Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2020, 21:39   #1
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard 65 dagen in coma door Covid19

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hebt~af326c3c/

Citaat:
Alex wordt op 11 maart met corona opgenomen in het Imeldaziekenhuis in Bonheiden. Maar liefst 215 dagen later revalideert hij nog altijd. Maar elke inspanning is nog altijd zwaar. “Ik heb 65 dagen in een coma gelegen. Je wordt wakker, al je spieren zijn weg. Ik was 30 kilogram vermagerd.”
Citaat:
Daarom begrijpt hij niet hoe mensen de maatregelen aan hun laars kunnen lappen: “Bijvoorbeeld studenten die een feestje organiseren. Die besmetten hun ouders, die besmetten hun grootouders. Maar je moet je eens voorstellen dat je als kleinkind jouw grootvader besmet. En er zijn 10.000 doden. Daar moet je je hele leven mee leven, hé. Dat je jouw grootvader vermoord hebt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 oktober 2020 om 21:39.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 21:46   #2
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/arti...en-ondernemers

Citaat:
'Mijn neefje van 42 is vorige week overleden. Maakte zich grote zorgen over zijn bedrijf met 22 man personeel en heeft een einde aan zijn leven gemaakt. Niemand zag dit aankomen in de familie. Is hij nu ook een coronadode?'

Gerwin (alleen voornaam, omwille van privacy nabestaanden) plaatste deze tekst op Twitter. Er kwam een stroom aan reacties los, zegt hij tegen RTL Nieuws. Veel steunbetuigingen, maar ook mensen die de wanhoop herkennen en de vraag of het om een coronadode gaat, volmondig met 'ja' beantwoorden.

Hypotheek betalen
Gerwin: "Mijn neef was ondernemer. Ik ben dat ook. En je vraagt je toch af: kan ik straks mijn hypotheek nog wel betalen? Gelukkig heb ik zelf nog wel wat werk, maar dat geldt niet voor iedereen."

Gerwins neef vreesde dat hij mensen zou moeten ontslaan. "We spraken daar veel over sinds de corona-uitbraak. Hij had een mooi bedrijf, maar voelde alles wat hij in tien jaar had opgebouwd, wegglippen. Hij heeft zich steeds gekker en gekker gemaakt en zag geen andere uitweg. Allemaal door corona."

Stijgende zorgen
De situatie rond de neef van Gerwin is een exces, maar door de coronacrisis stijgen wel de zorgen over mensen die in psychische nood verkeren. Bij de stichting MIND is het aantal meldingen toegenomen. "Het gaat om mensen die eenzaam zijn, werkloos zijn geworden. Ze zijn onzeker over hoe ze verder kunnen met leven", zegt Nic Vos de Wael van MIND.

Zwaardere klachten komen ook binnen. "Mensen die het echt niet meer kunnen overzien."
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 22:13   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Op tv zou men beter zo'n mensen UITGEBREID a.h. woord laten dan...(zelf invullen).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 22:21   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op tv zou men beter zo'n mensen UITGEBREID a.h. woord laten dan...(zelf invullen).
Moreel terrorisme noem ik dat, mensen die dat doen zouden ze moeten opsluiten
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 22:28   #5
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Helaas weten we niks van de medische toestand van Alex, voor hij besmet raakte.
En trouwens, hoeveel Alexen zijn er zo getroffen door corona ?

En als je zo'n eerder uitzonderlijk geval van die turbogriep hier plaatst, om je eigen (aangeprate) angst ervan te projecteren, dan is ook het tegendeel ervan op z'n plaats:

106-jarige Godelieve Voet overleeft corona: “Ik voel me uitstekend en ben blij dat ik nog leef”

"Ze aanvaardde haar situatie en had er vrede mee dat ze zou sterven. Toch overleefde de 106-jarige Godelieve Voet uit Ieper haar Covid-19-besmetting. Na een verblijf van 3 weken mocht ze maandag het Jan Yperman Ziekenhuis in Ieper verlaten, in goede gezondheid. “Je mag je hoofd niet laten hangen, dat heeft toch geen zin. En nooit opgeven.”

https://www.hln.be/in-de-buurt/ieper...leef~a988829b/

Voila, die Godelieve zal met een gerust hart opnieuw haar (achter-) kleinkinderen kunnen ontvangen en daar nog vreugde uit putten en den Alex -hoe gezond en immuun 'm ook zal worden- gaat voor de rest van z'n leven met een sociale fobie opgescheept zitten, die 'm steeds in een latente depressie zal houden.
Of hoe visies over een bepaald aspect zo ver uit elkaar kunnen liggen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 oktober 2020 om 22:29.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 22:33   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Helaas weten we niks van de medische toestand van Alex, voor hij besmet raakte.
En trouwens, hoeveel Alexen zijn er zo getroffen door corona ?

En als je zo'n eerder uitzonderlijk geval van die turbogriep hier plaatst, om je eigen (aangeprate) angst ervan te projecteren, dan is ook het tegendeel ervan op z'n plaats:

106-jarige Godelieve Voet overleeft corona: “Ik voel me uitstekend en ben blij dat ik nog leef”

"Ze aanvaardde haar situatie en had er vrede mee dat ze zou sterven. Toch overleefde de 106-jarige Godelieve Voet uit Ieper haar Covid-19-besmetting. Na een verblijf van 3 weken mocht ze maandag het Jan Yperman Ziekenhuis in Ieper verlaten, in goede gezondheid. “Je mag je hoofd niet laten hangen, dat heeft toch geen zin. En nooit opgeven.”

https://www.hln.be/in-de-buurt/ieper...leef~a988829b/

Voila, die Godelieve zal met een gerust hart opnieuw haar (achter-) kleinkinderen kunnen ontvangen en daar nog vreugde uit putten en den Alex -hoe gezond en immuun 'm ook zal worden- gaat voor de rest van z'n leven met een sociale fobie opgescheept zitten, die 'm steeds in een latente depressie zal houden.
Of hoe visies over een bepaald aspect zo ver uit elkaar kunnen liggen.
Dikke kans dat er niets aan de hand was als ze hem niet in coma hadden gestoken, ze doen dit soms omdat ze te onrustig zijn maar de gevolgen zijn extreem.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2020, 22:35   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

moordenaars...

het is ver gekomen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be