Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2020, 16:32   #1
Walvader
Parlementslid

Standaard Corona in Afrika. Wie gelooft dit ?

Dit gelooft toch niemand:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rika~a7d3f30e/

Enkele citaten:

"Van zodra de eerste gevallen bekend raakten ( eind juli ), stelde Afrika meteen maatregelen in: van strenge lockdowns, zoals in Zuid-Afrika, tot minder strikte maatregelen, zoals in Ethiopië. Maar volgens Nkengasong ligt vooral een “gezamenlijke inspanning” aan de basis van de lage cijfers. Die was gericht op “opschaling van tests, contacttracing en, vooral, het dragen van een mondmasker”. “In vele landen, zoals in Ethiopië waar ik zelf woon, zal je bij het wandelen door de straten van Addis Abeba vaststellen dat bijna iedereen er een mondmasker draagt.”

ALSOF dat overal gevolgd wordt dat mondmasker. Er wordt daar één stad genoemd en dan moeten we diegene die het zegt zomaar geloven.

"Ter vergelijking: het continent in zijn geheel - met meer dan vijftig landen - brak een maand geleden door de grens van tien miljoen tests. Dat blijven, naar internationale normen, lage getallen voor zoveel inwoners. Als verklaring daarvoor wordt gewezen naar een gebrek aan testmateriaal en aan eigen productie in Afrika. Het continent zou het met andere woorden nog beter kunnen doen als het meer zou testen..

Dus als ik het goed begrijpt wordt er relatief eigenlijk weinig getest, MAAR als men meer zou testen zou men vaststellen dat AFRIKA nog minder besmettingen telt dan de rest van de wereld.
Ooit al in Caïro geweest en gezien hoe zo'n millioenen stad leeft ? En dat virus zou daar dus minder ronddwalen dankzij mondmaskers ?

"Een andere reden die bijdraagt tot het inperken van Covid-19 in Afrika is de relatief jonge bevolking op het continent, weet dr. Nkengasong. En ze hebben er ook ervaring met contacttracing door ziektes als ebola, die in het verleden al delen van Afrika teisterden."

Dat van de jonge bevolking wil ik geloven samen met het feit dat die niet bij de minste kuch getest worden ( DENK aan wat onze huisartsen meemaken met de overvloed aan mensen die zich voor het minste laten testen ), MAAR de tweede verklaring is toch hilarisch: EBOLA vs Covid-19.

Comments ???

Laatst gewijzigd door Walvader : 24 september 2020 om 16:35.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 16:48   #2
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tijd dat men HLN opdoekt imo. En de rest van de main stream media ook.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 17:12   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht

Enkele citaten:

"Van zodra de eerste gevallen bekend raakten ( eind juli ), stelde Afrika meteen maatregelen in: van strenge lockdowns, zoals in Zuid-Afrika, tot minder strikte maatregelen, zoals in Ethiopië. Maar volgens Nkengasong ligt vooral een “gezamenlijke inspanning” aan de basis van de lage cijfers. Die was gericht op “opschaling van tests, contacttracing en, vooral, het dragen van een mondmasker”. “In vele landen, zoals in Ethiopië waar ik zelf woon, zal je bij het wandelen door de straten van Addis Abeba vaststellen dat bijna iedereen er een mondmasker draagt.”

ALSOF dat overal gevolgd wordt dat mondmasker. Er wordt daar één stad genoemd en dan moeten we diegene die het zegt zomaar geloven.

"Ter vergelijking: het continent in zijn geheel - met meer dan vijftig landen - brak een maand geleden door de grens van tien miljoen tests. Dat blijven, naar internationale normen, lage getallen voor zoveel inwoners. Als verklaring daarvoor wordt gewezen naar een gebrek aan testmateriaal en aan eigen productie in Afrika. Het continent zou het met andere woorden nog beter kunnen doen als het meer zou testen..

Dus als ik het goed begrijpt wordt er relatief eigenlijk weinig getest, MAAR als men meer zou testen zou men vaststellen dat AFRIKA nog minder besmettingen telt dan de rest van de wereld.
Ooit al in Caïro geweest en gezien hoe zo'n millioenen stad leeft ? En dat virus zou daar dus minder ronddwalen dankzij mondmaskers ?

"Een andere reden die bijdraagt tot het inperken van Covid-19 in Afrika is de relatief jonge bevolking op het continent, weet dr. Nkengasong. En ze hebben er ook ervaring met contacttracing door ziektes als ebola, die in het verleden al delen van Afrika teisterden."

Dat van de jonge bevolking wil ik geloven samen met het feit dat die niet bij de minste kuch getest worden ( DENK aan wat onze huisartsen meemaken met de overvloed aan mensen die zich voor het minste laten testen ), MAAR de tweede verklaring is toch hilarisch: EBOLA vs Covid-19.

Comments ???
Dit schreef ik al over Cambodja......is ongeveer zelfde verhaal. Ieder moet er maar van geloven wat hij zelf wil

Alles is nu relatief en met een korreltje zout te nemen. Neem nu Cambodja .....ik ken Cambodja goed.
Er zou daar geen enkele besmetting zijn ?? Wel ik kan U verzekeren dat er in heel Cambodja nog geen 50 gediplomeerde artsen zijn en die werken dan nog allemaal in de hoofdstad. In de hoofdstad is geen enkel ziekenhuis die naam waardig. In het binnenland totaal niks inzake medische voorzieningen. Rijke Cambodjanen ( die zijn er) gaan wanneer ze het minste medische probleem hebben naar buurland Thailand waar wel uitstekende ziekenhuizen zijn.
Wel ik vraag me af hoeveel mensen er daar worden getest ?? In het binnenland sowieso 0,0 % .....Wie daar ziek wordt gaat gewoon dood ....de doodsoorzaak is daar nooit echt bekend.
Onlangs stierf die oude Rode Kmer leider.......in de pers stond dat hij was overleden aan longproblemen

Zelfde maar ander verhaal is Afghanistan......1 op de 3 Afghanen zou zijn besmet ?? Wie daar in dat onherbergzame Bin Laden Afghaanse binnenland dan al zou getest zijn is nog maar de vraag....Ach er doen zoveel verhalen de ronde dezer dagen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2020 om 17:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 17:17   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Tja, waar is de tijd dat media wel eens kritisch durfden zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 17:17   #5
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit schreef ik al over Cambodja......is ongeveer zelfde verhaal. Ieder moet er maar van geloven wat hij zelf wil

Alles is nu relatief en met een korreltje zout te nemen. Neem nu Cambodja .....ik ken Cambodja goed.
Er zou daar geen enkele besmetting zijn ?? Wel ik kan U verzekeren dat er in heel Cambodja nog geen 50 gediplomeerde artsen zijn en die werken dan nog allemaal in de hoofdstad. In de hoofdstad is geen enkel ziekenhuis die naam waardig. In het binnenland totaal niks inzake medische voorzieningen. Rijke Cambodjanen ( die zijn er) gaan wanneer ze het minste medische probleem hebben naar buurland Thailand waar wel uitstekende ziekenhuizen zijn.
Wel ik vraag me af hoeveel mensen er daar worden getest ?? In het binnenland sowieso 0,0 % .....Wie daar ziek wordt gaat gewoon dood ....de doodsoorzaak is daar nooit echt bekend.
Onlangs stierf die oude Rode Kmer leider.......in de pers stond dat hij was overleden aan longproblemen

Zelfde maar ander verhaal is Afghanistan......1 op de 3 Afghanen zou zijn besmet ?? Wie daar in dat onherbergzame Bin Laden Afghaanse binnenland dan al zou getest zijn is nog maar de vraag....Ach er doen zoveel verhalen de ronde dezer dagen
Dank je Wel, Fred.
Probleem is dus dat er wel zo in de media een sfeertje wordt gecreëerd waardoor Westerse burgers vinden dat ze nog niet genoeg doen en de overheid strenger moet zijn ( er zijn nu al 20000 amerikaanse vlagjes geplant door Nancy Pelosi ). En hoe slecht Trump en consoorten het aanpakken. Om nog maar te zwijgen van de Farma die alle belang heeft om het rijke westen uit te melken met vaccins.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 17:19   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je Wel, Fred.
Probleem is dus dat er wel zo in de media een sfeertje wordt gecreëerd waardoor Westerse burgers vinden dat ze nog niet genoeg doen en de overheid strenger moet zijn ( er zijn nu al 20000 amerikaanse vlagjes geplant door Nancy Pelosi ). En hoe slecht Trump en consoorten het aanpakken. Om nog maar te zwijgen van de Farma die alle belang heeft om het rijke westen uit te melken met vaccins.
Eén van de modernste landen (Zuid-Afrika) zou het het slechtst doen...

Er gelooft toch niemand dat men in landen als Nigeria beter maatregelen kan opleggen en handhaven dan in de modernere/beter georganiseerde landen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 17:22   #7
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ethiopië. Waar een minister van volksgezondheid ooit drie cholera epidemies onder de mat veegde.

Die minister is nu geen minister meer. Maar wel het hoofd van de WHO.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 19:39   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enkele citaten:

Comments ???
Ik vraag mij steeds af wat die allemaal naar Europa komen als het virus daar zijn intrede nog niet gedaan heeft in Afrika?

De sprinkhanen ontwijken?

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 september 2020 om 19:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 22:05   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die mannen maken ze niet meer.

Naam: maurice.jpg
Bekeken: 355
Grootte: 45,0 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2020, 06:18   #10
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is de basis van de corona ramp, de VS media heeft alles opgepompt om Trump te raken en de Chinezen willen hun methodes doordrukken via het WHO. Onze media gaat op de knieen en slikt alles zonder weerstand door.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be