![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En doet met anderen de staat een proces aan, nog wel in het kader van de Rechten van de Mens
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200523_04969413 Citaat:
Heeft geen kans want in het Verdrag staat oa dat er uitzonderingsmaatregelen mogelijk zijn en een pandemie valt daaronder.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 mei 2020 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Well said Dadeemelee
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit wordt een scheet in een fles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ahja. Sommige B.V.'s springen in de bres voor een katje, omdat ze al even geen aandacht meer kregen. Jeff doet datzelfde gewoon op zijn manier.
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel de discriminatie. De maatregelen zijn om de haverklap aangepast, omdat ze tegenstrijdigheden met zich meebrachten. Zoiets mag gerust eens onder de loep gelegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechten van de mens. Als je rechten krijgt, dan krijg je automatisch ook plichten want anders vervallen de rechten van de anderen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men weet nog maar heel weinig over dit virus.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een recht is een wederzijds contract, een deal, meer niet. Iets waar beiden voordeel aan hebben: "ik dood U niet als gij mij niet doodt." Als dusdanig is het een beetje eigenaardig om te denken dat het uw plicht zou zijn om in uw kot te blijven om niet ziek te worden, dat is nooit af te leiden uit zo een rechten. En dat is trouwens het fundamentele falen van alle redeneringen rond deze maatregelen. Ik kan U enkel besmetten bij een contact waar wij alletwee voor overeengekomen zijn. Als gij mij niet wilt ontmoeten, kan ik U niet besmetten. Dat recht respecteer ik als gij mijn recht respecteert dat gij uit mijn buurt blijft als ik dat vraag. Maw, wij geven elkaar het recht om "mogen te wensen elkaar niet te ontmoeten". De plicht die daarbij hoort is om, als de andere niet wil dat je hem ontmoet, die ook niet te ontmoeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het ook raar om veel maatregelen te nemen. Je neemt geen maatregelen als je niet weet wat je doet he. In geval van twijfel, vrij laten he. Het is enkel als je absoluut zeker bent van je stuk dat je een maatregel neemt. Zoniet, weet je het niet, en laat je mensen vrij beslissen, je weet er immers even weinig van dan zij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is een wetenschappelijk principe dat je niet hardleers je eigen gelijk moet verdedigen maar veeleer de evolutie van de wetenschap moet volgen. En voor Covid19 wijzigt dit om zo te zeggen dagelijks.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde als zeggen ik ken maar weinig over de techniek van die auto, maar als je er zo hard blijft mee rijden, zal uw auto rap kapot zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans dat je iemand ongewild zou ontmoeten wordt anders veel te groot. ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook hier kan je zeggen dat een arts zegt, ik weet heel weinig over je ziekte, maar pak die resem pillen maar. Iets zal wel helpen. Laatst gewijzigd door De Prof : 23 mei 2020 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door eerlijk en oprecht het weinige dat je kent te interpreteren.
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt: dan ben je een wetenschapper en geen politieker.
![]()
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan er uiteraard plastische chirurgen verantwoordelijk voor maken ipv virologen, be my guest. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 mei 2020 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Virologen kunnen uitrekenen hoe groot een "bubbel" zou mogen worden , binnen een bepaald bevolkingsmodel, zodat de gezondheidszorg de epidemie kan volgen.
Maar virologen moeten niet zeggen dat je met een campingcar veilig op vakantie kunt gaan, omdat je dan in je bubbel blijft. Die laatste conclusie ligt helemaal niet binnen hun wetenschappelijke expertise. Iedereen die al eens op een camping geweest is weet wel hoe dicht die voertuigen tegen elkaar staan, en hoeveel mengeling er is tussen campinggangers. En waar men vroeger een grote villa huurde om met 3 families tesamen op vakantie te gaan, zal men nu 3 campingcars huren om tesamen te reizen en te feesten, want dat mag van de viroloog. Laat de virologen uitleggen waarom we gelockdownd zijn en waarom we in stapjes deconfineren met een streng oog op de evolutie van besmettingen, en de noodzaak om de relaxatie terug te draaien als de toename hoger wordt dan toegelaten. Dat zal al moeilijk genoeg zijn, ze moeten daarbuiten geen raadgeving gaan geven of tennis gevaarlijker is dan badminton, of 100 km met de velo mag, maar 150 km niet meer, tenzij de velo 20 vitessen heeft (zodat ge snel genoeg weer thuis geraakt).