Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2020, 18:26   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Lakse Jongeren, zijn wel degelijk de oorzaak van de opstoot

Uit analyse van de cijfers van de nieuwe besmettingen blijkt dat vooral 18- tot 30-jarigen de aanjagers zijn van de tweede golf. “Zelfs de opstoot bij 50-plussers die we vorige week zagen, hangt daar voor een deel mee samen”, zegt Van Damme. “We weten uit onderzoek dat de 50-plussers die besmet raakten, vaak ouders waren van besmette twintigers.

Pr. Van Damme in HLN.

Nu vraag ik mij af, (buiten die onnozele opmerkingen en vingerwijzing van Wilmes aan de jongeren ) Of men het lef heeft deze lakse jongeren met hun fuiven, betogingen, en relschoppen. Daadwerkelijk massaal gaat beboeten.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 18:31   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze MOCHTEN fuiven.....

Het experiment is gebeurd,we weten genoeg.Ik kan me voorstellen dat het fuiven volgende week weer gedaan is....

Men moet werken met de data die er is,en ja,af en toe eens een experiment doen....

De les: het was te vroeg...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 18:36   #3
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Uit analyse van de cijfers van de nieuwe besmettingen blijkt dat vooral 18- tot 30-jarigen de aanjagers zijn van de tweede golf. “Zelfs de opstoot bij 50-plussers die we vorige week zagen, hangt daar voor een deel mee samen”, zegt Van Damme. “We weten uit onderzoek dat de 50-plussers die besmet raakten, vaak ouders waren van besmette twintigers.

Pr. Van Damme in HLN.

Nu vraag ik mij af, (buiten die onnozele opmerkingen en vingerwijzing van Wilmes aan de jongeren ) Of men het lef heeft deze lakse jongeren met hun fuiven, betogingen, en relschoppen. Daadwerkelijk massaal gaat beboeten.
Ze hebben de jongeren de afgelopen jaren toch al genoeg de boodschap gegeven dat hun toekomst en welvaart de pot op kan.

Dan mogen zij dat toch ook zeggen?
Oud 17 juli 2020, 19:34   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Ouderen die beslisingen nemen dat de jongeren moeten betalen, je zou er voor minder de brui aan geven.

We weten ondertussen dat de lockdown meer kwaad dan goed doet, tijd om met die kennis iets te doen lijkt me.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 20:14   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De les: het was te vroeg...
En wanneer zal het niet 'te vroeg' zijn ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 20:16   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pr. Van Damme in HLN.

Wat hebben jongeren te winnen door op te letten en hun plezier op te geven ? Waarom zouden zij opletten voor deze ziekte die hen in de meeste gevallen niet raakt ? Wat kan hen dat nu schelen ?

Waarom moet de maatschappij van die jongeren een pure opoffering eisen ? Om een piepkleine groep een voordeel te geven ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2020 om 20:17.
Oud 17 juli 2020, 20:36   #7
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat hebben jongeren te winnen door op te letten en hun plezier op te geven ? Waarom zouden zij opletten voor deze ziekte die hen in de meeste gevallen niet raakt ? Wat kan hen dat nu schelen ?

Waarom moet de maatschappij van die jongeren een pure opoffering eisen ? Om een piepkleine groep een voordeel te geven ?
Ja...waarom mag je met uw auto niet over een middenlijn rijden.
Met een goede snelheid kan dat een heuse kik geven in de bochten. Hilariteit verzekerd als je met 4 of 5 jongeren 's nachts van een fuif komt.

En die tegenligger...wat kan hen dat schelen dat die in de sloot overkop gaat. Zolang zij maar de baan voor hun eigen hebben.

Laatst gewijzigd door De Prof : 17 juli 2020 om 20:37.
Oud 17 juli 2020, 21:30   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden zij opletten voor deze ziekte die hen in de meeste gevallen niet raakt ?
Ook jongeren worden zwaar ziek.

Stop met nonsens te vertellen. Zelfs de meest marginale jongeren zullen u tegenspreken.

Open uw ogen zodat je eindelijk kan gaan beseffen dat dit geen corona virus is. Je moet wel heel goedgelovig zijn om daar nog in te geloven...alle wiki zever ten spijt. En de Chinees die zwijgt als vermoord

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ze-opnieuw-te-

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 juli 2020 om 21:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 21:34   #9
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voor jonge koppels is dit ergens ideaal. Geen schoonouderbezoeken.

Nu ja, zoek het inderdaad liever niet op. Ik houd afstand overal ik kom.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juli 2020 om 21:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 21:50   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een goede snelheid kan dat een heuse kik geven in de bochten. Hilariteit verzekerd als je met 4 of 5 jongeren 's nachts van een fuif komt.

En die tegenligger...wat kan hen dat schelen dat die in de sloot overkop gaat. Zolang zij maar de baan voor hun eigen hebben.
Nog eens: waarom zou een groot bevolkingsdeel moeten opdraaien voor een pîepklein?
Ben je NAZI prof?

En die "opstoot", dat is bij influenza griep ook, telkens het weer kouder wordt.
Ga je nu het weer zwartmaken?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 17 juli 2020 om 21:52.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 21:51   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denken ze ook nog zo na dat ze bomma en bompa heel traag letterlijk hebben laten stikken?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 21:56   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Denken ze ook nog zo na dat ze bomma en bompa heel traag letterlijk hebben laten stikken?
Er is maar één die bomma en bompa dat heeft aangedaan: niet jongeren, maar overheid en aanhang.
Die hebben er alles aan gedaan, en doen dat nog steeds, om het virus zoveel mogelijk slachtoffers te laten maken.
Overheid is de grote handlanger van het virus, vanaf dag 1 tot heden.
Motief voor de hand liggend - het klassieke: burgers nog meer in vrijheid inperken. Dit corona griepseizoen diende, en dient nog steeds, als excuus daarvoor.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 23:12   #13
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof bomma en bompa niet weten dat ze er niet lang meer zullen zijn, de meeste beseffen dat zeer goed dan hun tijd met de kleinkinderen beperkt is.

4 maanden zonder hun kleinkinderen is voor hun rampzalig, niet verwonderlijk dat de mensen in de rusthuizen nu meer depressief en levensmoe worden.

Dit is ook weer het typische betuttelen van de ouderen in onze cultuur, waar in andere culturen veel meer de aandacht ligt op de wijsheid verkregen door de levensjaren.
Niet dat zo het waarschijnlijk slecht bedoelen maar soms gaan mijn tenen krullen van het arrogante kinderachtige waarmee de verzorging deze mensen soms behandeld. Typische lerarengedrag, wij weten wat goed is voor u en luisteren zal je.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 05:11   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Joepie, erven !
Oud 18 juli 2020, 05:13   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook jongeren worden zwaar ziek.
Heel weinig. Veruit de meeste jongeren hebben er echt niet veel last van. Die paar jongeren die er zwaar ziek of dood van gaan, horen ook bij die minderheid voor wie al die poespas teveel gevraagd is voor al diegenen die er geen last van zullen hebben he.
Oud 18 juli 2020, 05:15   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik dan zelf ook een zwaar ongeluk kan hebben tiens, ben ik AKKOORD met die mutuele afspraak. Ik win er evenveel aan als die andere.

Maar als de kansen voor pech niet symmetrisch zijn, dan is de prijs voor mij te hoog om vooral voordeel voor de andere te kopen.

Afgesproken akkoorden/wetten zijn OK als ik daar meer voordeel aan doe, gemiddeld gezien, dan nadeel. Ik heb er meer voordeel aan dat niemand over die witte lijn rijdt, en ik dus ook niet, dus vind ik dat een prima wet. Iedereen wint erbij: het nadeel om daar niet over te rijden is veel kleiner (de prijs) dan de winst (veel minder eigen ongelukken).

Maar hier is dat anders: ouderen zijn waarschijnlijk van mening dat ze een hoge prijs aan moeite willen betalen om niet ziek te worden, en dat anderen ook die hoge vrijheidsprijs moeten betalen, want inderdaad, zij verkleinen hun risico hiermee wat. En ze vinden dat risico misschien die prijs waard.

Maar voor jongeren valt er niks te winnen. Zij moeten enkel een hoge vrijheidsprijs betalen, en zij krijgen zo goed als niks in ruil daarvoor. Dit is een bijzonder slechte afspraak voor hen. Tijdens hun jeugd mogen ze zich niet amuzeren, en wat later mogen ze opdraaien voor een stukgemaakte maatschappij. Men heeft zelfs hun onderwijs verder naar de knoppen geholpen. En wat winnen zij erbij ? Een kleinere kans op een snotneus. Wat een ongelofelijk slechte deal voor hen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2020 om 05:21.
Oud 18 juli 2020, 09:10   #17
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ze hebben de jongeren de afgelopen jaren toch al genoeg de boodschap gegeven dat hun toekomst en welvaart de pot op kan.

Dan mogen zij dat toch ook zeggen?
Dat is eigen aan elke generatie.
Oud 18 juli 2020, 09:12   #18
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ouderen die beslisingen nemen dat de jongeren moeten betalen, je zou er voor minder de brui aan geven.
Wacht tot die jongeren zelf wat ouder zijn...we zullen dan nog eens praten
Oud 18 juli 2020, 09:19   #19
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog eens: waarom zou een groot bevolkingsdeel moeten opdraaien voor een pîepklein?
Regels zijn er om IEDEREEN te beschermen.
Van jong tot oud van klein tot groot van rijk tot arm.

En ja, soms is dit dit altijd evenredig verdeeld in leeftijd.
Citaat:

Ben je NAZI prof?

Citaat:

En die "opstoot", dat is bij influenza griep ook, telkens het weer kouder wordt.
Ga je nu het weer zwartmaken?
Waar slaat dat nu weer op.
Ik heb het over "lakse" jongeren die de regels aan hun laars lappen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 18 juli 2020 om 09:32.
Oud 18 juli 2020, 09:22   #20
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht tot die jongeren zelf wat ouder zijn...we zullen dan nog eens praten
Je zegt het zelf. Het is eigen aan jong zijn dat je wat opstandig en overmoedig bent. In dit geval komt daar nog bij dat de ziekte voor henzelf relatief gesproken weinig risico inhoudt. En men heeft zich van half maart tot begin juni al moeten gedragen. En het is zomervakantie. Mocht ik 17 zijn zou ik ook eerder voor het plezier gaan. Wat moet je zo'n gasten trouwens zeggen? Wacht tot je 19 bent om te flirten?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be