![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijne doorluchtigheid,
met diep respect vraag ik u nederig om een minuutje van uw kostbare tijd te spenderen aan mijn (schijnbaar) nietig schrijfsel. Mits uw goedkeuren uiteraard en zonder enige vorm van druk. Dank alvast. Diepe buiging. Als u mij even zo vrij zou laten zou ik dankbaar van de vrijheid gebruik willen maken om een mening te deponeren die mij de laatste minuten mentaal bezighoudt. Mag ik u alvast danken voor deze vrijheid? Met uiting van mijn diepste respect. Dank u. Indien mijn idee u kan behagen zou ik u willen verzoeken in deze draad een posting te plaatsen zodat andere forummers met hun goedkeuren nota kunnen nemen van uw ongetwijfeld hoogst interessante en doordachte reactie. Laat u mij enkel nog toe te zeggen dat, mits uw goedkeuren uiteraard, het de bedoeling is deze draad te vullen met te beleefde reacties. Dank u. Als tegengewicht voor de iets minder beleefde reacties die u hier op dit forum ongetwijfeld regelmatig kan lezen, met uw goedkeuring uiteraard, dank u, tot genoegen. Ik zou graag afsluiten met u duizendmaal te bedanken voor uw, mits uw goedkeuren en verheven bereidheid, eventuele medewerking. Dank u. Al mijn respect, bewondering en dankgevoelens gaan uw richting uit. Mits uw goedkeuren. Dank u. Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid, Groet ik u, Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging, BigF
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Belgicisten zijn echt tot alles in staat.
Hoogachtend, Snerror
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik, met alle respect uiteraard, toch mijn kleine teleurstelling ventileren aangaande uw korte doch beleefde reactie? Het is voor mijn nog niet tot aan uw hielen reikend brein een te zware inspanning gebleken om uw, weliswaar ongetwijfeld zeer doordachte link met belgicisten te begrijpen. Maar ik u, mits uw goedkeuren, met uiting van mijn diepste respect, dank u, vragen om enige duiding? Mits uw goedkeuren en tijd uiteraard. Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid, Groet ik u, Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging, BigF
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarde confrater,
De bedoeling van mijn stelling was om uw hersencellen te prikkelen zodat er een spontane glimlach op uw tronie zou verschijnen. Mijn oprechte excuses als dat anders is overgekomen. Hoogachtend, Snerror
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik u met veel blijdschap mede delen dat uw, met diep respect, opzet geslaagd is? Dank. Het prikkelen van mijn nederige hersencellen houdt momenteel nog steeds aan. Waarvoor diep respect, dank en voldoening van mijnentwege. Uw welgemeende excuses kan ik dus, met uw goedkeuren en mededogen, niet aanvaarden. Ze waren, als ik zo vrij mag zijn, zonder enige vorm van verwijt, niet geheel op zijn plaats. Als ik mij op deze openhartige wijze mag uitdrukken. Met dank. Mijn oprechte excuses hiervoor. Dank. Met respect en diepe buiging. Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid, Groet ik u, Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging, BigF
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 april 2013 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste,
Het verheugt mij te lezen dat u een poging wilt doen het niveau van dit forum een weinig op te krikken. Beleefdheid is helaas iets waarin onze maatschappij zeer tekort schiet. Immer hoffelijk en voornaam zou een mooie leidraad zijn voor ons allen! Natuurlijk kan men in beide richtingen overdrijven. Voorbeelden voor gebrek aan beleefdheid hoef ik niet te geven. Doe de eerste de beste draad op dit forum open en ze slaan er mee rond uw oren. Anderzijds heb ik een vriendin die - ondanks het feit dat we elkaar ruim 10 jaar kennen - haar e-mails aan mij nog steeds begint met "Geachte". Dat is ook niet bepaald nodig hoewel verfrissend na het lezen van een 20-tal berichten beginnend met "Hi" of zelfs geen begroeting. Laat mij toe u veel geluk te wensen met dit draadje dat wat mij betreft lang op de eerste pagina van "Koetjes en Kalfjes" van dit forum mag verderleven. Ik groet u en gezien het uur waarop ik dit post, wens ik u meteen smakelijk eten. Met hoogachting, Marie van de Koster
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeerweledelgeleerde medeforummers,
Het is met een diep gevoel van oprechte vreugde dat ik constateer dat er toch nog collega's zijn die de waarden bezitten van diepintermenselijke beleefdheid en etiquette. Mag ik het mij dan ook veroorloven op deze plaats en met dit schrijven hen mijn complimenten hieraangaande over te maken. Mijn dag is hierdoor opgefleurd als nooit tevoren. Nogmaals mijn hartelijkste dank. Uw immer dankbare, Klojo, eerste klas.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() fiorituren en kruiperigheid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Bij schrijven van dertien april des jaar twee duizend dertien,
Met een waar genoegen heb ik deze draad van u, weledergestrenge heer BigF, zien verschijnen en gelezen. U ben te vriendelijk voor uw nederige metgezellen. Helaas is men zeker een weinig belang beginnen hechten aan elementaire beleefdheid en eerbaarheid. Als het u en ieder ander belieft, had ik graag kortstondigs willen peinzen betreffende het veranderende weer. Ik hoop ten stelligste dat de zonneschijn heden ten dage zal aanhouden om dit lentense bestaan te blijven verlichten. Alsnog lijken de weersvermoedens in deze richting te wijzen. In de hopende verwachting dat u hier geen aanstoot aan zult nemen, verblijf ik nederig, |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil bij deze teksten gebruikmaken van een hulplijn en richt met met enige graagte tot eno2.
Citaat:
Citaat:
Mea maxima culpa maar dat kon ik niet laten liggen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geachte heren,
Geachte dames, Beste mede forummers, Betreffende; de te beleefde draad. Met enige vreugde stel ik vast dat menig forummer zich wenst uit te drukken in beleefde zinnen. Ik kan alleen maar aanraden hier verder in te doen zodoende dat oefening kunst zal baren, want het lijkt mij ten zeerste dat we het een beetje verleerd zijn inmiddels. Met collegiale groeten Aanvaard geachte heer en mevrouw in afwachting, inmiddels mijn dank bij voorbaat voor uw aandacht. Mambo cel 9 nieuwe wandeling Gent |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is grappig te zien dat "beleefd" zijn blijkbaar een totaal ander taalgebruik in schriftelijke communicatie betekent. Plots hoogdravend en, zoals eno2 opmerkt, nogal kruiperig. Beleefd zijn kan ook in dagdagelijkse taal, hoor.
Wanneer ik dagelijks het gespuis groet, zonder kroketten weliswaar, ben ik zeer beleefd. Met kroketten nog meer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik, met uw permissie, mij veroorloven U de suggestie te doen de titel van deze uitermate boeiende draad te bestuderen met gebruik van al uw, hoe kan het ook anders, verfijnde zintuigen ? Ik vermoed dat het U dan ook onmiddellijk zal opvallen dat het woordje 'te' hierin voorkomt ? Graag laat ik U het voorrecht te ontdekken welke finesse dit woord geeft aan de betekenis van de draad. In de hoop U hierbij van enigerlei nut te zijn geweest, verblijf ik intussen, U groetende, Hoogachtend, Klojo, eerste klas. P.s. Ook de aanwezigheid van het woordje 'al' geeft hier blijk van een ongeroemde taalkundige virutositeit. Maar neem het mij niet kwalijk dat ik dit voor een volgende boodschap hou. Nogmaals, U eerbiedig groetende, Klojo, eerste klas. P.P.s. Ik schaam mij ten zeerste vergeten te zijn U uit het diepste van mijn nederigheid te bedanken voor uw dagelijkse groeten aan ons, nietswaardig spuis. Vergeeft U mij alstublieft deze vergetelheid. Het zal nooit meer gebeuren. Alvast bij voorbaat bedankt voor uw hopelijk gunstig antwoord op mijn smeekbede. Nogmaals, U nog meer eerbiedig groetende, Klojo, hopelijk nog steeds eerste klas na deze eigenlijk onvergeeflijke flater mijnentwege.
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 april 2013 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag ik de zeer gegade vrijheid u snel even te wijzen op het, weliswaar korte maar desalnietemin zeer belangrijke woordje "te" in desbetreffende topictitel? U hebt het wellicht over het hoofd gezien. Net zoals menig ander welgerespecteerd forumlid alhier. Zonder dank. Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid, Groet ik u, Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging, BigF
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik U vragen mij te vergeven voor het ongewild doorkruisen van uw uitleg zodat de heer Txiki, medeforummer, nu tweemaal dezelfde uitleg te degusteren krijgt, waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen aan de heer Txiki. Ik veroorloof mij de schuld hiervoor te steken op de materiële organisatie van dit forum dat mij niet toelaat te zien wat anderen, in dit geval U weldelgestrengheid, op hetzelfde moment van het scribleren van mijn teksten aan het epistelen zijn. Met nognaals mijn dank voor het mij mogen mengen in uw draad, Klojo, eerste klas.
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste edelachtbaren en hoogwaardigheidsbekleders,
Het is een eer om in jullie digitale aanwezigheid te mogen vertoeven. Ik wou jullie er desalniettemin, in alle nederigheid, op wijzen dat ikzelf maar een nietige worm ben. Met het grootste respect, Snerror
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een toevalligheid zoals u ze beschrijft in uw brief van 14u27 kan ik u, met uw goeddunken, niet kwalijk nemen. Dank u. Het mag voor iedere weldenkende toeschouwer duidelijk zijn dat hier een kruising van communicatie heeft plaatsgevonden. Buiten uw weledele wil om. Toch wil ik u danken voor uw welgesmaakte bijdrage, waarin u mijn standpunt op een zeer aangename wijze weet weer te geven. Dank en mijn diepste respect. En mag ik u tenslotte met een diepe buiging van nederigheid attent maken op het feit dat het weldegelijk Uwe Doorluchtigheid was die hier als eerste postte? Een mea culpa van mijnentwege is hier dan ook meer dan op zijn plaats. Ik buig nederig mijn hoofd, ooh gij Uwe Welopgevoede Edelachtbare. Mijne diepste verontschuldigingen. Met de meeste aandacht om dergelijke vergissingen in de toekomst te vermijden. Steeds tot meer uitleg en/of antwoorden bereid, Groet ik u, Met de meeste hoogachting, respect en de diepste buiging, BigF
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 april 2013 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Mijn hart loopt over van blijdschap bij het lezen van uw mij-prijzende aan mij persoonlijk gerichte boodschap. Ik buig nederig et ootmoedig het hoofd. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ik U meld dat ik een mea culpa van uwentwege uit principe niet kan aanvaarden, een dienaar dient zijn meester te erkennen in alle omstandigheden. Ik ga bij deze mij voor de rest van deze heuglijke dag in mijn kamers terugtrekken teneinde diep na te denken hoe ik deze bovenmatige en onverdiende blijk van waardering van uwentwege met inachtname van de gepaste formaliteiten kan retourneren. Gelieve dan ook te aanvaarden, o hoogwaardigverhevene, mijn diepe uiting van respect. Geheel de uwe, Klojo, eerste klas (zolang dit U kan behagen).
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 april 2013 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om één of andere reden hecht ik weinig geloof aan uw bovenstaande mededeling. Ik heb een vermoeden dat u ons op ironische - mogelijk zelfs sarcastische - wijze diets wilt maken dat u helemaal geen waarde hecht aan beleefdheid en etiquette. Verbeter mij gerust (wel beleefd als het kan) indien ik mij vergis. Met de meeste hoogachting, Marie van de koster
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 april 2013 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Mensen die "Mijne doorluchtigheid," gebruiken, verdienen een gas boete.
|
![]() |
![]() |