op straat te zetten >>> >>>(van de persmededelingen van Hermes) >>> >>>Verzonden op: 04-12-2004 >>>Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! >>> >>>Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, >>>zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister >>>van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de >>>pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer >>>te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! >>>pikt dit niet. [...] >>> >>> >>> >>>Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, >>>hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten >>>en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt >>>ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? >>> >>>Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de >>>inrichting houden! >> >> >> Interesseert u eigenlijk wat er met die mensen gebeurt, ik bedoel de >> patienten, niet de groenen. >> >> Anne >> >Ik ben TEGEN groen als ze alleen maar sentimentele sukkelaars zijn. >die 1600 patieneten zouden _bevrijd_ kunnen zijn , ware het niet dat >ik meer weet:: > >Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de >bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in >zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en >de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ >sociale assistenten). Die subsidie is men nu >(even?) kwijt... > >De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. >Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze >"de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". Als die opvang bestaat en ge hebt er bewijs van, dan rep u naar de pers en stel die families gerust. Anne |
![]() |
#6 |
|
![]() On Sun, 05 Dec 2004 00:29:18 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens"
<[email protected]> wrote: >Anne wrote: >> On Sun, 05 Dec 2004 00:01:20 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens" >> <[email protected]> wrote: >> >> >>>Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische >>>patiënten op straat te zetten >>> >>>(van de persmededelingen van Hermes) >>> >>>Verzonden op: 04-12-2004 >>>Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! >>> >>>Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, >>>zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister >>>van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de >>>pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer >>>te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! >>>pikt dit niet. [...] >>> >>> >>> >>>Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, >>>hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten >>>en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt >>>ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? >>> >>>Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de >>>inrichting houden! >> >> >> Interesseert u eigenlijk wat er met die mensen gebeurt, ik bedoel de >> patienten, niet de groenen. > >Het interesseert Groen! ook alleen als ze er een persbericht over >kunnen lossen.. Ja ja, Karel, 't interesseert u ook ni, gelijk veel volk hier, ge wil alleen politiek iets zeggen, maar vooral niet inhoudelijk. Anne |
![]() |
#7 |
|
![]() In article <[email protected]>,
Anne <[email protected]> wrote: > >> > >Ik ben TEGEN groen als ze alleen maar sentimentele sukkelaars zijn. > >die 1600 patieneten zouden _bevrijd_ kunnen zijn , ware het niet dat > >ik meer weet:: > > > >Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de > >bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in > >zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en > >de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ > >sociale assistenten). Die subsidie is men nu > >(even?) kwijt... > > > >De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. > >Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze > >"de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". > > Als die opvang bestaat en ge hebt er bewijs van, dan rep u naar de > pers en stel die families gerust. > > Anne > Ik ben op strooptocht geweest als "journalist", waar ze hun geld kwijt zijn en me bovenstaande antwoorden. Je weet toch dat er dienstencentra zijn waar *iedereen* terecht kan?? Vooral 50+ gaat daar naartoe, maar in de psychiatrie willen ze bezigheidsclubs voor adhders van wie de kak links wegdraait in het toilet, en een andere club van wie de kak rechts wegdraait, zo zit dat, onder het mom dat die patienten een aparte doelgroep zijn. Dat is bullshit, ze zijn gewoon zo vertraagd door de pillen dat het soms niet eens meer menselijk is om van hen te verwachten dat ze nog contacten hebben met andere mensen. Haal ze dus uit hun pillen, laat ze hen kennis maken met hun overgevoeligheden, en ze raken rustiger, zelfzekerder. Helaas zie ik dagelijks spoken die in hun broek doen en die hun pillen liever pakken dan een ander dieet te moeten volgen.... zie bvb www.charlesgantmd.com de pubs en ihb adhd& food related stuff. -- http://home.tele2.be/madpride2004/ Over zenuwen die trillen, stemmen horen, en andere multiculturele evenementen allemaal in je buurt! Multiculturele filosofie om geen pillen meer te nemen? http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html |
![]() |
#8 |
|
![]() Anne,
(ik denk zo dat je je emailadres niet op usenet mag zetten, of je krijgt teveel rommel, zet bvb [email protected]) Ìk heb volgend artikel uit DM, de journalist daar laat zich vanalles wijsmaken... �* Ik zal antwoorden, een $$$ op het begin van mijn tekst zetten... �*�* publicatiedatum : 30-11-2004 Binnenland �* Hasselt Van onze medewerker Peter Dupont Eind oktober 2004 kreeg de geestelijke gezondheidszorg te horen dat de federaal gefinancierde pilotprojecten 'activering' worden stopgezet. Per mail, zonder overleg of grondige reden. Volgens minister van Volksgezondheid Rudy Demotte zijn de projecten zinloos omdat ze minder dan 8 procent van hun cliënten laten doorstromen naar het reguliere arbeidscircuit. Daarmee maakte de minister abrupt een einde aan een initiatief dat er in 2001 op vraag van de toenmalige ministers Aelvoet en Vandenbroucke is gekomen. Zij wilden deze psychiatrische patiënten meer aansluiting doen vinden bij de maatschappij. Het Vlaams Verbond van Verzorgingsinstellingen (VVI) en de betrokken dagactiviteitencentra reageerden woedend en tekenden hevig protest aan bij minister Demotte. Hoeveel mensen belanden er op straat? Reina Abbink: "Vanaf 21 december komen er rechtstreeks 1.600 cliënten zonder begeleiding op straat. Zij moeten zogezegd naar de psychiatrische afdelingen in ziekenhuizen, terwijl ook daar serieuze wachtlijsten zijn. Of ze moeten bij hun beschutte werkplaats aankloppen. Maar twee op de drie cliënten wonen niet in een voorziening van de geestelijke gezondheidszorg. Indirect worden er nog meer cliënten getroffen omdat een aantal gerelateerde projecten zullen sneuvelen." $$$je moet eens kijken wat die activiteiten inhouden: babbelen over de actualiteit, manden vlechten, kaartersclub ... De minister verwijt de projecten ondermaats te presteren. "Nooit is er gesteld dat dit project de cliënten werk moest bezorgen. Trajectbegeleiding stond centraal, niet betaald werk. Later heeft het kabinet dat wel zo gesteld. Uit het wetenschappelijke onderzoeksrapport van het onderzoekscentrum Lucas, dat door Demottes administratie in de vuilbak werd gekieperd, blijkt dat 37 procent van onze cliënten desondanks begeleid werd om betaalde of onbetaalde arbeid te vinden. Onze projecten waren dus zeker geen bezigheidstherapie. De minister weet maar al te goed dat deze mensen langdurige en ernstigepsychiatrische problemen hebben. Velen kunnen niet werken. Toch hebben we 8 procent van hen aan het werk gekregen, slechts 4 procent minder dan het aantal mensen uit kansengroepen dat door de VDAB werk vond." $$$$Er bestaan genoeg diensten om ze naar vrijwilligerswerk te begeleiden, het ocmw oa $$$aan die 8% valt te twijfelen. Dioe centra bestaan sowieso, en als ze alle mensen die werk vonden op een hoop gooien en beweren dat ze net onder dat project vallen, en dus via dat project werk vonden, begrijp je me??? Wat is het profiel van jullie cliënten? "Psychotici, mensen met stemmingsstoornissen en mensen met andere langdurige en ernstige psychiatrischeproblemen. Voor 60 procent mannelijke en volwassen en zonder diploma hoger secundair onderwijs. Mensen met een gemiddelde zorgduur in de geestelijke gezondheidszorg van negen jaar. Zeventig procent van hen is invalide, 11 procent gepensioneerd. Ze zijn echter te intelligent om onder het Vlaams Fonds te vallen. Deze mensen op de oude manier begeleiden, vanuit de ziekenhuizen, kost de maatschappij dus stukken meer." $$$ te intelligent??? Iedereen kan een Vlaams Blok nr krijgen. De wetgeving zit nl zo in mekaar dat wie zich het slechtst voorstelt, het meeste "integratiegeld" krijgt. Wie dus veel pillen wil nemen, kan nog meer geld krijgen... Ik ken hier alcoholisten die er trots op zijn dat hun uitkering verhoogt, maar hun gestel lijdt er wel onder dat ze zoveel drinken, en ze voelen niets, want de pillen zorgen wel voor een aangename verdoving... Ik _vermoed_ dat de begeleiding ergens 40 euro per dag kost in zo'n dagcentrum. Dagkliniek = 160 euro. Dienstencentra: je betaalt er zelf je drankjes, voor een cursus ook. Demotte verwijst de hele zaak nu naar de Vlaamse regering. "Hij schuift de zwartepiet door. Plots vindt hij activering een zorgopdracht voor minister Vervotte. Dat botst met het aangekondigde overleg in de schoot van de interministeriële conferentie. Het is duidelijk dat Demotte het geld van de activering alleen wil steken in de psychiatrische thuiszorg." $$$T zou me niet verwonderen dat Vervotte plots beseft van welke zuil al die centra zijn en er een beetje Vlaams Blokgeld aan geeft.... Is dit een communautaire kwestie? "Dat weten we niet. Wel zijn zestien van de negentien erkende projecten Vlaams, twee Waals en slechts één Brussels. De reden is dat de Franstalige revalidatiecentra deze psychiatrische patiënten nu opvangen, maar dat zal binnenkort ook eindigen." $$$Ik heb zelf contracten bij mekaar geschreven voor overheids en andere projecten, ik weet dat met veel geblaat je geld kan binnenrijven, zo hebben ze ongetwijfeld _wel_ degelijk beloofd dat er mansen aan het werk zouden gaan. Ik stel voor dat je op 1 april 100 patienten een brief schrijft voor arbeidstraject- begeleiding, ik ben er zeker van dat een deel aan het werk gaat _vanzelf_, behalve als ze bvb in Beschut Wonen zitten en een verpleegstertje hebben die in een drukkingsgorpe zit om ze daar te houden... Hebben jullie politieke steun gezocht? "Bij Jan en alleman. Iedereen luistert, niemand doet iets. Deze groep is electoraal niet belangrijk. Daarom moeten we het stellen met een aanmoedigende brief van Karel De Gucht en het advies van Steve Stevaert om de mensen onder te brengen bij 'justitieel welzijn'. Want daar zou wel geld zijn. We willen onze groep echter niet criminaliseren. Ze hebben het maatschappelijk gezien al moeilijk genoeg." Onderzoek pleitte voor een uitbreiding van dit initiatief. "Tot 50 projecten, en een investering van 10 miljoen euro, bijna 8 miljoen euro meer dan nu. Het gaat immers om een totaal van ruim 40.000 mensen in België. Het onderzoek heeft bewezen dat de dagactiviteitencentra goed werk leveren." $$$In .nl is er plots wat geweest over het feit dat er mensen probeerden aan de _zorg_ te ontsnappen.... Ik kan perfect begrijpen waarom. Ik doe dat ook, en heb ondertussen begrepen dat ik moet oppassen voor bvb de controleur, die me kan dwingen een dr te nemen. Ik heb daar geen problemen mee, maar mensen die minder mondig zijn gaan nog liever aan het ocmw, dan te zitten leuteren... (ik ken een dr die geen problemen maakt...) Ik ben ook resoluut tegen die medelijdenclub die zou zeggen: kijk, je kunt genezen met die pilletjes, dat zijn voor mij gewoon drugs. Ik ben gepensioneerd toen ik in 1996 risperdal nam en spokenstemmetjes hoorde. Ik ging opnieuw aan het werk uit angst dat ze me zouden platspuiten voor de rest van mijn dagen... Toen legde ik een link met sjamanisme, dat zij de natuurgenezers werden voor de gemeenschap. Omdat sjamanisme maar een _sekte_ is (perceptie van superieure westerse cultuur), is refereren naar Hindoeisme verstandiger. Daar zegt men dat als je stemmen hoort je een spriritueel nivo bereikt hebt, je moet dan niet meer werken... Dus in t schoon vlaams, je bent dan paster of bisschop geworden... (krijg ik nu alle gelovigen tegen mij?? ;-) Wat vragen jullie van de minister? "Een tijdelijke verlenging van de pilotprojecten tot er een fatsoenlijke oplossing is gevonden Deze cliënten kunnen simpelweg niet leven zonder begeleiding. Wat Demotte doet, is schandalig. Of willen we mensen die ronddolen op straat, zoals in Nederland?" $$$Leven zonder begeleiding??? Geen probleem. Op vandaag is er een evenement in Leuven van wat je de antipsychiatrie kunt noemen:: 1e linie: projectdag ³psychiatrie²; ³hier ons brein, wanneer ons recht?²- 4 december 2004, 7sprong Zaterdag 4 december 2004 om 11 u. aktie (uit te werken) Om 13.30 u. in Freinetschool de Zevensprong, V. Decosterstraat 67b 3000 Leuven (volgend: ³geen mens is illegaal², 18 december) Vooraf De eerste linie is een initiatief dat ontstaan is uit woede en frustratie rond maatschappelijke conflicten en reële problemen die daaruit voortvloeien, die dankzij de obsessie in verband met veiligheid verpakt als sociaal beleid ondergesneeuwd geraken. Onder het motto ³terug naar de papschool voor sociale emancipatie² lijkt het ons hoog tijd om een paar van die ³verdronken² sociale strijdpunten opnieuw naar voor te schuiven. Er is nood aan nieuwe organisatiemodellen om te vermijden dat bepaalde bevolkingscategorieën volledig uit het maatschappelijk beeld en leven verdwijnen. Waarom België beschikt, zoals uit eigen studie blijkt, over één van de betere wetgevingen ³in de boeken² van Europa met betrekking tot rechtsbescherming van mensen die in aanraking komen met de psychiatrie. Jammer genoeg is het in de praktijk exact omgekeerd: door een gebrekkige tot onbestaande omkadering wordt er gecolloceerd en geïnterneerd dat het een lieve lust is. ³Vrije patiënten² worden zwaar onder druk gezet met de dwangprocedures als stok achter de deur. De wet op de patiëntenrechten zou normaal gesproken door haar implicaties een enorme verbetering moeten inhouden van deze rechtspositie. Te vrezen valt dat deze wet voor wat de psychiatrische sector betreft op precies dezelfde manier zal worden uitgehold, temeer omdat ³de sector² zich zeer goed van deze implicaties bewust is, en nu al volop lobbiet om een uitzonderingsstatus tegenover de rest van de gezondheidssector te bekomen. Verder ³scoort² België beneden alle pijl op het vlak van organisatie van ³psychiatrische patiënten², of, zoals ze zichzelf ook wel eens noemen, ³overlevers². Er is sprake van een zo goed als kaal landschap, wanneer het gaat over organisaties en intiatieven die niet gebonden zijn aan het ³psychiatrisch industrieel complex². Bijna alle ambulante initiatieven zijn gebonden aan de institutionele psychiatrie, zodat van een verkeerde interpretatie van ³mainstreaming² kan worden gewaagd, oftewel van ³éénheidsworst² met éénzijdige focus op medicatie, oftewel, voor de academici onder ons, van wat Cohen bedoelt met ³netwidening². De gevestigde ³patiëntenvertegenwoordiging² is niet representatief en stelt zich sectorvriendelijk op. Wat een emancipatorische strijd zou moeten zijn, wordt vernauwd tot ³lotgenotencontact², belangenverdediging (waar rechtshulp duidelijk niet in begrepen is) en imagebuilding voor de publieke opinie (lees: de overheid, hooguit de media). In een regio waarvan zelfs de wereldgezondheidsorganisatie ³psychiatrische ziekten² als het gezondheidsprobleem van de toekomst beschouwt, moet deze trend tegengegaan worden. Niet alleen moet de vraag gesteld worden of de ³psycho-boom² niet gecreëerd wordt door een doorgedreven burgerconformisme, het is in democratisch opzicht onaanvaardbaar dat een steeds groter deel van de bevolking wordt gediskwalificeerd en om ³gezondheidsredenen² in feite in een uitdijend controlesysteem als mens onder curatele wordt gesteld. Deze dag gaat door op vraag van ³psychiatrie-betrokkenen zelf². ------------------------------------------------------------------------- ------- Doelstelling: € De problematiek van psychiatrie en psychofarmaindustrie als machtsinstituut (opnieuw) op de agenda krijgen. € De patiëntenrechten die mensen hebben (maar waarover zij vaak niet worden geïnformeerd) in de psychiatrieën in de wijde omgeving van Leuven doen doordringen. € De promotie voor de dag loopt synchroon met een recruteringscampagne voor de vorming van een permanent vrijwilligersteam om mensen die in aanraking komen met psychiatrie te organiseren en te ondersteunen (zie ook: teksten van 1e linie algemeen en over psychiatrie, nog aan te maken). € Hieruit moet vanaf de tweede semester een performante werking ontstaan, met als prominente doelstelling papieren rechten afdwingen in de realiteit, . € Bij uitbreiding: reflecties en problemen rond het thema ³geestelijke gezondheids²zorg. € Een actualisering van de toestand rond psycho-overlevers en hun problemen (in Leuven niet meer opgevolgd sinds het verdwijnen van de antipsychiatrie �* hetgeen niet betekent dat de romantische vooropstelling van de ³gek als rebel² uit de jaren zeventig klakkeloos wordt overgenomen). € (Opnieuw) een uitwisseling en een aanzet tot netwerkvorming van mensen en organisaties die rond deze problemen werkt. Door wie, voor wie € Door permanente vrijwilligers van 1e linie, werkgroep psychiatrie. Alleen al zaterdag ll. Hebben wij hiervoor een vijftal mensen gevonden, bij de voorgenomen oprichting van de semi-officiële ³patiëntenvertgenwoordigingsorganisatie ³Uilenspiegel², die net als wij de nadruk willen leggen op de RECHTEN van de betrokkenen. € Voor iedereen die begaan is met de medemens in ³psychische² of existentiële moeilijkheden. € Voor mensen die tijd en energie hebben om zich hiervoor in te zetten. € Voor iedereen die zich hierin inhoudelijk wenst te verdiepen. € Voor mensen die in aanraking komen met psychiatrie zelf en hun omgeving (en wel in die volgorde en NIET omgekeerd). € Voor mensen uit het bredere veld dat rond ³psychische² of existentiële problemen werkt. Waarom in een basisschool Omdat emancipatorisch werken rond psychiatrie in Leuven opnieuw in de kinderschoenen staat. Omdat een school laagdrempeliger is voor nieuwe medewerkersters dan bv. een kraakpand, en hoogdrempeliger voor mensen met slechte bedoelingen. Omdat wij ons niet éénzijdig op studenten willen richten, en een school ook in het verleden een solide uitvalsbasis voor mobilisatie is gebleken. Wat € Dit programma wordt al doende samengesteld. € Er wordt nagedacht over een symbolische actie in de late voormiddag (bv. 11 u) € Deuren Zevensprong: bv. 12.30 u € De inhoudelijke dag kent een kort centraal openingsmoment om 13.30u, met een korte culturele opneningsact gevolgd door uitleg over de doelstelling, de thema¹s en de werkwijze. € In de namiddag (14.00-18u) worden voor de volwassenen en jongeren thematische werkgroepen georganiseerd, waarvoor telkens één of meer sprekers worden gevraagd programmacoördinatie: Koen Verhofstadt). € Aan alle sprekers wordt gevraagd om vooraf een korte tekst te maken die in een programmabrochure zal worden opgenomen, alsook (samen met de verwerking van de debatten) in een zwartboek achteraf. Dit zwartboek is bedoeld als werkinstrument voor actievelingen achteraf; men kan hiervoor voorintekenen op de dag zelf. Naast deze publicaties zal ook een bevattelijk boekje worden aangemaakt waarin de basisrechten van psychiatrisch patiënten en betrokkenen in begrijpelijke taal worden uiteengezet. € In de werkgroepen wordt een actieve discussie verwacht, die zal worden opgenomen voor de rapportage achteraf. € Mogelijke thema¹s van werkgroepen (indicatief, nog nader af te lijnen en te overdenken, mogelijk hergroepering of splitsing van werkgroepen): o Wat met onze kinderen? In hoeverre worden ³lastige² kinderen steeds vroeger ³gepsychiatriseerd²? Over relatine- en andere perikelen. Over kinderen die met ³zotte² ouders te maken krijgen. o Internering: België is berucht omwille van de wantoestanden met betrekking tot de lijdende voorwerpen van deze procedure. o Dwang en drang: collocatie en de ³vrije opname²; de uitzondering die regel werd: de rol van de Procureur Des Konings als pseudomagistraat; de gebrekkige invulling van de rechtsbeschermingsprocedure (wijze van ambtshalve aanstelling van advocaten, vrederechter voor voldongen feiten), de rol van de vertrouwenspersoon het gebrek aan invulling (of zelfs: de recuperatie); de niet-te-vinden ³vertrouwensarts²�* o Verbod op dwangbehandeling: instrumenten om dit af te dwingen uit de Wet op de Patiëntenrechten: het medisch dossier; de wilsbeschikking, de vertegenwoordiger; informatierecht enz o Voorlopige bewindvoering en aanverwanten (m.a.w. als je het recht verliest om over eigen goed te beschikken) o Internationaal: een vergelijking tussen de Belgische situatie en de buurlanden, gerealiseerd in samenwerking met organisaties uit de buurlanden (met name in de eerste plaats Nl, D, FR, misschien ook GB). o Voor alles aan de pil: psychofarmaindustrie en psychofarmaca, zin en onzin, de zogenaamde bijwerkingen, de afkickproblematiek, strategieën om ervan af te geraken. o Medicatievrije therapie en zelfhulp. o Voorstelling van sectoronafhankelijke initiatieven en bewegingen van, voor en door psycho-overlevers in het binnen-, maar vooral het buitenland. o Psychiatrisering van middelengebruikers. o �* € De werkgroepen worden afgesloten met een kort centraal cultureel evocatiemoment . € Parallel met de werkgroepen: doorlopend kinderopvang (coordinatie: Jef Ickx?) o Bedoeling is een spel ontwikkelen dat de bovenstaande thema¹s op kinderniveau bijbrengt. o Anderzijds de creativiteit van kinderen laten botvieren rond dit thema. o Eventueel af te sluiten met een theaterstukje door de kinderen € Keuken- en café: er wordt nagedacht over voedselvoorziening en drank, bv. broodjes onder de middag, warme solidariteitsmaaltijden ¹s avonds en doorlopend exotisch drankaanbod. Ondersteuning wordt gevraagd aan de verschillende volxkeukens (eventueel ook voor overname van mogelijke overschotten) € Centraal debat: van 20 tot 22.30 u, met onderbreking: deel 1: raportage uit de werkgroepen (1u) deel 2: (culturele onderbreking) over toekomstperspectieven, actie-en interventiestrategieën (1 u.) € (Om een idee te geven) mogelijke gasten: M. Aelvoet, auteur van de Wet op de Patiëntenrechten, S. Guthwirth, auteur ³te gek voor recht?², S. De Batselier (indien te vinden), D. Lehmann (D) sleutelfiguur in anti-psychiatrie, wegloophuis (Nl), Metzelf (Nl), J. Kuijpers, �*�* € Culturele afsluiter en praatcafé (GEEN fuif): (officiëel) tot 24 u. of later (decibels!). € Culturele omlijsting: moet worden uitgewerkt. Mogelijk dus ook andere beeldende kunst. Muziek en theater moet op passende wijze worden geprogrammeerd (onder de middag �* tijdens pauzes �* tijdens avondeten �* tijdens praatcafé). € Rand: er wordt de mogelijkheid geboden voor stands van andere organisaties. Mogelijk ook momenten van film- of videoprojecties omtrent het thema, bv. tijdens de middag en na het einddebat, of zelfs doorlopend (voor wie niet van debatteren houdt). Wanneer en hoe € Om praktische redenen kan een dergelijke dag alleen doorgaan op een zaterdag: o Vrijdagavond moet dan worden opgebouwd, zondag grondig opgeruimd en gekuist o Mensen die werken moeten kunnen komen. o Mensen in de psychiatrie die uitgangspermissie kunnen krijgen moeten kunnen komen (doorgaans: enkel tijdens weekende) € Datum: zaterdag 4 december. o Is haalbaar voor studenten; o Geeft (net) voldoende tijd voor programmering en promotie. o Voldoende tijd tussen deze dag en de sans-papiers-dag (ritme van publiciteitscampagnes, de tweede campagne kan onmiddellijk gelanceerd worden). € Financiering: is voorlopig privé. € Inkombeleid en inkomsten uit eten en drank, standgeld: is bedoeld om de dag zo kostendekkend mogelijk te maken. Inkomgeld en standgeld zullen getrapt zijn (met hogere prijzen voor hogere inkomens en (fiks) hogere standgelden voor para-officiële organisaties. Vragen? Suggesties? Ideeën? eerstelinie at yahoo.com -- http://home.tele2.be/madpride2004/ Over zenuwen die trillen, stemmen horen, en andere multiculturele evenementen allemaal in je buurt! Multiculturele filosofie om geen pillen meer te nemen? http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html |
![]() |
#9 |
|
![]() On Sat, 04 Dec 2004 23:53:03 GMT, Anne <[email protected]> wrote:
>>Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de >>bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in >>zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en >>de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ >>sociale assistenten). Die subsidie is men nu >>(even?) kwijt... >> >>De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. >>Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze >>"de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". > >Als die opvang bestaat en ge hebt er bewijs van, dan rep u naar de >pers en stel die families gerust. > >Anne Gelukkig heeft men de patiënten niet geheel in de kou laten staan. Het ging om een experiment rond thuiszorg - om de betrokkene zoveel mogelijk in zijn eigen omgeving te behandelen en begeleiden. Deze patiënten komen nu (opnieuw) in de reguliere verzorgingssector terecht. Nog altijd ziet men psychologische hulpverlening als een luxe. Maar aan de andere kant wel steen en been klagen dat België het trieste record heeft van de meeste zelfmoorden in Europa. Met een verdubbeling om de zeven jaar. Mijn kindertherapeutische dienst heeft momenteel een wachtlijst van 'slechts' twee maanden. Bij sommige centra is dat opgelopen tot 2 JAAR!! En we hebben nog een beperkte mogelijkheid tot krisisinterventie. Maar onder druk van hogerhand zullen er volgend jaar reorganisaties plaatsvinden. En dan is niets meer zeker. Je zal maar een kind hebben dat op inklappen staat. Fullator |
![]() |
#10 |
|
![]() On Sun, 05 Dec 2004 01:33:11 +0100, alterpsy_
<[email protected]> wrote: >In article <[email protected]>, > Anne <[email protected]> wrote: >> >> >> >Ik ben TEGEN groen als ze alleen maar sentimentele sukkelaars zijn. >> >die 1600 patieneten zouden _bevrijd_ kunnen zijn , ware het niet dat >> >ik meer weet:: >> > >> >Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de >> >bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in >> >zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en >> >de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ >> >sociale assistenten). Die subsidie is men nu >> >(even?) kwijt... >> > >> >De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. >> >Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze >> >"de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". >> >> Als die opvang bestaat en ge hebt er bewijs van, dan rep u naar de >> pers en stel die families gerust. >> >> Anne >> > >Ik ben op strooptocht geweest als "journalist", >waar ze hun geld kwijt zijn en me bovenstaande >antwoorden. Je weet toch dat er dienstencentra zijn >waar *iedereen* terecht kan?? Vooral 50+ gaat daar naartoe, >maar in de psychiatrie willen ze bezigheidsclubs voor adhders van wie >de kak links wegdraait in het toilet, en een andere club van wie >de kak rechts wegdraait, zo zit dat, onder het mom dat die >patienten een aparte doelgroep zijn. Dat is bullshit, ze >zijn gewoon zo vertraagd door de pillen dat het soms >niet eens meer menselijk is om van hen te verwachten dat >ze nog contacten hebben met andere mensen. Haal ze dus uit hun >pillen, laat ze hen kennis maken met hun overgevoeligheden, >en ze raken rustiger, zelfzekerder. >Helaas zie ik dagelijks spoken die in hun broek doen en >die hun pillen liever pakken dan een ander dieet te moeten >volgen.... zie bvb www.charlesgantmd.com de pubs en ihb adhd& food >related stuff. Charles Gant is niet meteen een voorbeeld, zie http://www.quackwatch.org/11Ind/gant.html Anne |
![]() |
#11 |
|
![]() On Sun, 05 Dec 2004 01:54:21 GMT, Fullator
<lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: >On Sat, 04 Dec 2004 23:53:03 GMT, Anne <[email protected]> wrote: > > >>>Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de >>>bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in >>>zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en >>>de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ >>>sociale assistenten). Die subsidie is men nu >>>(even?) kwijt... >>> >>>De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. >>>Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze >>>"de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". >> >>Als die opvang bestaat en ge hebt er bewijs van, dan rep u naar de >>pers en stel die families gerust. >> >>Anne > >Gelukkig heeft men de patiënten niet geheel in de kou laten staan. >Het ging om een experiment rond thuiszorg - om de betrokkene zoveel >mogelijk in zijn eigen omgeving te behandelen en begeleiden. Deze >patiënten komen nu (opnieuw) in de reguliere verzorgingssector >terecht. > >Nog altijd ziet men psychologische hulpverlening als een luxe. Maar >aan de andere kant wel steen en been klagen dat België het trieste >record heeft van de meeste zelfmoorden in Europa. Met een verdubbeling >om de zeven jaar. > >Mijn kindertherapeutische dienst heeft momenteel een wachtlijst van >'slechts' twee maanden. Bij sommige centra is dat opgelopen tot 2 >JAAR!! >En we hebben nog een beperkte mogelijkheid tot krisisinterventie. > >Maar onder druk van hogerhand zullen er volgend jaar reorganisaties >plaatsvinden. En dan is niets meer zeker. > >Je zal maar een kind hebben dat op inklappen staat. En wat doe je dan met je kind, waar ga je naartoe... Maar van hogerhand is niets meer zeker, de e-pathologie is al geherdefinieerd, allerhande chronische aandoeningen als reumatische aandoeningen en spierziekten krijgen geen geen verhoogde terugbetaling meer voor kinesitherapie, omdat ze "toch niet te genezen zijn", terwijl die juist daarop steunen om mobiel en productief te blijven Kwa wachtlijsten is België nochthans een succes in het buitenland, voor operaties dan toch,die wachtlijst moet wel heel kort zijn. Anne >Fullator |
![]() |
#12 |
|
![]() On Sun, 05 Dec 2004 01:54:21 GMT, Fullator
<lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: >Mijn kindertherapeutische dienst heeft momenteel een wachtlijst van >'slechts' twee maanden. Bij sommige centra is dat opgelopen tot 2 >JAAR!! >En we hebben nog een beperkte mogelijkheid tot krisisinterventie. > >Maar onder druk van hogerhand zullen er volgend jaar reorganisaties >plaatsvinden. En dan is niets meer zeker. > >Je zal maar een kind hebben dat op inklappen staat. dat is allemaal bijzaak zulke dingen. iemand euforisch ziendoen op het nieuws omdat hij de voorzitterverkiezingen gewonnen heeft met amper 51% van de stemmen. en terwijl leden uit de eigen partij willenzetten omdat ze te kritisch zijn. *dat* is tegenwoordig belangrijk. beleid ? dat is bijzaak... |
![]() |
#13 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 05 Dec 2004 01:54:21 GMT, Fullator > <lvolders@forget_it.telenet.be> wrote: > >>Mijn kindertherapeutische dienst heeft momenteel een wachtlijst van >>'slechts' twee maanden. Bij sommige centra is dat opgelopen tot 2 >>JAAR!! >>En we hebben nog een beperkte mogelijkheid tot krisisinterventie. >> >>Maar onder druk van hogerhand zullen er volgend jaar reorganisaties >>plaatsvinden. En dan is niets meer zeker. >> >>Je zal maar een kind hebben dat op inklappen staat. > > dat is allemaal bijzaak zulke dingen. > > iemand euforisch ziendoen op het nieuws omdat hij de > voorzitterverkiezingen gewonnen heeft met amper 51% van de stemmen. en > terwijl leden uit de eigen partij willenzetten omdat ze te kritisch > zijn. > > *dat* is tegenwoordig belangrijk. > > beleid ? dat is bijzaak... en de hoofdzaak zijn de zitjes. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#14 |
|
![]() Anne <[email protected]> wrote in message news:<[email protected]>. ..
> Charles Gant is niet meteen een voorbeeld, zie > > > http://www.quackwatch.org/11Ind/gant.html > > Anne Ik weet het, hij is veroordeelt omdat ie geen pillen wou geven ... Maar dat is geen probleem, dat zegt meer over de klassieke onverdraagzame geneeskunde dan over Gant. Ik ben Gant dankbaar voor zijn boek "End your addiction now", en de rest die het niet gelooft, kan de pot op. http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html Er zijn ook nog onbesproken figuren zoals Patrick Holford "Optimum Nutrition for the mind", maar een deel van de geneeskunde is tegen hen... Als ik kijk naar de geiteneukers die in belgie tegen homoepathie zijn, en hun pisogen zie, dan weet ik genoeg. Ik gebruik zelf geen homeopathie, maar als het bij iemand helpt, is dat ok, ze betalen immers voor een groot deel hun producten zelf. Ik zit met een onderzoeksvoorstel: bestudeer de relatie pillen nemen <--> verzuring in bloed, reuma, artritis. Je zult versteld staan..... De studie komt er NOOIT. Kijk, inde jaren 30 vond men quasi alle zieketes gebreksziekten, een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen. kijk opsoilandhealth.org , lees de intoxicatietheorei ivm geneeskunde en je zult akkoord gaan of niet, maar ik vind het de knapste filosofie... Men experimenteert in gevangenissen met vits-mins omdat men weet dat er dan minder agressie is... Ultieme voeding is rauwkost, maar de ganse industrie zal daar wel tegen zijn... Ik zou eens een pag moeten maken over mijn revalidatie, en dan vooral uit de pillen en hun neveneffecten... dezelfde als stoppen met cocaine... http://home.tele2.be/madpride2004/filo.html |
![]() |
#15 |
|
![]() Anne wrote:
> On Sun, 05 Dec 2004 00:29:18 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens" > <[email protected]> wrote: > > >>Anne wrote: >> >>>On Sun, 05 Dec 2004 00:01:20 +0100, "Karel \"de Jazz\" Jansens" >>><[email protected]> wrote: >>> >>> >>> >>>>Groen! in actie tegen beslissing Demotte om 1600 psychiatrische >>>>patiënten op straat te zetten >>>> >>>>(van de persmededelingen van Hermes) >>>> >>>>Verzonden op: 04-12-2004 >>>>Verzonden door: Ron Hermans, persdienst Groen! >>>> >>>>Zestienhonderd psychiatrische patiënten worden vanaf 20 december 2004, >>>>zonder enige begeleiding, op straat gezet. Zo heeft federaal minister >>>>van volksgezondheid Rudy Demotte (PS) beslist. Demotte weigert de >>>>pilootprojecten rond thuiszorg van psychiatrische patiënten nog langer >>>>te financieren. Daar zijn geen centen voor, aldus de minister. Groen! >>>>pikt dit niet. [...] >>>> >>>> >>>> >>>>Ja, dat kan ik geloven, dat Groen! dat niet pikt! Het zijn, verdekke, >>>>hun laatste kiezers. Voor ge 't weet zit Stefaan zonder medicamenten >>>>en dan gaat hij /altijd/ op deze nieuwsgroep liggen rondhangen. Kunt >>>>ge u het aantal petities voorstellen dat gelanceerd gaat worden? >>>> >>>>Daarom de oproep: steun Groen! hierin. Help hen Stefaan in de >>>>inrichting houden! >>> >>> >>>Interesseert u eigenlijk wat er met die mensen gebeurt, ik bedoel de >>>patienten, niet de groenen. >> >>Het interesseert Groen! ook alleen als ze er een persbericht over >>kunnen lossen.. > > > Ja ja, Karel, 't interesseert u ook ni, gelijk veel volk hier, ge wil > alleen politiek iets zeggen, maar vooral niet inhoudelijk. Natuurlijk interesseert het mij niet; niemand van mijn familie is geestesgestoord en/of geïnterneerd en tegenwoordig houdt mijn gevoel voor sociale verantwoordelijkheid op bij bloedverwanten. -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#16 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > Ja ja, Karel, 't interesseert u ook ni, gelijk veel volk hier, ge wil > > alleen politiek iets zeggen, maar vooral niet inhoudelijk. > > Natuurlijk interesseert het mij niet; niemand van mijn familie is > geestesgestoord en/of geïnterneerd en tegenwoordig houdt mijn gevoel > voor sociale verantwoordelijkheid op bij bloedverwanten. > > -- > Karel "de Jazz" Jansens en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... Tsjonge, tsjonge toch. Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? hedwig |
![]() |
#17 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >> > Ja ja, Karel, 't interesseert u ook ni, gelijk veel volk hier, ge wil >> > alleen politiek iets zeggen, maar vooral niet inhoudelijk. >> >> Natuurlijk interesseert het mij niet; niemand van mijn familie is >> geestesgestoord en/of geïnterneerd en tegenwoordig houdt mijn gevoel >> voor sociale verantwoordelijkheid op bij bloedverwanten. >> >> -- >> Karel "de Jazz" Jansens > > en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... > Tsjonge, tsjonge toch. > Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? > Ik wel, als elk gezin voor zijn eigen bloedverwanten zorgt en/of bezorgd is, is gans de wereldbevolking verzorgd. Om dit te beseffen heeft men geen 30 jaar unief nodig. Je zult zeggen, wat met de alleenstaande laatst overlevende van de clan ? Tja, waarom hebben we dan vadertje staat ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#18 |
|
![]() In article <[email protected] >, hedwig-
eembeeck@tiscalinetpuntjebe says... > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > > Ja ja, Karel, 't interesseert u ook ni, gelijk veel volk hier, ge wil > > > alleen politiek iets zeggen, maar vooral niet inhoudelijk. > > > > Natuurlijk interesseert het mij niet; niemand van mijn familie is > > geestesgestoord en/of geïnterneerd en tegenwoordig houdt mijn gevoel > > voor sociale verantwoordelijkheid op bij bloedverwanten. > > > > -- > > Karel "de Jazz" Jansens > > en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... > Tsjonge, tsjonge toch. > Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? > > hedwig > > > Besef je de draagwijdte van je eigen woorden? Ik had een grootmoeder met Alzheimer, het mensje is zowat 10 jaar kunstmatig in leven gehouden met dagelijks 2 dokterbezoeken en 3 keer kinisist. Grootpa was een zeer rijke beenhouwer, moest ook wel want de maandelijkse opleg voor opvang- en dokters-rekeningen in de groott-orde van 400.000 fr (anno 1980) waren normaal. Aan niemand toe te wensen, me dunkt en mocht mij ooit hetzelfde overkomen, hoop ik in een lucied moment en na een liedje van de Dire Straights zelf de trekker durven over te halen. Tom De Moor |
![]() |
#19 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> wrote in message
news:41b30fa6$0$44110 > en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... > Tsjonge, tsjonge toch. > Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? > Natuurlijk - jazzy Charlie verengt de slogan vd Behangers tot 'eigen familie eerst'. Je moet er maar opkomen. u. |
![]() |
#20 |
|
![]() "Anne" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... | On Sun, 05 Dec 2004 01:33:11 +0100, alterpsy_ | <[email protected]> wrote: | | >In article <[email protected]>, | > Anne <[email protected]> wrote: | >> >> | >> >Ik ben TEGEN groen als ze alleen maar sentimentele sukkelaars zijn. | >> >die 1600 patieneten zouden _bevrijd_ kunnen zijn , ware het niet dat | >> >ik meer weet:: | >> > | >> >Die opvang bestaat sowieso, men heeft alleen de | >> >bestaande projecten wat geherdefinieerd, om in | >> >zijn zuil wat meer volk te kunnen aanstellen en | >> >de baas te kunnen spelen (ik heb het over verpleegsters/ | >> >sociale assistenten). Die subsidie is men nu | >> >(even?) kwijt... | >> > | >> >De patienten zelf zullen er wellicht niets van merken. | >> >Ergens waar ze hun subsidie kwijt zijn zeggen ze | >> >"de psypaten kliniek zal ons gelukkig bijpassen". | >> | >> Als die opvang bestaat en ge hebt er bewijs van, dan rep u naar de | >> pers en stel die families gerust. | >> | >> Anne | >> | > | >Ik ben op strooptocht geweest als "journalist", | >waar ze hun geld kwijt zijn en me bovenstaande | >antwoorden. Je weet toch dat er dienstencentra zijn | >waar *iedereen* terecht kan?? Vooral 50+ gaat daar naartoe, | >maar in de psychiatrie willen ze bezigheidsclubs voor adhders van wie | >de kak links wegdraait in het toilet, en een andere club van wie | >de kak rechts wegdraait, zo zit dat, onder het mom dat die | >patienten een aparte doelgroep zijn. Dat is bullshit, ze | >zijn gewoon zo vertraagd door de pillen dat het soms | >niet eens meer menselijk is om van hen te verwachten dat | >ze nog contacten hebben met andere mensen. Haal ze dus uit hun | >pillen, laat ze hen kennis maken met hun overgevoeligheden, | >en ze raken rustiger, zelfzekerder. | >Helaas zie ik dagelijks spoken die in hun broek doen en | >die hun pillen liever pakken dan een ander dieet te moeten | >volgen.... zie bvb www.charlesgantmd.com de pubs en ihb adhd& food | >related stuff. | | Charles Gant is niet meteen een voorbeeld, zie | | | http://www.quackwatch.org/11Ind/gant.html | | Anne | Er zijn er hier ook die goed werk leveren, maar tegen de orde van geneesheren zijn. Moesten ze alle geneesheren schorsen die geschenken aannemen van firma's, er zouden er niet veel meer overschieten! Voor mijn part is die man wel degelijk een voorbeeld. |