![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben via omwegen verzeild geraakt op de politics.be,en kom hier regelmatig eens meelezen naar de stroom van gedachten,weten en veronderstellingen.
Deze week veel stress gehad op het werk,altijd dat slecht nieuws aanhoord op tv en radio... Vandaag,op een rustige Zondagmorgen gaat de bel. Een weliswaar vriendelijke mevrouw staat me geduldig op te wachten aan de deur. Jehova,om me te vertellen waar God ons naartoe wil brengen,wat God vind van terrorisme,wat hij vind van al wat er in deze wereld gebeurd. Ze vroeg me of ik haar informatieblaadje wilde aannemen om het eens in te kijken,om het te lezen. Ik ben ontploft! Als God dan al zou bestaan,dan gaf ik hem een trap onder zijn kont!En zijn paradijs mag hij ook in zijn kont steken,ik wil er in ieder geval niet in terecht komen!,vloog ik tegen haar uit. Ik raasde maar door:Jij denk hier DE waarheid te verkondigen hè,net als de katholieken,islamieten,protestanten en weet ik wie nog allemaal! Doe uw ogen nog is wat verder open als je naar de wereld kijkt,dan zie je dat de mensen elkaar juist de duivel aandoen met hun religieuze waarheid! Zij:Wij gebruiken geen geweld om de mensen terug naar God te leiden. Neen,zei ik:Omdat jullie nog te klein zijn,maar als jullie ooit zo groot moesten worden als de grote geloofsovertuigingen die vandaag de wereld regeren,dan worden jullie in hetzelfde bedje ziek. Hoeveel onschuldige mensen zijn er al niet vermoord ter ere van onze lieve heer,Allah of welk opperwezen dan ook! Hoeveel mensen worden er niet uitgesloten uit een kultuur omwille van die religieuze overtuigingen. Neen,geef mijn portie maar aan de hond zij ik haar. Ik ga u laten mijnheer,prettige dag verder,zij ze Eigenlijk was ik niet boos op haar,ook niet op de wereld. Zij deed "om goed" te doen,en de wereld is gewoon wat het is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Die moet ik onthouden... De volgende die aan mijn deur komt bellen krijgt de volle laag, dat gaat veel sneller dan de beleefde manier.
En ze doen dat niet om goed te doen, elk van die belleketrekkers is zijn hemel aan 't verdienen.
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() al ben ik zelf niet katholiek ben ik het wel niet eens met uw benadering van godsdienst, het is door en niet ondanks het catholicisme dat onze westerse beschaving is zoals ze is.
ik volg hierin de institutionalistische benadering van het catholicisme, het catholicisme moet een middel zijn en niet een doel. het is een middel dat door de eeuwen heen gebruikt (en misbruikt) is door de oudere generaties om waarden en normen op te leggen aan jongere generaties, omdat de jongere generaties die waarden en normen niet zouden tegenspreken werd er een spiritueel/religieus aspect aan toegevoegd. mijn theorie is gemakkellijk verifieerbaar aangezien de normvervaging bij de jeugd gelijktijdig begonnen is met de daling van het geloof. probeer dus niet alles zwart/wit te zien, het grondidee van het catholicisme was allesbehalve slecht, de misbruiken die nadien in haar naam zijn gepleegd daarentegen wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ... simpelweg zeggen dat u niet geïnteresseerd bent, volstaat dus niet?
Er moest per se een zedenlesje aan gekoppeld worden? En welk lesje dan wel? Wat is jouw alternatief? Hoeveel onschuldige mensen zijn er al niet gestorven ter ere van één of andere ideologie die met religie niks te maken heeft? Ik heb de cijfers ergens gelezen... en het ziet er niet goed uit. En nou weet ik heel goed dat de ene gruwelijkheid de andere nooit kan goedpraten, maar toch... altijd goed om zaken eens in perspectief te bekijken, is het niet? Stoort het u dat er mensen zijn die geloven in bepaalde waarden, in één of andere God, in een bepaalde manier van leven? Of moeten we onszelf volledig "vrij" maken om dan tot het besef te komen dat we dat slechts kunnen bereiken door ons op één of andere manier koel egocentrisch en asociaal op te stellen? Wat heeft die mevrouw u misdaan? Wat hebben de Jehova's u persoonlijk ooit in de weg gelegd? Wat heeft om het even welke religie u persoonlijk aangedaan? Of is het gewoon een drang om uw frustraties over wat er misgaat in de wereld te projecteren op een groepje mensen die op hun manier op zoek gaan naar wat uitdieping en structuur in hun leven? Je ziet, dit roept bij mij althans behoorlijk wat vragen op. En dat mag je dan eigenaardig lijken, maar dan had je maar niet op de virtuele soapbox van dit forum moeten kruipen om je waarheid uit te schreeuwen.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u al ontploft! wanneer een dame u iets vriendelijk vraagt, vraag ik me af hoe u reageert op mensen en hun stellingen in het algemeen? Licht ontvlambaar karaktertje?
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Oke, geen paradijs voor jou dan maar?
Mij best, niet klagen over pijn dan als je afgescheiden word van God he? Nou wil ik graag weten wat God in hemelsnaam te maken heeft met dat hele mensengroepen elkaar uitmoorden in Zijn naam. Heeft hij soms niet gezegd in zijn liefdesbrief, dat hij niet onschuldig zal houden wie zijn naam ijdel gebruikt? En het is wel erg makkelijk ook zeggen:gelovigen hebben allerlei mensen vermoord. logisch he, als gedurende de hele tijd van de wereld iedereen gelovig is geweest in het een of het ander? kijk net zo goed eens naar bv stalin, atheist, 7 miljoen gelovigen uitgeroeid, alleen omdat ze geloofden, waar ze niemand kwaad mee deden, |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb ze 2 keer aan de deur gehad: 1 keer in m'n jeugd, was toen een jaar of 16. Twee lieftallige meisjes. Moest toen lukken dat er een vriend bij mij was. "Hé jullie zien er leuk uit, wat doen jullie vanavond?" was onze repliek. Kan me de juiste conversatie niet meer herinneren maar 't was leuk. De 2de keer was enkele weken geleden op een zondagmorgen. Ze stelde 1 of andere idioote openingsvraag. Het antwoord was kort: "Daag" Het heeft geen zin om met zulke mensen te discussiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk geloof ik totaal niet in een hiernamaals, omdat het onlogisch is, maar als er dan toch een is, liever niet met bv Bush. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() wat waren hun mislukkingen? iig , niet iedereen die denkt dat hij gered is, is gered.
ik vind het onlogischer dat wij een brokje stof zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat de mislukkingen van die mensen betreft, ze stonden voor een zaal te prediken over hoe liefdevol Jezus wel niet is, en ze baden voor mensen die dan "genazen", maar ze vergaten dat ze in de eerste plaats zelf mensen zijn zoals iedereen. Ze schoven mensen opzij die in hun weg stonden om "hogerop" te geraken door achter hun rug slecht te gaan praten, ze vertelden vuile leugens en roddels en waren totaal niet te vertrouwen. Volgens mijn "inside information" zwaaien diezelfde mensen nog steeds de plak, en zijn ze nog geen haar veranderd. Iedereen weet hoe ze zijn, maar niemand durft er tegenin te gaan, omdat ze dan zelf ook de "premium" behandeling krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() O wat mijzelf betreft heb ik al confirmatie.
Ja, die mensen ken ik. God verhoede dat ik zelf zo ben of word. Maar het neemt nog altijd niet weg, het gaat om God, niet om christenen. In de bijbel staat ![]() Oftewel door dat soort mensen word het geloof verpest, en helaas zien mensen de definitie van God in wat die mensen zeggen en doen. Dat is erg jammer, en heeft ongetwijfeld velen van God weggehaald ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() inderdaad ja.
en een van de grootste zelfs |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Jeshua, hoe lang ben je al christen? En hoe oud ben je als ik dat vragen mag?
Je doet me denken aan een pasbekeerde die de hele wereld mee wil sleuren in zijn groot nieuw gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() nou, ik heb gewoon nog niks van mijn enthusiasme verloren. ik ben 21.
ik ben al mijn hele leven gelovig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |