Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2020, 22:02   #1
araneus
Gouverneur

Standaard mondmaskers nog voor een (zeer) lange tijd?

Toen ik gisteren nog eens naar mijn klant reed moest ik door Willebroek. Aan de gemeentegrens stootte ik op duurzaam gemaakte bordjes die mij moest wijzen op de mondmaskerplicht in Willebroek.
Je kan je de vraag stellen waarom een gemeente dergelijke duurzame bordjes installeert aan de grenzen. Als het toch maar voor een paar weken, zelfs maanden is, zou een geplastificeerde versie volstaan. Voor mijn part hang je die zelfs vast met ductape!

Men installeert bordjes die indien nodig tientallen jaren zullen meegaan! Wat zit hier achter?

- Willebroek heeft te veel geld?
- Willebroek is de woonplaats van Marc Van Ranst?
- De mondmaskers zijn een blijvertje?

Naam: mondmaskers.jpg
Bekeken: 232
Grootte: 42,3 KB
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 22:36   #2
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Dit is een tekstje dat ik heb geschreven nadat E. Vliegen had voorgesteld om onze kinderen op school te veroordelen tot het dragen van een mondmasker.

Ubercommandant Erika Vliegen heeft gesproken.
Als het aan haar ligt gaan onze kinderen volgend schooljaar heel het jaar met mondmaskers op in de klaslokalen moeten zitten.
Ik voorspel het beste mensen: als jullie ook dit nog eens stilzwijgend gaan toestaan, dan gaan jullie voor de rest van uw leven niet meer kunnen buitenkomen zonder die dingen op jullie kop.
Dit is hoe een dictatuur wordt geïnstalleerd.
Indoctrineer de kinderen. Zij worden het snelst gewoon aan veranderingen, en binnen enkele maanden vinden ze dit normaal.
Benieuwd waar de Anuna’s en Greta’s nu zitten.
Nu hebben jullie écht een reden om massaal op straat te komen.
Deze keer staat jullie toekomst echt op het spel.
En ik beloof jullie, het is bijna 40 jaar geleden dat ik nog eens op straat ben gekomen om te protesteren, maar ik zal meelopen in jullie mars.
En denk eraan, zoals het een echte dictatuur betaamt, als er regels zijn, dan zullen er ook straffen zijn indien je ze niet volgt.
Dus ouders, bereid jullie maar voor.
Uw kinderen gaan moeten straf schrijven, nablijven, geschorst worden, en weet ik veel wat voor straffen ze nog allemaal zullen verzinnen, als ze de mondmasker regels overtreden.
Anderen zullen dan weer beloond worden als ze hun klasgenoten die de regels overtreden gaan verklikken.
‘ Meester, de Kevin stond daarstraks op minder dan anderhalve meter van Lauren en hij had zn mondmasker naar beneden én hij heeft Lauren ook nog aangeraakt’.
Zulke toestanden zullen dus het ‘nieuwe normaal’ worden.
Ik ben zelf geen kind meer en ik heb er ook geen, dus ik heb zelf geen last van deze maatregel.
Maar ik heb superlieve neefjes en nichtjes en ik ben begaan met het algemeen welzijn van al onze kinderen.
Zij zijn de toekomst.
Deel dit aub zoveel mogelijk als jullie ook begaan zijn met het welzijn van onze kinderen.
Herinner jezelf waarom en op wie je voort eerst verliefd bent geweest.
Op haar mooie snoet, is het niet?
Op haar gezichtje, haar mond, haar lippen, haar glimlach, haar cute wipneusje,......
Dit alles, deze wonderlijke ervaringen behoren tot het verleden voor onze kinderen als we E. Vliegen haar zin laten doen.
We hebben al avondklokken, contactverboden, bubbels van 5, gedwongen sluitingen van horecazaken, grootouders die voor de rechtbank moeten verschijnen omdat ze hun kleinkind paaseieren hebben komen laten rapen, .......en nu dus onze kinderen, veroordeeld tot een leven met mondmasker, dag in dag uit.
Hoe lang gaan wij deze waanzin nog tolereren?
Welke fascistische, dictatoriale, mensonterende maatregelen moeten onze leiders nóg gaan invoeren voor wij ‘STOP, het is genoeg geweest roepen’. ?
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 22:40   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

1 Feit: Wie geld te veel heeft , zij zetten best geen mondmaskers op ,
en steun de overheidskas (zakken van politici) !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 22:44   #4
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Toen ik gisteren nog eens naar mijn klant reed moest ik door Willebroek. Aan de gemeentegrens stootte ik op duurzaam gemaakte bordjes die mij moest wijzen op de mondmaskerplicht in Willebroek.
Je kan je de vraag stellen waarom een gemeente dergelijke duurzame bordjes installeert aan de grenzen. Als het toch maar voor een paar weken, zelfs maanden is, zou een geplastificeerde versie volstaan. Voor mijn part hang je die zelfs vast met ductape!

Men installeert bordjes die indien nodig tientallen jaren zullen meegaan! Wat zit hier achter?

Bijlage 112838
We kunnen wederom eens de vraag stellen waar de logica zit in deze:
Je gaat naar restaurant. Onderweg van auto naar binnen moet mondmasker op, als je neerzit mag het af. Kids gaan naar school. Onderweg en tijdens pauzes mag het af, eenmaal je neerzit moet het op.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 22:48   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
We kunnen wederom eens de vraag stellen waar de logica zit in deze:
Je gaat naar restaurant. Onderweg van auto naar binnen moet mondmasker op, als je neerzit mag het af. Kids gaan naar school. Onderweg en tijdens pauzes mag het af, eenmaal je neerzit moet het op.
Belgische logica?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 23:09   #6
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een tekstje dat ik heb geschreven nadat E. Vliegen had voorgesteld om onze kinderen op school te veroordelen tot het dragen van een mondmasker.

...........

Op internet veel bla bla bla[en heb het nu niet op jou persoonlijk]. Maar als er dan uiteindelijk een vrouw aktie onderneemt op de Grote markt van Mechelen, dan zie je geen kat, die meedoet.

Typische mentaliteit van de doorsnee Vlaming. En zo is dat nu met die mondmaskers maar kan je ook stellen met 101 ander gevallen en situatie's
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 23:12   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Op internet veel bla bla bla[en heb het nu niet op jou persoonlijk]. Maar als er dan uiteindelijk een vrouw aktie onderneemt op de Grote markt van Mechelen, dan zie je geen kat, die meedoet.

Typische mentaliteit van de doorsnee Vlaming. En zo is dat nu met die mondmaskers maar kan je ook stellen met 101 ander gevallen en situatie's
Vlamingen zijn heel volgzaam idd.

Ze denken er ook niet verder over na.
Oud 25 augustus 2020, 23:13   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
T

Bijlage 112838
Wie zal het zeggen ? Misschien moeten we een mondmasker dragen tot het einde der tijden. Vanaf nu is alles mogelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 23:16   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Belgische logica?
Ja gaat iets drinken op een terras. Je tafel moet ver genoeg staan van de andere tafels. Je mag geen menu kaart in handen nemen of een hand geven.

Dan krijg je een blad papier met een balpen om je gegevens te noteren.

Die balpen heeft het ganse café in zijn handen gehad. Logica ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 00:26   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Plastieke (wegwerp)handschoenen ??

Misschien moeten ze dat ook voortaan verplichten !!
Ik woon alleen , dus .... een bubbel van 5 ??
Geen horeca meer , buiten friet of pizza afhalen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 05:40   #11
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
1 Feit: Wie geld te veel heeft , zij zetten best geen mondmaskers op ,
en steun de overheidskas (zakken van politici) !!
Wij blijven gewoon weg van elke mondmasker straat, we zijn niet gek. En spaar er nog redelijk wat geld mee uit ook, met dat geld rijden we dan af en toe eens naar Nederland om te winkelen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 06:18   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja gaat iets drinken op een terras. Je tafel moet ver genoeg staan van de andere tafels. Je mag geen menu kaart in handen nemen of een hand geven.

Dan krijg je een blad papier met een balpen om je gegevens te noteren.

In 90% van de horecazaken waar ik ben geweest kijken ze al niet meer naar die verplichte registratie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 06:19   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Wat betreft die borden met mondmaskers die je nu aan de rand van verschillende gemeenten begint te zien: de leverancier van verkeersborden is hiermee afgekomen en met het nodige smeergeld bepaalde mensen van de gemeenten kunnen overtuigen?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 10:02   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het aan haar ligt gaan onze kinderen volgend schooljaar heel het jaar met mondmaskers op in de klaslokalen moeten zitten.
Ik voorspel het beste mensen: als jullie ook dit nog eens stilzwijgend gaan toestaan, dan gaan jullie voor de rest van uw leven niet meer kunnen buitenkomen zonder die dingen op jullie kop.
Dit is hoe een dictatuur wordt geïnstalleerd.
Indoctrineer de kinderen. Zij worden het snelst gewoon aan veranderingen, en binnen enkele maanden vinden ze dit normaal.
Benieuwd waar de Anuna’s en Greta’s nu zitten.
Nu hebben jullie écht een reden om massaal op straat te komen.
Deze keer staat jullie toekomst echt op het spel.
En ik beloof jullie, het is bijna 40 jaar geleden dat ik nog eens op straat ben gekomen om te protesteren, maar ik zal meelopen in jullie mars.
En denk eraan, zoals het een echte dictatuur betaamt, als er regels zijn, dan zullen er ook straffen zijn indien je ze niet volgt.
Dus ouders, bereid jullie maar voor.
Uw kinderen gaan moeten straf schrijven, nablijven, geschorst worden, en weet ik veel wat voor straffen ze nog allemaal zullen verzinnen, als ze de mondmasker regels overtreden.
Anderen zullen dan weer beloond worden als ze hun klasgenoten die de regels overtreden gaan verklikken.
‘ Meester, de Kevin stond daarstraks op minder dan anderhalve meter van Lauren en hij had zn mondmasker naar beneden én hij heeft Lauren ook nog aangeraakt’.
Zulke toestanden zullen dus het ‘nieuwe normaal’ worden.
Ik ben zelf geen kind meer en ik heb er ook geen, dus ik heb zelf geen last van deze maatregel.
Maar ik heb superlieve neefjes en nichtjes en ik ben begaan met het algemeen welzijn van al onze kinderen.
Zij zijn de toekomst.
Deel dit aub zoveel mogelijk als jullie ook begaan zijn met het welzijn van onze kinderen.
Herinner jezelf waarom en op wie je voort eerst verliefd bent geweest.
Op haar mooie snoet, is het niet?
Op haar gezichtje, haar mond, haar lippen, haar glimlach, haar cute wipneusje,......
Dit alles, deze wonderlijke ervaringen behoren tot het verleden voor onze kinderen als we E. Vliegen haar zin laten doen.
We hebben al avondklokken, contactverboden, bubbels van 5, gedwongen sluitingen van horecazaken, grootouders die voor de rechtbank moeten verschijnen omdat ze hun kleinkind paaseieren hebben komen laten rapen, .......en nu dus onze kinderen, veroordeeld tot een leven met mondmasker, dag in dag uit.
Hoe lang gaan wij deze waanzin nog tolereren?
Welke fascistische, dictatoriale, mensonterende maatregelen moeten onze leiders nóg gaan invoeren voor wij ‘STOP, het is genoeg geweest roepen’. ?
Dikke 2.

Men zou politici moeten behandelen zoals de nazi bezetters, maar zoals we spijtig genoeg vaststellen, lopen heel veel burgers blij en fier met het symbolische gestrekte armpje omhoog voor deze nazi's.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2020 om 10:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be