![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liep ik daarstraks om een krant (bij een krantenwinkel die open was tenminste)
De regels om de winkel te betreden waren duidelijk, afstand houden en hoogstens 1 of 2 mensen maar binnen. In de rij die buiten stond aan te schuiven (veel oudere mensen) was ik de enige die zijn handschoenen/mondmasker aan had. Ik dacht nog tjah zo gaat het niet lukken hé mannekes & madammekes? ![]() Nu ligt het soms wel niet gemakkelijk om aan een mondmasker te geraken dat is algemeen geweten. Pijnlijk detail is dat er landen zijn, zelfs binnen de EU, die mondmaskers uitdelen aan hun bevolking. Dan denk je, hoe of waar plaats ik dat? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2020 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je aan de opgelegde regels houdt heb je geen handschoenen en een mondmasker nodig.
God weet wat je ondertussen allemaal aan aangraakt hebt met je handschoenen. We weten nu wel allemaal dat je smetvrees hebt, maar het dragen van een mondmasker is hier nu écht niet nodig. Als men niet kan garanderen dat de minimum afstanden kunnen gerespecteerd worden, dan pas wordt het dragen van zo'n mondmasker nuttig.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge handschoenen aandoet moet ge ook zorgen dat ge niet aan je gezicht komt etc In dat is er weinig of niks verschil met blote handen En thuis moet ge die handen wassen ook al had je handschoenen aan..want ge moet die ondingen ook nog uitdoen. Het kan natuurlijk wel psychologisch als drempel werken. Als ge die dingen aan hebt kijk je omzichtiger om wat je handen zoal doen. ps. uit onwennigheid of knulligheid Eens ge daar mee vertrouwd zijt denk ik dat dat voordeel weer verdwijnt. cfr. De meeste hoogspanningswerkers die geëlektrocudeerd geraken zijn ook doorwinterde gasten waar de voorzichtigheid plaats heeft gemaakt vooor de routine Gaat 9 op 10 keer goed en beter tot die routine even verbroken wordt door een stom toeval...en dan maken ze fouten Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2020 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2020 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat ze nu al nieuwe pieken van besmettingen voorspellen hee. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 20 april 2020 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga naar drie willekeurige supermarkten en je zal zien dat daar overal de regels niet worden gerespecteerd, nergens houden ze genoeg afstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik boodschappen doe zijn er altijd wel mensen die veel te dicht bij me langslopen. je hebt wel die winkelkar maar je moet nu éénmaal je goederen nemen wegen enz.... Een mondmasker is wel heel nuttig als het gaat om andere mensen niet te besmetten....en dat op zich is al een heel belangrijk pluspunt zo niet het allerbelangrijkste. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 april 2020 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, als ik naar een winkel ga (hoogst uitzonderlijk) doe ik latex handschoenen aan en doe die uit als ik in de auto stap. Zonder handschoenen en daarna handgel is evengoed, maar met al die alcohol op de handen zit je rap met een uitgedroogde huid.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Handschoenen aan ??
Daar zijn flesjes handzeep voor. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 april 2020 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een gang in de supermarkt is in zijn geheel niet 1.5 meter breed. En en tegenstelling tot in de VS zijn er hier geen "eenrichtingsverkeer" geldig in de gangen. Dus simpelweg onmogelijk om überhaupt afstand te houden... laat staan een afstand van 1.5 meter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op kanaal Z op Tv verschenen er enkele berichten (wel andere landen, wel binnen de EU) die het dragen van een mondmasker zouden verplichten. Zo las ik een bericht dat Duitsland het zou verplichten aan boord van vloegtuigen. Er zijn voor- en tegenstanders natuurlijk. Nederlandse minister acht breed gebruik mondkapjes “niet wenselijk”, Luxemburg verplicht vanaf maandag mondmaskers. Na gebruik neem je of een ander maskertje en andere handschoenen. p.s. De handschoentjes die ik droeg komen niet uit een SM kelder mochten er mensen zijn die zich er vragen bij zouden stellen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |