![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna overal in Azie de default bij binnengaan warenhuizen, winkels, bussen.....
Uiteraard hier in Belgie (nog) steeds niet. Nochtans is het hebben van koorts een goede indicator voor dit nieuwe virus. En zo'n thermometer kost nu ook geen stukken van mensen. Bij deze; #AubTreChecksThankYou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer ineffectief, maar het zou kunnen. Wel vals gevoel van veiligheid.
Op de luchthaven hebben ze een geautomatiseerd systeem dacht ik.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn toch mensen die besmet zijn zonder koorts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist. En als je koorts hebt, krijg je op Zaventem een brief met het verzoek om in quarantaine te gaan. Waarna je aangemaand wordt om netjes tussen de andere passagiers aan de paspoortcontrole en bagageband te gaan staan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de tandarts hebben ze me vorige week een temperatuurpistool tegen het voorhoofd geduwd. 0,9 °C warmer dan mijn oksel een kwartuur eerder. O.O
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Either way het is 1 vd redenen waarom -imo- Belgie achterop hinkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() waarom zouden we zinloze maatregelen moeten nemen enkel omdat sommigen graag een show willen opvoeren?
de temperatuur meten is enorm onnauwkeurig en zegt dan nog amper iets. enkel mensen met heel hoge koorts ga je er kunnen uit halen, maar die zullen hoogstwaarschijnlijk niet buiten komen maar in hun bed liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar Azie mijn beste. -> Thailand nog geen 50 doden, grenst aan China & bevolking 6x dat v Belgie. Maar ja, ze dragen er reeds van ih begin massaal maskers + alg. Tre checks. Uiteraard zal het nog zijn tijd duren eer in Belgie de euro valt #LolLmao Laatst gewijzigd door bembem : 26 juli 2020 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat rectale kwam ergens wel 'leuk' over.
![]() Koorts meten dan maar. Ik heb hier thuis zo een 'infrarood voorhoofd thermometer' (draagbare) en dat ding werkt naar behoren.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 juli 2020 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
even nuttig als bidden of homeopathie. ik kan nu mijn temperatuur meten, vanavond nog eens, en morgen terug. en dat zullen 3 sterk afwijkende waarden zijn. ik kan mijn temperatuur meten met 10 thermometers, en dat zal 10 keer verschillend zijn. ik kan de temperatuur van 10 gezonde mensen meten, en die zal 10 keer verschillend zijn. je kunt de kleine verschillen in temperatuur die je zoekt er nooit uithalen. je zult inderdaad iemand met 40° koorts kunnen detecteren, maar dat zul je waarschijnlijk zonder thermometer ook kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n tre check duurt wat... 3sec. + er bestaan van zo'n automatische met camera die de 'zieke gevallen' er zo uitpikken. Naast massaal testen is dit een alternatief. Zo niet zal het blijven woekeren. Enfin dat hebben ze in Azie reeds langer begrepen ^^ Laatst gewijzigd door bembem : 26 juli 2020 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je kunt bijna net zo goed iedere keer een kruisteken maken, dat duurt ook maar 3 seconden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |