![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Epidemioloog Pierre Van Damme: “We hebben kostbare tijd verloren” - Antwerpse huisartsen trekken aan alarmbel over toevloed van patiënten.
Weer kan ik epidemoloog géén ongelijk geven. Misschien is er wel verschil van mening? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kostbare tijd verloren om wat te doen?
Van Damme: "we hebben weinig tijd, en we gaan het komende anderhalf jaar nog een marathon moeten lopen”, aldus Van Damme, die sceptisch blijft over de “zachte aanpak” van de regering." We hebben weinig tijd maar als ik m'n hersens wat laat werken dan rekken die maatregelen de epidemie verder uit in de tijd (flatten the curve weet je wel). Wat willen die bereiken met harde maatregelen, het virus uitroeien ofzo? Hoe zou dat de tijd inkorten om wat te doen? Ze lijken wel debiel die virologen, enkel meer mensen die corona krijgen kan de epidemie doen inkorten. Van Damme: “Ik vrees dat we in een jojo-beleid gaan terechtkomen van beurtelings versoepelen en dan weer moeten verstrengen. Dat is ook niet goed. We moeten zoeken naar een evenwicht.” Slimmerik, als je iets voor langere tijd wil aanhouden moet je het niet ondoenbaar streng maken maar doenbaar voor de mensen. Nul mensenkennis. Van Ranst: "Als de bubbel verkleind werd van 15 naar 10 personen, zou dat een veel sterker signaal geweest zijn” Dus het gaat weer over een signaal en niet of de maatregel effect heeft, great. ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...acht~a45b07d2/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op de MSM wordt NOOOOIT de vraag gesteld waarom wij van dit "geval" niet ziek mogen worden. De enkele anekdotische verhaaltjes van zwaar zieken die tot vervelens toe worden uitgemolken op de propaganda-kanalen zijn blijkbaar voldoende om de handige idioten ZOOO bang te maken dat zij huisarrest, contactverbod, tracing-apps, seculiere burkas, kliklijnen, verplichte vaccinatie etc. klakkeloos slikken, nee, ze EISEN het zelf. De wereld bestaat uit luid roepende idioten, en uit angstig zwijgende lafaards.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 juli 2020 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |