![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had reeds eerder gewag gemaakt dat onder meer cheaptickets.be nu wel heel voordelige tarieven aanbiedt inzake internationaal reizen.
Zo is een retour Europa-Thailand er momenteel aan nog geen 360€ te koop: ![]() In 'normale tijden' is het voordeligste tarief dat men er voor kan vinden een 430€... Meerderen hebben me reeds gewaarschuwd dat 'ze' cash ah inzamelen zijn voor de grote crash aka voor dat ze over de kop gaan dus. Wat is volgens jullie de kans dat ze effectief de mensen ah oplichten zijn met 'valse voorwendselen'. Mijn intuitie zegt me 50/50, maar ja ik ben dan ook maar een leek (die in deze graag het voordeel vd twijfel geeft), geen economist of dergelijke xD. Discuss pls, thx. Laatst gewijzigd door bembem : 10 april 2020 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Er is een grote kans dat een heel deel luchtvaartmaatschappijen overkop gaan ja.
En dan ben je als tickethouder de absoluut laatste om je geld te mogen terugeisen. Ik zou nu niks boeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon de normale marktwerking genaamd vraag en aanbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het economisch nieuws is duidelijk: Een meerderheid van de Luchtvaartmaatschappijen zit op de rand van het bankroet en bedelt bij hun respectieve regeringen om geld.Of ze het gaan krijgen weet nu niemand.
Het toeristisch nieuws is duidelijk: Toerisme is momenteel,10.04.2020 feitelijk wereldwijd afgeschaft. Het Internationaal verkeer is NU duidelijk :Enkel vluchten met personen die als "absoluut noodzakelijk" beschouwd worden kunnen op 10.04.2020 plaatsgrijpen. De toekomst van het Internationaal vliegverkeer is ONDUIDELIJK : Er is momenteel geen enkel getroffen land op de planeet dat zijn vliegverkeer weer "gewoon" open gesteld heeft en niemand lijkt te weten wanneer dan wel. Dus ja,die aanbiedingen op de sites zijn een manier om de orderportefeuilles te vullen en zelfs wat voorschotten te innen.Niks daarvan is onwettelijk,maar de eventuele opgegeven datums kunnen maar als "schatting" gegeven worden. Niet doen....vergeet 2020 om ergens naar toe te gaan.... Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2020 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is zo. Ik heb een collega gehad die in betere tijden vorig jaar met een groep vrienden naar Ijsland wilde. Hij had alles georganiseerd, de tickets gekocht en zo.... en een paar weken voor ze zouden vertrokken zijn, *heel toevallig in de krant vernomen* dat de luchtvaartmaatschappij waar hij voor meer dan 6000 Euro tickets had gekocht, failliet was. Men had het hem zelfs niet gezegd. Hij kon nadien met zijn 6000 Euro betaalde tickets de BBQ aansteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Crapuleus kapitalisme. (Het communisme is niet beter hoor) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo toen? Ze weten dit al zeer lang hoor maar er is doodleuk niks aan gedaan omdat hun vliegtuigen moesten blijven vliegen. Je ziet nu hoeveel vliegtuigen er nog rondvliegen, enkel nog repatriëringsvluchten worden nu nog uitgevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Boek je via een reisbureau een pakketreis zit je wel safer Bem. Daar zijn fondsen voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja ik zal maar wachten tot 2021 zeker....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, zonder vliegtuigen zouden we zelfs niet de minste hoop hebben om maskers te bekomen. Want zelf maken kunnen we niet he. We zouden ook niet kunnen telewerken. Want geheugenchips maken doen we hier niet he. En ga zo maar door. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 05:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze beseften het wel, maar zolang het toegelaten was, konden ze niet anders dan opstijgen, vliegen en landen. Mensen hadden nu eenmaal tickets.
Het zijn de regeringen die in fout gingen en nu nog met de repatriëringsvluchten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, dit virus komt TOCH langs. Zoiets stop je niet, omdat je geen vliegtuigen meer zou gebruiken. Dat gaat van stad tot stad, he. Met paard en kar als het moet. Dan gaat het iets trager, niet veel. We zouden het op ons dak gekregen hebben in het najaar in plaats van nu.
Men zou dan gelachen hebben als het in Mongolie kwam, als het in Siberie kwam, als het in Moskou zat, als het in Oekraine zat. En boem, het zou dan in Duitsland binnen komen, en oeioei, wie had dat nu gedacht. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het alleen maar logisch dat de luchtvaartsector is ingestort.
Corona heeft via de lucht de wereld veroverd en in de toekomst is het aan die sector om (net als tegen de terrorisme) een degelijk internationale veiligheidsstandaard te ontwikkelen om een pandemie zoveel mogelijk serieus te nemen en te voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.gfg.be/nl/ |
|
![]() |
![]() |