![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik volg de redenering en breng er ook respect voor op. Ik wil mijn kans op besmetting echter zo laag mogelijk houden en kies er daarom voor om geen masker te dragen. Hoe kleiner de kans dat ik besmet geraak, hoe kleiner de kans dat ik iemand zal besmetten.
Het gaat over mij én over de vele anderen, hun ouders en grootouders. Ik heb tijdens mijn studies en in het begin van mijn loopbaan dikwijls in labo's gestaan waar proeven werden uitgevoerd met 'gevaarlijke' stoffen ... handschoenen, mondmaskers, ... en telkens werd nadrukkelijk gemeld dat we moesten oppassen want dat we door het dragen van het mondmasker véél frequenter ons gezicht aanraken en daardoor gevoeliger zijn voor de 'gevaarlijke' producten. Vervang deze 'gevaarlijke' stoffen gewoon ff door Covid 19 en je weet waarom ik het complete onzin vind. Sommige, voor sommige, topvirologen zeggen dat een mondmasker dragen enkel nuttig is voor mensen die reeds gecontamineerd zijn en met minder dan 100 nieuwe per dag in België is de kans nihil dat jij er deze maand nog één gaat tegenkomen. Andere biologen zeggen dat gecontamineerden die een mondmasker dragen zichzelf vergiftigen. In een omgeving zoals een hospitaal, labo, ... heb je het over totaal andere condities dan in een supermarkt. BTW, ik heb mezelf net een Bentley, een Bugatti en een Rolls besteld ... want de kans bestaat dat ik deze maand de lotto win. U catch my drift? Het komt er alleen op aan om voorzichtig te blijven en de ene doet dat overtuigd mét en de andere overtuigd zónder mondmasker. Indien iedereen die voorzichtigheid aan de dag zou leggen, was het probleem misschien al van de baan. Verplichten is geen juiste optie! #nomask4me
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 13 juli 2020 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook het verhaal dat men zichzelf kan vergiffigen door het dragen van mondmaskers is niet uit de lucht gegrepen. Door het dragen van gelaatsbekleding verhinderd men immers dat bij een niesbeu de virussen en bacteriën worden uitgestoten en van de luchtenwegen worden verwijderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Nederlandse virologen als Menno De Jong (zeg maar de Nederlandse en betere versie van Marc Van Ranst) zijn ronduit tegen het algemeen gebruik van mondmaskers. Belangrijke regels worden minder opgevolgd en mensen voelen er zich onterecht veilig door. Nu zal de aanhang van die maskers wel snel slinken. Tegen komende winter heeft eenieder ondanks die maskers toch al een verkoudheid of twee opgelopen en hebben de handelaars hun omzet drastisch zien dalen. Nederland
zal waarschijnlijk een zachtere nieuwe golf krijgen terwijl maskerlanden even zwaar zullen getroffen worden. Vraag is wie de moed zal hebben om ze weer af te schaffen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als men binnen 6 maanden de verplichting om een smoelvod te dragen afschaft, zullen vele die blijven dragen. Niet omdat ze verplicht zijn of het enige nut heeft, maar omdat ze het gewend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet als er nu een reden is om dat te verplichten. Ah, ja, tenzij mirakel: een vaccin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, inderdaad, ik vraag me we af - al ben ik voorstander van verplichte maskerdracht wanneer de zorg overbevraagd dreigt te worden - wat op dit moment nu eigenlijk het doel is, want anders lopen we op den duur voor de rest van ons leven met maskers rond en dan ben je echt met het normale menselijke bestaan zelf aan het knoeien en de samenleving aan het atomiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is één van de redenen dat iedereen best een mondmasker draagt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
![]() Citaat:
The implications of silent transmission for the control of COVID-19 outbreaks Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 13 juli 2020 om 20:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=NQTBlbx1Xjs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar hé, #nomask4me eh[/quote] #nomask4me . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die reden is er ook nooit geweest. Of wacht er is wel een reden, die heeft dan niets te maken met volksgezondheid, maar met de plaatselijke economie. En het feit dat de federale overheid smoelvodden heeft aangekocht, maar ze amper werden afgehaald bij de apothekers. Die smoelvodden kan men 30 keer wassen voor men ze naar de vuilbak moet verwijzen. Als je ze 1 keer per week was, heb je 30 weken. Dus tegen 3 koningen zijn die versleten en rijp voor de vuilbak. En dan is de periode dat de experten aangaven een 2de ziekte en sterfte golf te verwachten voorbij. En kan men zeggen dat die vermeden is dankzij de verplichte smoelvodden dracht. Dat de smoelvod totaal geen invoeld heeft op de besmetting is te zien aan de grensstreek. Want daar gaat men reeds lang massaal in Nederland winkelen en ging men reeds in Nederland op café en restaurant zonder smoelvod, voor die hier open waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Als het belangrijk is, zal ik het wel horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
|
![]() Citaat:
En dat is net het grote probleem met deze epidemie. Meer dan 50% van besmettingen worden veroorzaakt door mensen die (nog) geen symptomen vertonen, en zichzelf dus niet beschouwen als zijnde ziek, of als een mogelijk risico. En dat is de reden waarom enkel thuisisolatie en (zelf)quarantaine van mensen die symptomen vertonen niet genoeg is om de epidemie beheersbaar te maken. Omdat patienten het besmettelijkst zijn net voor ze symptomen vertonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() zijn we het dan eens dat het onderscheid niet gemaakt kan worden op zicht, maar enkel achteraf?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.standard.co.uk/news/worl...-a4496996.html Echt waar, Chinese propaganda wordt gewoon klakkeloos overgenomen door de pers, het is belachelijk aan het worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hardnekkigste besmetting is inderdaad wel asymptomatisch en dat is slechte toilet-hygiene, resten van uitwerpselen zijn hardnekkig besmettelijk. Maar daartegen is een mondmasker net een nadeel omdat je er teveel aan frutselt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Zonder mondmasker raak je je gezicht, mond, neus enz. meer aan dan je denkt, zowel bewust als onbewust. Met een mondmasker hou ik daar veel meer rekening mee. |
|
![]() |
![]() |