![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Het heeft niet lang geduurd. Vandaag in HBVL : https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200513_...-buschauffeurs
"De vakbonden bij De Lijn eisen dat buschauffeurs niet langer mondmaskers moeten dragen achter het stuur. “Onze chauffeurs klagen over hoofdpijn en duizeligheid. Dit komt de veiligheid niet ten goede." De mensen die hier om roepen gaan achteraf nog veel spijt hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik heb men onlangs met de trein naar mijn werk verplaatst met mondmasker.
Dat geeft idd een beklemmend en versmachtend gevoel na een tijd. Een stoffen masker is aangenamer omdat je er beter door kunt ademen. Wat die buschauffeurs betreft, mss aan een halte een minipauze inlassen. In feite dient zo'n masker om andere te beschermen, niet jezelf. Wanneer alle passagiers in de bus een masker op hebben, en ver genoeg van die chauffeur blijven. Denk ik niet dat het zo noodzakelijk is voor hem om dit continu te dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k begrijp die mensen. Een ganse dag met een chirurgisch masker op mijn smoel geeft me ook wat hinder. Zelfs mijn oorschelpen voelen wat pijnlijk aan van die rekkertjes om dat masker op zijn plaats te houden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mensen overdrijven ook wel snel.
Ik heb nog in een productiehal gewerkt met machines de allemaal op 200 ?* 300°C stonden. Daar was ook helm, gehoorbescherming en bril verplicht en op sommige dagen moest je ook een mondmasker op hebben. Het beleid was bij de 2de of 3de keer betrapt op niet in orde met PBM's = op staande voet ontslag. En op verscheidene plaatsen zal het nog wel een stuk zwaarder zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop met klagen. Van Gogh zou meer reden hebben gehad.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik klaag niet, als het moet, dan moet het maar.
We hebben ook modellen met rekkertjes die rond gans uw hoofd gaan, no worries. maar als je die een ganse dag opzet krijg je na enkele uren zo wat pluche in uw mond, die dingen worden geschuurd door uw baard, ook al heb je u enkele uren vroeger geschoren ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 mei 2020 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even de vakbond bellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was natuurlijk te verwachten dat ze eerder vroeg dan laat iets zouden vinden om alweer hun ongenoegen te uiten en te dreigen met stakingen of loonsverhogingen te eisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zullen we hier nogal lezen ? Amaai ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me denken aan de facteurs.
Lange tijd gelden wilden ze staken omdat ze vriendelijk verzocht werden om fietshelmen te dragen, om het aantal zware arbeidsongevallen te milderen. Daar ging tegen gestaakt worden, want ze kregen er koppijn van. Twee jaren later werden die helmen wat mooier, en reden alle wielerterroristen er mee rond. Toen dreigden ze te staken als ze zo'n helm niet kregen. Want dat was arbeidsveiligheid. Nu, in zijn buske, achter zijn plexi of plastiekschermpje zal niet gauw een besmetting optreden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is het nog toegelaten zelf te beslissen volgens ons boerenverstand waar en wanneer. Wanneer mogelijk ga ik wel 'commando':
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neen dat was niet waar: iedereen moest mondmaskers dragen volgens de beterweters. Nu is het weer niet goed. Mensenlief toch. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 mei 2020 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet je wat het volgende zou zijn waarover de vakbonden steen en been zullen klagen als die chauffeurs geen mondmaskers meer moeten dragen? Dat er veel te veel chauffeurs ziek worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |