![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Er is onderhandeld dat Turken niet vrij kunnen reizen en dat de EU landen vrij kunnen bepalen of en wanneer ze Turken binnen laten of niet. Bovendien zal de economische hulp aan Turkije beperkt worden. Jullie verliezen dus niets maar verdienen alleen maar. De export naar Turkije zal immers toenemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Goh en nu zijn we allemaal blij......... niet dus. Hoe kan je nu onderhandelen met een land dat een lidstaat van de Unie niet erkend?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. De Turken komen niet massaal naar Europa 2. Er zal niet massaal EU geld richting Turkije gaan 3. De handel van Belgie met Turkije zal toenemen 4. Europa krijgt een stabiele buffer als buurland Er zijn alleen maar voordelen. Turkije heeft overigens toegezegd Cyprus uiteindelijk wel te erkennen. Van vereniging kan echter geen sprake zijn voordat de rechten van de Turks Cyprioten vastgelegd zijn en beschermd worden. Maar goed, laat dit geen discussie over Cyprus worden. Overigens had Cyprus bij toetreding belooft niet tegen toetreding van Turkije te stemmen. Ze hadden geen eisen vooraf gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() 1. Daar zijn ze al massaal
![]() 2. Dat gaat er wel, trouwens een nieuwe reden erbij om het landbouwbeleid te hervormen. He toch een voordeel. 3. Kan me niks schelen, Turkije erbij is slecht voor de samenhang in de Unie. Ik ben voor de EU, maar zo wordt de EU niet de EU die ik wil. Groter is niet altijd beter. De EU is wat bij betreft al te groot. Roemenië moet er zeker nog niet bij, nee maar alles moet maar. Waarom? Prestige project voor de politieke elite? Trouwens goede handelsverdragen met Turkije mag van mij nu al hoor. Ik misgun de Turken welvaart niet hoor, ik vrees slechts een te grote en instabiele Unie. 4. Stabiel buurland? Heb je het over de kaukasus? Syrië? Het stabiele Irak? Of Iran dan? Nee we halen Turkije binnen de grenzen, oftewel: grensconflicten met buurlanden. Koerden probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was er tegen, maar ben een goede verliezer.
Hierbij: Gefeliciteerd Turkije! ![]() De toetredingsonderhandelingen beginnen dus op 3 oktober 2005 en zullen zeker 10 tot 15 jaar duren. De EU geeft echter geen enkele garantie voor een positieve afloop van het open onderhandelingsproces.
Laatst gewijzigd door Andro : 17 december 2004 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De Hagia Sophia, het is en blijft een prachtig gebouw ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierbij werd de orthodoxe metropoliet van Efese geïnterviewd en die drukte zich heel scherp uit: "Terwijl de moslims in Europa alle faciliteiten krijgen en zelfs met geld van de overheid gebedshuizen, scholen e.d. kunnen oprichten, mogen wij in dit land niets. We mogen geen priesters opleiden. We mogen niet gaan en staan waar we willen. We mogen geen kerken herstellen op eigen initiatief. We mogen geen kerken of kapellen bouwen. We mogen niet in toog over straat lopen. We mogen onze godsdienst niet in het openbaar belijden: geen processies... We mogen niets. We zijn tweederangsburgers." Daarna sprak de Armeense patriarch Mesrop die ook niet al te lovende woorden had voor de Turkse staat: "Turkije beschouwt de christenen als een veiligheidsrisico, als vijanden van de staat". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 17 december 2004 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1][/size] [size=1]Erdogan: 10/10[/size] [size=1]Onderhandelaars EU: 0/10[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Het aantal remigranten dat terugkeert naar Turkije zal in het niets vallen vergeleken met het aantal Turken dat Turkije gaat verlaten en in europa gaat wonen. Zie ook dit nieuwsbericht van een aantal dagen geleden. Daar staat onder andere het volgende te lezen: Citaat:
Ik spreek dan ook de wensch uit dat die onzalige onderhandelingen zo spoedig mogelijk, en voor eens en voor altijd op de klippen mogen lopen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U liegt dus. Liegen op z'n Turks, zal ik maar zeggen... |
|
![]() |
![]() |