![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ‘Dit zat eraan te komen’
[b]Volgens viroloog Marc Van Ranst komt de lichte stijging van het aantal nieuwe besmettingen in ons land niet uit de lucht gevallen. “Dit zat eraan te komen”, zegt hij op Radio 1. Er was eerst een daling, daarna een afvlakking en uiteindelijk beland je op een plateau. “En dan ben je klaar voor een stijging”, aldus de viroloog. Hij ziet twee factoren die de stijging in de hand hebben gewerkt. “De eerste factor is het terugkeren van vakantie.” Van Ranst wijst erop dat “honderdduizenden mensen” zijn teruggekeerd van landen waar er meer besmettingen zijn dan in ons land. Denk aan Frankrijk en Spanje. “Dan krijg je hier ook meer gevallen”, aldus Van Ranst. Ten tweede is er een zekere moeheid ontstaan tegenover de opgelegde coronamaatregelen. “Dat zorgt dat de maatregelen minder gevolgd worden en dat zien we in de cijfers Met dat soort antwoorden heb je uiteraard altijd gelijk . Wat hebben mensen in Frankrijk dan zoal anders gedaan dan hier ? Verhoudingsgewijs waren er in Frankrijk niet meer mensen besmet als hier. Trouwens de meeste mensen zaten daar gewoon wat in hun vakantiehuisje of voor hun camper ergens in de alpen of pyrineën. Steven Van Gucht is gaan wandelen in de bergen ..... ![]() De mensen die ik ken die naar Spanje zijn gegaan waren allemaal in dunbevolkte gebieden waar ze voornamelijk alleen wat zijn gaan fietsen. Verbaasd me dat hij nog niet zegt opdat misschien weer meer mensen naar Antwerpen of Brussel zijn geweest. ![]() Als de cijfers morgen weer dalen gaat hij zeggen dat dat komt opdat de mensen weer in hun bubbels zijn verdwenen waarschijnlijk of opdat ze meer thuisblijven want moe van de lange autorit uit vakantie. Ja zo kan je blijven lullen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yet another MVR topic.
Marc Van Ranst heeft afgedaan. Hij hoort thuis in de psychiatrie waar hij bescherming krijgt tegen zichzelf. Dagelijks meerdere topics over hem openen is niet van doen. Kijk voorbeeld naar de dagelijkse politieke uitlatingen van Marc Van Ranst op Twitter. Hij gebruikt de hashtag #nietmijnracisitischepartij om een filmpje van Vlaams Belang voorzitter te retweeten. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 september 2020 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fred heeft het licht gezien.
![]() Van Ranst geeft casuele opmerkingen zonder wetenschappelijke onderbouwing, voor elke verhoging of verlaging kun je zo inderdaad makkelijk een 'verkkaring' geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Testjes tellen is hetzelfde als regenwolkjes tellen.
Even nutteloos.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nogal veel topics over Van Ranst.
Als iedere mening of uitspraak een nieuwe topic waard is, tja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is toch normaal. Als onverkozen staatshoofd en God van de VRT.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je daar een viroloog voor zijn om een nieuwe stijging te zien aankomen?
Zolang er géén vaccin is dat het virus de baas kan zal het blijven duren en dat kan best nog 'even' duren ... En de regel "blijf in uw kot" of "blijf in uw eigen land" is aardig met de voeten getreden. Niet van te verschieten want véél mensen zijn de manier van leven/de aanpassingen die men in bepaalde gevallen moet maken ferm beu op het ogenblik. De strijd is nog lang niet gestreden. Enige dagen geleden, al mondmaskerdragende had ik nog een gesprek met enkele mensen over het Covid-19. Het gesprek kreeg een pikante wending want iemand sneerde in mijn richting: Bent u viroloog misschien??? Beleefd als ik ben reageerde ik vrij gevat: Nee zeker niet maar toch bedankt voor de promotie. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2020 om 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gesprekjes vermijden. Iedereen is nu expert. Als een klant over corona begint kijk ik hoe hij zijn hoofd schud en doe ik precies hetzelfde. Gewoon gelijk geven en zo rap als mogelijk weg wezen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 september 2020 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OOPS!
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed plan denk ik ook wel dat 'soort' van gesprekken niet meer aan te gaan op straat.
![]() Misschien was ik te beleefd en wilde ik het geladen gesprek niet verder opvoeren? Ik had ook kunnen reageren: "Waddist joeng, godde nog beginnen zagen ook???" ![]() Zou te boertig kunnen geklonken hebben misschien? Na het 'opstandje' was het gesprek wel afgelopen en iedereen dacht er het zijne/hare van en verdween.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2020 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Van Ranst way.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 6 september 2020 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de strijd dan een honderdjarige oorlog wordt. Blijf in uw eigen land schrijf jij. Mij goed maar van waar komen de besmettingen dan in de VS ? Zijn al die Amerikanen die nu besmet zijn dan op vakantie geweest naar andere landen ? Of zijn al die Iraniërs op vakantie geweest naar de Alpen ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Ranst heeft het allemaal zien aankomen en perfect voorspeld. Hadden we Van Ranst niet gehad dan hadden we in verhouding het hoogste dodencijfer ter wereld... Of wacht eens even
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Van Ranst op 17 juli 2020 : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...golf~af5123c6/
Een golf die niet zichtbaar is in de ziekenhuizen en in de dodencijfers en eigenlijk zelfs niet in persoonlijke getuigenissen van mensen die zouden ziek zijn en thuis uitzieken. En nu lappen ze het dus weer. En dat allemaal met hun inadequate PCR-testen. Zo gaan ze de coronazwendel natuurlijk kunnen blijven instandhouden. Maar blijkbaar zijn er velen zo geïndoctrineerd en bang gemaakt dat ze zelfs op plekken waar ze geen mondmasker moeten dragen, dit toch doen. Triestig ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() FOLLOW THE MONEY
Pierre VAn Damme: https://www.flandersinvestmentandtra...ed-in-flanders https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...rden-nieuwe-e/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is aanzien worden voor "viroloog" voor jouw een compliment ? Ik zou het eerder als een belediging aanvoelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |